Autor Subiect: Totul despre rotile de iarna: pachete complete (jante otel + anvelope), modele de anvelope...  (Citit de 247768 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Dan T

Din diverse motive vreau sa trec pe anvelope runflat. In afara ca sunt mai scumpe, nu ma intereseaza acest aspect, care ar fi dezavantajele? Avantajele le-am vazut.
Nu am gasit informatii decat pe forumuri de fitosi BMW si alte asemenea care se vaita ca ii zdruncina la outze  :-))
  • Vitara 1.6 Passion ALLGRIP
 

Offline MBL

Anvelopele runflat, neavand camera de aer, ce se-ntampla cu senzorii de presiune??? Va fi bordul permanent pe atentionare...
  • Vitara Passion 1.6VVT AllGrip MT
 

Offline Dan T

AU cameră de aer iar cele de la Continental sunt NUMAI pentru roți cu senzori de presiune
  • Vitara 1.6 Passion ALLGRIP
 

Offline BXXENL

Anvelopele runflat sunt mult mai grele si au peretele lateral mult mai rigid.

Greutatea o vei resimti ca lipsa de putere la accelerare si efort crescut la franare (calci acceleratia si frana mai mult pt a resimti acceasi forta de accelerare/decelerare)

Atat greutatea cat si rigiditatea peretelui vor contribui la amplificarea socurilor preluate de suspensie si resimtite in habitaclu.

Avantajele ar fi raspuns mai bun al directiei (gratie peretelui rigid) si securitate crescuta la rulare.

Este periculos sa folosesti anvelope RFT pe jante fara senzori pt ca roata poate parea umflata chiar si atunci cand este pe pana, si daca mergi prea mult sau prea tare pe pana se dezintegreaza anvelopa.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline shpeedy

Poate nu inteleg eu, dar despre ce camera de aer vorbim?

Camere de aer nu cred ca se mai gasesc, cel putin eu nu am mai vazut pe dimensiunile astea de le au acum masinile (15-20in).

Cat priveste senzorii de presiune, se pot pune - sa nu uitam ca aceste anvelope runflat sunt, in general, intalnite pe marcile premium, care au senzori de presiune in dotarea standard inca de acum cativa ani

Intr-adevar cel mai mare dezavantaj ar fi greutatea, urmata de dificultatea de a le desface la orice vulcanizare (necesita scule speciale) - in cazul in care ai mai mult de o intepatura si nici runflat-ul nu te ajuta sau ai un incident in mijlocul campului/forestierului si trebuie sa mergi cu 60-80km/h pana la o vulcanizare care sa aiba scule. Nu stiu cat de adevarat este, dar am citit cazuri in care - datorita rigiditatii crescute - a busit/indoit pana si jantele pe care erau montate. 
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline Dan T

Poate nu inteleg eu, dar despre ce camera de aer vorbim?


Antevorbitorul banuiesc ca nu se referea la camera standard ci a confundat RFT-ul cu acele anvelope cu membrane radiale.
  • Vitara 1.6 Passion ALLGRIP
 

Offline Dan T

Anvelopele runflat sunt mult mai grele si au peretele lateral mult mai rigid.

Greutatea o vei resimti ca lipsa de putere la accelerare si efort crescut la franare (calci acceleratia si frana mai mult pt a resimti acceasi forta de accelerare/decelerare)

Atat greutatea cat si rigiditatea peretelui vor contribui la amplificarea socurilor preluate de suspensie si resimtite in habitaclu.


Aceste neajunsuri le-am gasit si eu pe net.
Ma intreb care este masa suplimentara a unei anvelope RFT comparativ cu una standard.
Banuiesc ca sunt doar impresii ale utilizatorilor. Nu cred ca se va simti ceva, real, obiectiv, in franare si acceleratie. Rigiditatea, in schimb, imi ridica unele semne de intrebare.

A folosit cineva asemenea anvelope?
  • Vitara 1.6 Passion ALLGRIP
 

Offline shpeedy

« Ultima Modificare: 05.Oct.2016, 01:18:44 p.m. de shpeedy »
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 


Offline Dan T

Singura problema este ca nu am gasit dimensiunile date pentru Vitara.
Cel mai apropiat model este 225 / 60 / 17
  • Vitara 1.6 Passion ALLGRIP