Autor Subiect: Mici probleme (si solutii) new Vitara  (Citit de 233249 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline AT

Re: Mici probleme (si solutii) new Vitara
« Răspuns #100 : 19.Mai.2016, 12:59:12 p.m. »
Multumesc pentru raspunsuri.   
Da, se pare ca solutia este un claxon tip goarna - evident bitonal ar fi mai eficient :)
Trebuie vazut si consumul noului claxon, sa se incadreze in cel dimensionat acum.

  • Suzi Quatro (spirit 1.6 vvt 4x4 2015) - Probably the first owner of New Vitara in Romania -
 

Offline AT

Re: Mici probleme (si solutii) new Vitara
« Răspuns #101 : 19.Mai.2016, 02:51:00 p.m. »
Un claxon care mi-a placut.
Am zis sa-l vedeti/auziti si voi :)

Cum ar fi sa avem pe Suzi-urile noastre asa ceva ?
  • Suzi Quatro (spirit 1.6 vvt 4x4 2015) - Probably the first owner of New Vitara in Romania -
 

Offline yeti

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1520
  • Thanked: 551 times
  • Gen: Bărbat
    • Bucuresti, Sector 3
Re: Mici probleme (si solutii) new Vitara
« Răspuns #102 : 19.Mai.2016, 02:59:53 p.m. »
Iata o posibila solutie de alimentare a radioului (unitatii multimedia) pe durata cand masina este oprita (OFF)
http://www.adelaida.ro/mini-timer-programabil-on-delayed-ad-044s8.html
Cost 42 lei.

Doar trebuie gasita o alimentare permanenta cu 12 V care sa nu fie trecuta prin CB al masinii.
Din descrierea acestui montaj, presupun ca atunci cand masina este oprita, este suficient sa se puna
contactul masinii o secunda pe ON pentru activarea montajului care va automentine alimentarea
radioului doar un timp limitat (depinde de temporizarea aleasa: 20 min, 1 h, etc ).

Ideea cu releul este buna. Doar ca cel din link nu este tipul potrivit. Trebuie unul "delay off".
Din punctual meu de vedere, un astfel de releu l-as pune pe alimentarea tuturor accesoriilor. Astfel, dupa ce am scos cheia sa mai am o vreme tensiune la priza din habitaclu, sa pot inchide geamurile electrice daca am uitat sa le inched inainte de a opri motorul, etc.
Am multe idei si capacitate de ale pune in practica, doar ca sunt limitat de lipsa schemelor electrice (wiring diagram) ale Vitarei.
  • Opel Mokka Cosmo 1.4 benzina turbo 140CP 6MT 4x4 Red Velvet BFGoodrich G-grip allseason2 (fost Suzuki Vitara Cool 1.6 benzina 120CP 2WD 5MT Superior White Michelin CrossClimate)
Vitara 
Mokka
 

Offline AT

Re: Mici probleme (si solutii) new Vitara
« Răspuns #103 : 19.Mai.2016, 03:21:02 p.m. »
Da, se pot face cu adevarat multe imbunatatiri, cu adevarat utile.  Cred ca Suzuki ar trebui sa faca un centru de tuning in Romania,  la cate idei bune (si practice) sunt aici la noi pe forum   :) 


Referitor la releu:  pe acel site exista si varianta "delay off".  Dar cred ca  daca ai masina oprita (si vrei sa o mentii oprita) dar sa pornesti doar radioul, cred ca totusi trebuie un releu "delay on" din cauza ca montajul se "activeaza" la un impuls "on" ( adica se roteste cheia masinii o secunda in pozitia ON aoi se aduce in OFF ) dupa care, urmare a acestui impuls de tip "on" montajul de tip "delay on" porneste alimentarea auxiliara a radioului si o mentine perioada respectiva 20 min sau 1 h.  Asa inteleg ca functioneaza modelul "delay on" din ce zic ei pe site :  " AD-044S8  functioneaza dupa un program ON DELAYED : la alimentare se starteaza temporizarea".
  • Suzi Quatro (spirit 1.6 vvt 4x4 2015) - Probably the first owner of New Vitara in Romania -
 

Offline enicky

Re: Mici probleme (si solutii) new Vitara
« Răspuns #104 : 19.Mai.2016, 03:21:29 p.m. »
Claxonul de pe new Vitara -> pare destul de neinspirat ales ca tonalitate si parca un pic anemic.
            Claxonul nu mi-a placut de la inceput, dar mi s-a spus de la dealer ca e conf. legilor uniunii, asa este la toate masinile noi. Din fata, ce-i drept s-aude bine(am si speriat vreo 2 pers. cu el) dar fiind cel mai ieftin din cate am vazut, ma gandisem sa mai pun inca unul. E amplasat chiar in fata radiatorului, destul de bine orientat, iar consumul nu cred ca e o problema. Varul meu care lucre la circulatie imi spunea ca un claxon bun evita un accident.
   Nu cred ca e bine sa faca Suzuki un centru tunning pt. ca au niste preturi de-ti sare caciula .
 
