Autor Subiect: Mici probleme (si solutii) new Vitara  (Citit de 233404 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Flamaropol

Re: Mici probleme (si solutii) new Vitara
« Răspuns #590 : 16.Sep.2019, 12:42:11 p.m. »
Salutare,
De doua luni am intrat in posesia unui Suzuki Vitara Passion 2019, 1.4 turbo benzina, cutie manuala cu 6 trepte.
In momentul de fata masina are 1700 km.
Ceea ce ma nelinisteste e faptul ca atunci cand schimb vitezele se cam simte fier pe fier.
In unele dati parca intra mai greu in viteza (am remarcat asta doar la vitezele 1 si 2 ), fie ca cresc sau descresc schimbarea treptelor.
Oare trebuie sa mai am rabdare sa se rodeze cutia sau trebuie reglat ceva pe acolo?
Faza cu intratul mai greu in viteza nu este prezenta tot timpul si ma gandesc ca daca ma duc la garantie o sa imi zica ca masina nu are nimic.
A mai patit cineva ceva asemanator?
Orice sfat este binevenit.
  • Suzuki Vitara Passion, 1.4 Boosterjet, MT
 

Offline ntire2000

Re: Mici probleme (si solutii) new Vitara
« Răspuns #591 : 16.Sep.2019, 01:06:13 p.m. »
"Asa face toate".
Daca dai un search o sa constati ca suntem mai multi cu simptomele astea care dispar în timp, dupa câteva mii de km.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline Dogy

Re: Mici probleme (si solutii) new Vitara
« Răspuns #592 : 16.Sep.2019, 01:40:10 p.m. »
Da, Suzuki nu are cea mai fina cutie de viteze pe care am avut-o - zgomotul de fier pe fier la schimbare e ceva firesc.
Se mai aseaza in timp, dar parca niciodata nu va fi de vis (eu am deja 22.000 de km si tot face din cand in cand mici figuri, gen un usor agatat/blocat din treapta 2 in 3).
  • Suzuki Vitara Facelift 2019 1.0 Passion 5MT Allgrip
 

Offline smiley

Re: Mici probleme (si solutii) new Vitara
« Răspuns #593 : 16.Sep.2019, 03:09:21 p.m. »
@Flamaropol Si la mine din cand in cand intra mai greu in treapta 1. Am si zgomot la schimbare, cand se aude mai tare cand mai incet, pp ca depinde cat de tare e dat radioul.
Si mie parca imi si agata mai la inceput, acum nu am mai sesizat sa agate, am aproape 15 mii km

Vitara Passion AllGrip 2018 1.4 Boosterjet White
Opel Astra H 2004 1.4 XEP
 

Offline enicky

Re: Mici probleme (si solutii) new Vitara
« Răspuns #594 : 16.Sep.2019, 08:58:48 p.m. »
    Deoarece am ramas dator(pe alt topic) cu un raspuns, m-am gandit ca este mai corect sa postez aici. Era vorba de tabla Vitarei si despre "avantajele" faptului ca este subtire.
   Prima situatie este ca trebuie sa ai mare grija cu rugina, fiind subtire, este patrunsa f. repede. Asa ca o zona netratata la timp creeaza mari neplaceri.
   La cel mai mic soc primit, se creeaza o urma pe suprafata respectiva. Ca exemplu, ce am eu acum pe masina : prima si cea mai tare lovitura a fost pe cuta usii din spate, reparata(cost 150lei) la rece, ocazie cu care am mai investit vreo 180 lei (parca) in bandourile laterale.
Ce mai am acum : 2 semne pe usa st-spate(5 si 3cm) clar de usa deschisa neatent, unul "bun" cu vopsea sarita aripa-fata dreapta, trei lovituri cu vopsea sarita(gamalie de ac) si 2 urme de soc toate pe capota, doua usa fata dr si doua pe usa spate-dr. la aceeasi inaltime, clar de la aceeasi masina. Cele de pe usa sofer le-am scos la polish, cele de pe spate au ramas ca 2 urme. In decurs de 4 ani mi se par foarte multe si clar daca tabla si vopseaua erau mai tari nu existau, cel putin jumatate din ele.
  Deci daca asa "raspunde" tabla la socuri mici, clar ea este construita ca atunci cand exista o coliziune, sa se ajunga la inlocuire, nici nu se pune problema de indreptat. Deci costuri suplimentare.
Evident ca cele 5* ncap s-or baza si pe "grosimea" tablei, posibil ca si cei 120cp sa fie obtinuti si cu "aj." acestei table usoare(cu toate ca la sx4 erau 120cp si cu tabla mai groasa), dar cred ca s-ar fi "acceptat" lipsa a vreo 10 cp. ptr.  o tabla de 0,7 !!
   Nu este Suzuki singura firma care a adoptat aceasta tehnologie, mai stiu inca 3-4 marci cu tabla asa "groasa",  sunt constient ca trebuie sa existe niste compromisuri, dar , cum imi spunea odata un inginer auto, "mai, daca ai caroseria buna, celelalte le schimbi si faci masina noua", ceea ce la noi nu mai e cazul!
  Probabil, in max. 10 ani, daca nu-ti verifici periodic starea caroseriei si n-o intreti, trebuie fie sa arunci masina, fie sa inlocuiesti elementele degradate.
 
