Autor Subiect: Totul despre rotile de iarna: pachete complete (jante otel + anvelope), modele de anvelope...  (Citit de 247778 ori)

0 Membri şi 6 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline shpeedy

Sfatul meu ar fi totusi sa nu iei de bun un comunicat al producatorul intesat cu mult marketing si sa citesti si alte forumuri pentru a vedea pareri la modul concret chiar de la posesorii unor astfel de anvelope (forumurile BMW/Mercedes/Audi - in general al marcilor premium).

Un alt aspect de care ar trebui tinut cont ar fi faptul ca o greutate mai mare - chiar si numai cu 1kg - conteaza mult la motorasele noastre aspirate de cilindree relativ mica. Asta ti-o spun din proprie experienta - am trecut de la anvelope normale de vara/iarna 205/60R16 la AT-uri 205/65R16, olecutz mai grele. Nu regret decizia luata, dar trebuie sa recunosc ca masina isi ia - sesizabil - mai greu avantu'... Masinile premium pe care se monteaza runflat-uri au, in general, suficienta putere/suficient cuplu pentru a face pierduta greutatea la demaraj.

In fine, pana la urma decizia e in curtea ta...
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline Dan T

Sfatul meu ar fi totusi sa nu iei de bun un comunicat al producatorul intesat cu mult marketing si sa citesti si alte forumuri pentru a vedea pareri la modul concret chiar de la posesorii unor astfel de anvelope (forumurile BMW/Mercedes/Audi - in general al marcilor premium).

Un alt aspect de care ar trebui tinut cont ar fi faptul ca o greutate mai mare - chiar si numai cu 1kg - conteaza mult la motorasele noastre aspirate de cilindree relativ mica. Asta ti-o spun din proprie experienta - am trecut de la anvelope normale de vara/iarna 205/60R16 la AT-uri 205/65R16, olecutz mai grele. Nu regret decizia luata, dar trebuie sa recunosc ca masina isi ia - sesizabil - mai greu avantu'... Masinile premium pe care se monteaza runflat-uri au, in general, suficienta putere/suficient cuplu pentru a face pierduta greutatea la demaraj.

Dpdv al comunicatului iti dau nitica dreptate dar, chiar daca ar fi, o pierdere de avant nu ma mai deranjeaza. Am renuntat de mult la placerea de a "rupe asfaltul."
Ma intereseaza mai mult siguranta si mai putin timpul  ;)
In cel mai rau caz fac o investitie de cateva mii de lei in anvelope  RFT si jenti cu senzori care le voi folosi pe iarna.

Cat despre forumurile de BMW/Mercedes/Audi ... peste trei sferturi sunt doar fitosi. Dau cu pumnul in masa ca au BMW/Mercedes/Audi si nu este posibil ca THE MASINA lor sa faca pana  :-))  Si alimenteaza de 10 lei
http://suzuki-club.ro/forum/Smileys/yahoo/24.gif
Am vazut destui d-astia.

  • Vitara 1.6 Passion ALLGRIP
 

Offline shpeedy

Cat despre forumurile de BMW/Mercedes/Audi ... peste trei sferturi sunt doar fitosi. Dau cu pumnul in masa ca au BMW/Mercedes/Audi si nu este posibil ca THE MASINA lor sa faca pana  :-))  Si alimenteaza de 10 lei
http://suzuki-club.ro/forum/Smileys/yahoo/24.gif
Am vazut destui d-astia.

Nu neg ca ai dreptate, dar poti identifica relativ usor persoanele pasionate de pe respectivele, cu resurse (financiare si ... intelectuale) carora sa le urmaresti opiniile pentru un subiect sau altul. In plus, parerile/impresiile de pe urma utilizarii anvelopelor runflat vs cele normale nu prea au legatura cu gradul de fitosenie - ca sofer simti pur-si-simplu schimbarea comportamentului masinii in cazul utilizarii unor anvelope sau altora...

Ca pasionat de fenomenul auto in general, urmaresc mai multe forumuri ale mai multor marci (dintre cele mai diverse) pentru a vedea ce mai e nou, cum se comporta in timp anumite modele mai vechi sau mai noi, ce calatorii se mai fac, ce accesorii mai apar si cum se comporta samd...
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline Dan T

Cei care isi cumpara o masina de peste 40 - 60.000 euro nu vor posta pe forum ci se vor adresa service-ului specializat. In proportie covarsitoare.
  • Vitara 1.6 Passion ALLGRIP
 

Offline BXXENL

Super! Multumesc, nu am gasit asta. Concluzia fireasca in acest caz este ca povestile franare/accelerare sunt doar... povesti. 1 kg in plus per anvelopa nu inseamna nimc.
5% in plus la rigiditate inseamna alt mit spulberat.