  Citat din : yeti
  "Din punctual meu de vedere, un astfel de releu l-as pune pe alimentarea tuturor accesoriilor.."
      Ideea nu este rea de loc, daca intr-o ora sa zicem se opreste tot nu-I nicio problema, e chiar f. util.
« Ultima Modificare: 19.Mai.2016, 03:53:38 p.m. de enicky »
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline AT

Re: Mici probleme (si solutii) new Vitara
« Răspuns #105 : 19.Mai.2016, 03:27:14 p.m. »
            Claxonul nu mi-a placut de la inceput, dar mi s-a spus de la dealer ca e conf. legilor uniunii, asa este la toate masinile noi. Din fata, ce-i drept s-aude bine(am si speriat vreo 2 pers. cu el) dar fiind cel mai ieftin din cate am vazut, ma gandisem sa mai pun inca unul. E amplasat chiar in fata radiatorului, destul de bine orientat, iar consumul nu cred ca e o problema. Varul meu care lucre la circulatie imi spunea ca un claxon bun evita un accident.


R:   Buna idee, sa mai adaugam inca unul dar de tonalitate diferita.  Sa studiem variante . 
« Ultima Modificare: 19.Mai.2016, 03:31:36 p.m. de AT »
  • Suzi Quatro (spirit 1.6 vvt 4x4 2015) - Probably the first owner of New Vitara in Romania -
 

Offline BXXENL

Re: Mici probleme (si solutii) new Vitara
« Răspuns #106 : 19.Mai.2016, 04:02:27 p.m. »
Pe SX4 la fel mi s-a parut si mie asa ca l-am dublat cu un claxon tip "goarna" luat de pe un Renault 12 cu o tonalitate mai joasa. Acum, cu ambele "tipa" destl de bine.

P.S. Vezi ca fiecare claxon, in partea din spate are un surub de regleaj a tonalitatii.
 Montat in partea bateriei sub aspiratia de aer a motorului, claxonul e ferit de mizerie si umezeala (nu trebuie protejat).

Hella Supertones fiind si (subiectiv) aratoase ar fi fost pacat sa le ascund prin compartimentul motor, le-am pus in spatele grilei cu sigla. Releul merge pus oriunde pt a fi protejat, dar e musai sa-l folositi, consuma 130w Supertones-urile si circuitul original ar fi la LIMITA.

De asemenea ele sunt dezacordate din fabrica, frecventele alese sunt intentionat disonante pt a fi cat mai audibil, si nu se recomanda reglajul lor.

Opelurile mai vechi aveau claxoane feroce, de tonalitate joasa, si ar face casa buna cu cel pitigaiat de la suzuki.

Daca interveniti asupra sistemului electric pt a obtine acel delay, poate ar fi bun si un izolator pt baterie cum si-a pus colegul cu acumulator LI-PO in loc de cel standard, ca in cazul in care scade mult voltajul bateriei sa intrerupa alimentarea circuitelor. Sau poate exista un circuit de delay care include si aceasta functie de monitorizare si intrerupere a alimentarii sub un anumit prag, nu doar bazat pe delay-ul setat.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline enicky

Re: Mici probleme (si solutii) new Vitara
« Răspuns #107 : 19.Mai.2016, 04:35:51 p.m. »
Opelurile mai vechi aveau claxoane feroce, de tonalitate joasa, si ar face casa buna cu cel pitigaiat de la suzuki.
              Intr-adevar, aveam la Vectra un claxon si puternic si placut. Mai sunt magazine de piese Opel, cred c-o sa ma uit daca mai au.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline yeti

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1520
  • Thanked: 551 times
  • Gen: Bărbat
    • Bucuresti, Sector 3
Re: Mici probleme (si solutii) new Vitara
« Răspuns #108 : 19.Mai.2016, 05:17:12 p.m. »
cred ca totusi trebuie un releu "delay on" din cauza ca montajul se "activeaza" la un impuls "on" ( adica se roteste cheia masinii o secunda in pozitia ON aoi se aduce in OFF ) dupa care, urmare a acestui impuls de tip "on" montajul de tip "delay on" porneste alimentarea auxiliara a radioului si o mentine perioada respectiva 20 min sau 1 h.  Asa inteleg ca functioneaza modelul "delay on" din ce zic ei pe site :  " AD-044S8  functioneaza dupa un program ON DELAYED : la alimentare se starteaza temporizarea".

Montajul delay on inseamna pornire cu intarziere. Adica l-ai putea folosi pentru a porni radioul la un timp programat dupa ce ai pus contactul.
Citatul tau de pe site este trunchiat la mijlocul explicatiei. Am sa citez complet, adaugand [comentarii]:
"AD-044S8  functioneaza dupa un program ON DELAYED : la alimentare se starteaza temporizarea [adica porneste cronometrul], dupa expirarea timpulului setat, releul este actionat [adica atunci cupleaza contactele sale si alimenteaza radioul] si ramine cuplat pina la deconectarea alimentarii timerului [adica radioul nu se mai opreste pana cand nu tai alimentarea montajului]. Am atasat si diagrama de functionare a releului, luata de pe acelasi site.
  • Opel Mokka Cosmo 1.4 benzina turbo 140CP 6MT 4x4 Red Velvet BFGoodrich G-grip allseason2 (fost Suzuki Vitara Cool 1.6 benzina 120CP 2WD 5MT Superior White Michelin CrossClimate)
Vitara 
Mokka
 

Offline AT

Re: Mici probleme (si solutii) new Vitara
« Răspuns #109 : 19.Mai.2016, 05:31:10 p.m. »
Da ai dreptate!
  • Suzi Quatro (spirit 1.6 vvt 4x4 2015) - Probably the first owner of New Vitara in Romania -