   
« Ultima Modificare: 16.Sep.2019, 09:16:57 p.m. de enicky »
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline ntire2000

Re: Mici probleme (si solutii) new Vitara
« Răspuns #595 : 16.Sep.2019, 09:02:26 p.m. »
Mda, tabla de conserva....
Unii sustin ca daca mai bagau treizeci de kile de tabla în plus si lonjeroane se îneca motorul ala de 140 de cai.
Adevarul ca e facuta sa o schimbi o data la 6-7 ani, de aia si dau garantia atâta.
Asta clar n-o sa tina 12 ani ca Ignisul ala vechi.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline steph

Re: Mici probleme (si solutii) new Vitara
« Răspuns #596 : 17.Sep.2019, 02:12:20 a.m. »
@Flamaropol

Baga un telefon la service. Se greseaza niste bucsi in zona schimbatorului si undeva in comportamentul motor. La S-Cross am stat un an cu problema asta ... Dureaza 5 minute si rezultatul a fost peste asteptari la ambele masini.

@enicky & @ntire2000

Tabla groasa pe masini nu mai e din anii 80. Astea sunt povesti de forum. Aia de la inceputul anilor 2000 plang dupa tabla masinilor din 90, cei cu 2010 plus le plang pe cele din 2000 etc.

Suzuki are tabla la fel de groasa sau de subtire ca orice alta marca. Calitatea vopselei la fel. As putea pune un pariu. Ne vedem la o intalnire cu un micrometru si masuram daca avem acces undeva la capota. Un Sx4 clasic si ceva nou. Cu ce doamne iarta-ma credeti ca ajuta tabla mai groasa? Calitatea vopselei pot sa inteleg. Dar tabla?
S-Cross `18 / Vitara `19 / ex Swift `14

 
The following users thanked this post: shpeedy

Offline shpeedy

Re: Mici probleme (si solutii) new Vitara
« Răspuns #597 : 17.Sep.2019, 08:21:58 a.m. »
... posibil ca si cei 120cp sa fie obtinuti si cu "aj." acestei table usoare(cu toate ca la sx4 erau 120cp si cu tabla mai groasa), dar cred ca s-ar fi "acceptat" lipsa a vreo 10 cp. ptr.  o tabla de 0,7 !!

Eu inteleg unde bati (tabla mai subtire -> greutate totala mai mica -> dinamica buna cu o putere relativ mica a motorului), dar exprimarea...   #:-S
« Ultima Modificare: 17.Sep.2019, 08:35:52 a.m. de shpeedy »
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline enicky

Re: Mici probleme (si solutii) new Vitara
« Răspuns #598 : 17.Sep.2019, 03:34:18 p.m. »
Eu inteleg unde bati (tabla mai subtire -> greutate totala mai mica -> dinamica buna cu o putere relativ mica a motorului), dar exprimarea...   
    Foarte bine ca ai inteles, iar exprimarea este exact pt. cei care inteleg cum influenteaza greutatea masinii dinamica motorului ! De altfel cred ca toata lumea a inteles chiar daca n-am mai scris inca o pagina de explicatii.
    Dar ai acelasi "material" in fata casei(Ignis), asa ca mai vorbim peste 3-4 ani(daca va circula zilnic!)
 
Citat
Cu ce doamne iarta-ma credeti ca ajuta tabla mai groasa?

@steph stii care a fost prima indicatie primita de la vanzator, in ziua cand am ridicat masina ? "Capota se inchide prin cadere libera de la aprox. 20-30cm inaltime ! In niciun caz prin apasare cu podul palmei!" Nu mai detaliez....
 
    Cand reusesc sa mai ajung la o intalnire iti arat tabla indoita de o (probabil) usa "vecina" dar vopseaua intacta.
Tabla proasta "sunt povesti de forum" pt. tine ca mergi cu motorul, dar pt. mine este un fapt real, din pacate. Nu mi-o doream ca pe cea de la opel vectra, dar eram multumit cu cea de la sx4.
   Ai curaj sa faci un test la a ta, sa impingi tare cu degetul mare pe centrul capotei sau al unei usi ? Nu cred  :).
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline shpeedy

Re: Mici probleme (si solutii) new Vitara
« Răspuns #599 : 17.Sep.2019, 04:15:37 p.m. »
Personal, eu nu cred ca intre SX4-ul meu si Vitara ta (ori intre vechiul Swift si noul Ignis) avem o diferenta atat de mare din perspectiva tablei folosite - inclin sa cred ca raportul volum per greutate ar fi similar...

Sent from my MI MAX 2 using Tapatalk

Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X