Apropo de mesajele anterioare ale "colegilor de Vitara" ce au constatatat prezenta "greierasilor" in plansa de bord
la parcurgerea drumurilor cu denivelari, weekendul trecut am constatat si eu acest fenomen.
Presand cu mana plansa de bord verticala in punctul de imbinare cu plansa superioara ( vezi sageata din poza atasata),
greierasii au incetat sa se manifeste, dar daca eliberezi presiunea, greierasii se manifesta din nou.
Concluzia la care am ajuns in urma acestui experiment este ca fenomenul se produce la imbinarea celor doua planse de bord
si se datoreaza probabil unui cumul de trei factori: usorului joc (deplasarea intre planse) ce se produce in bord la trecerea peste denivelari,
naturii plasticelor tari din care sunt confectionate plansele de bord, unul fiind lucios si favorizand aparitia scartaitului in zona de contact
si probabil cu o contributie mai mica, clemele de fixare a plansei verticale, daca acestea se slabesc in timp sau nu preseaza suficient.
O posibila rezolvare simpla, pe care ma gandesc sa o incerc, ar consta in aplicarea unui jet fin de solutie silicon la imbinarea celor doua planse de bord,
masura care prin lubrefierea oferita de silicon ar putea reduce sau diminua substantial greierasii produsi de frecarea dintre cele doua planse de bord.
(Spray silicon pentru intretinere bord, existent in benzinarii la raionul accesorii auto).
Vedeti aspecte pro sau contra acestei solutii de rezolvare a "greierasilor" ?