De cateva saptamani masina mea a capatat cel mai enervant tic de pana acum. De fiecare data cand pun semnalul si virez in directia respectiva volanul scoate un tacanit la fiecare rotatie pana cand sare maneta de semnalizare inapoi la pozitia neutra . Nu am mai vazut problema asta de la Dacia 1300 incoace si ma scoate din minti . Inainte sa ma duc cu ea in reprezentanta are cineva vreun sfat despre cum se poate rezolva "in regim propriu"?
Am reusit sa ucid piticul.
Desi pentru multi s-ar putea sa fie bataia de cap mai mare decat recompensa descriu mai jos toata procedura:
Inainte:
Dupa:
Mai jos am descris demontarea carcasei volanului si demontarea ansamblului manetei de semnalizare. Stiu ca poate nu e asa de detaliat, dar daca vrea vreodata cineva sa se apuce il ajut in privat.
Problema este de la parghia folosita pentru revenirea manetei de semnalizare in pozitia neutra dupa efectuarea unui viraj. Coloana de directie are un disc pe ea cu spatii goale pe margine in care parghia respectiva e prinsa si impinge maneta de semnalizare inapoi cand virezi in directia opusa celei in care semnalizezi. Cand volanul se misca in directia in care e pus semnalul, parghia respectiva "sare" peste acele spatii din disc si se loveste de marginile santuletului in care sta punctul ei de balans (santuletul e cel incercuit cu rosu in ultima poza). Solutia in final a fost ungerea santuletului cu o vaselina ceramica si montarea unor tamponase de burete la capetele lui. A redus complet tacanitul, dar a redus mult si zgomotul pe care il facea maneta de semnalizare la revenire.