Masa rotationala impacteaza acceleratia si franarea deoarece motorul/franele trebuie sa invinga o inertie mai mare.

Cand pui roti mai grele e ca si cum ai pune o volanta mai grea motorului, diferenta de inertie ce trebuie invinsa este semnificativa. Efectiv trebuie sa calci pedala mai mult pt acelasi efect.

Diferenta de confort este semnificativa. Atat zgomotoul cat si vibratiile transmise in habitaclu sunt sesizabile.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline Lerua07

BXXENL are mare dreptate. Eu simt diferenta semnificativa intre rotile de iarna pe 16' si cele de vara pe 17'. Cu cele pe 16' cel putin confortul este mult superior .
  • Vitara 2015, spirit 1.6 benzina, allgrip, TM, alba,
Multumeste-te cu putin, pentru ca putinul nu-ti va lipsi niciodata !
 

Offline shpeedy

Nu e acelasi lucru - confortul in cazul rotilor de 16 este din cauza balonului mai mare...
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline BXXENL

Ar putea fi si din cauza diferentei de masa intre rotile de 16 vs 17.

Imagineaza-ti ca esti un amortizor  :dream: Una e sa te loveasca 11 kg alta e sa te loveasca 13 (cifrele le-am scos din burta nu cunosc diferenta de greutate dintre roti).

Si mai conteaza si latimea anvelopei, anvelopele mai inguste ofera comfort superior. Suprafata peticului de contact este data de greutatea care apasa pe roata si presiunea din anvelopa. Latimea anvelopei nu intra in ecuatie.

Astfel, o anvelopa mai lata va avea un petic de contact de acceasi suprafata ca una ingusta (nu ai mai mult cauciuc pe sosea) DAR FORMA acesteia va fi diferita. IN cazul anvelopei foarte late aceasta va fi mai scurta pe directia de mers decat cea a unei anvelope late

Un petic mai lung trece mai lin peste un obstacol, o anvelopa lata va avea un petic scurt care va trece ABRUPT peste obstacol.

Evident, pt o anvelopa cu doar 5% mai lata diferenta aceasta nu va fi semnificativa, dar va asigur ca este reala. La smart am 175/65R14 iarna si 225/35R17 vara, cele de iarna fac un patratel la contactul cu solul, cele de vara fac un dreptungi pus de-a latul pe directia de mers.
« Ultima Modificare: 05.Oct.2016, 04:07:38 p.m. de BXXENL »
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline ovydyurs

Imediat vine zapada in Brasov si inca n-am achizitionat setul de anvelope corespunzatoare pt. sezonul de toamna-iarna 2016/2017. Sunt hotarat sa pastrez jantele originale si vreau sa raman in legalite cu dimensiunea anvelopelor.

Am cautat anvelope la magazinele online iar pt. dimensiunile 215/55 R17 preturile mi se par foarte mari chiar si pt branduri nonpremium.

Asadar ce modele de anvelope recomandati sau ce folositi si sunteti multumiti / nemultumiti?
  • Suzuki Vitara
 

Offline Dan T

Nu imi mai aduc aminte calculele necesare pentru a va dovedi ca o  masa suplimentara aplicata rotilor are efectul razelor de luna asupra galosilor de guma.
Forta de accelerare si implicit cea de oprire sunt in functie de masa totala a masinii. In discutie este inertia statica si forta necesara de a urni din loc masina si energia cinetica a acesteia. Care sunt in directa legatura cu masa totala. Fizica imi spune ca marirea masei anvelopelor are efect ZERO.
Ca suprafata de frecare a placutele de frana si discuri nu ar fi suficienta... tine tot de masa masinii, incarcatura etc.
Disconfortul creat de acel kg sau doua kg in plus la fiecare roata este la amortizoare si arcuri. Care sunt proiectate pentru o anumita masa care va fi aruncata in sus si coborata, amortizat, mai incet.
Exista o toleranta plus minus pentru diferentele de masa intre jenti de tabla sau aliaj. Pentru diverse tipuri de anvelope.
Socotim si elasticitatea anvelopelor (in acest caz foarte scazuta). Ceea ce va crea socurile resimtite in habitaclu.

  • Vitara 1.6 Passion ALLGRIP