Autor Subiect: Totul despre rotile de iarna: pachete complete (jante otel + anvelope), modele de anvelope...  (Citit de 247723 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline tsf

Am luat in gluma postarea colegului ca sa nu ma enervez...
Din pacate sunt multi care conduc la fel indiferent de conditiile meteo sau de starea carosabilului.eu am copii.copii cu care circul mult cu masina...
Stii cati inconstienti feresc zilnic???oameni care cred ca ei sunt cei mai importanti din lume...ca soseaua e doar a lor.sper sa nu vina vremea cand nu o sa pot feri un inconstient...odata e de ajuns sa vada cum i fuge masina intr o curba in care pune frana ca nu a apreciat o corect sa nenoroceasca o familie sau mai multe!!!!
Cum naiba sa conduci la fel indiferent de starea carosabilului sau conditiile meteo???
  • suzuki vitara 1.6 passion all grip
 

Offline Radone

Corect!!!nu e nicio diferenta intre carosabil ud si uscat.aia care merg mai incet pe ploaie in caz ca apare ceva neprevazut sa poata frana in conditii de siguranta pt el si pt ceilalti participanti la trafic sunt niste fricosi!!!niste fraieri!!!la fel si cei care merg mai incet ca sa evite situatia in care dau intr o groapa care nu se vede de apa si sa nu stropeasca lumea de pe trotuar sunt inconstienti!!!cine pune lumea sa circule pe ploaie daca nu au masina????
Si cu cauciucurile iti dau dreptate!!!Mare inselatorie!!!!nu e nicio diferenta intre compozitia unui cauciuc de iarna si a altuia de vara.la fel se comporta ambele si la -10 grade si la 30 grade.la fel franeaza si pe uscat si pe zapada!de fapt cauciucurile in sine sunt o mare inselatorie!!!se putea merge direct pe janta!!!vor sa ne faca de bani!!!
F haios. Inseamna ca eu sunt un sofer extraordinar de nu am alunecat niciodata pe ploaie. Una e gheata, mazga si alta e carosabil ud. Pe asfalt ud nu vad nicio problema. Da poate doar sa stropesti lumea. Da stai linistit ca nu ii stopesc si nu sunt deloc vitezoman. E plin de soferi care atunci cand ploua fix pe aceleasi drumuri de mergeau "pe uscat" cu 80-90 km/h in oras si imi faceau flashuri sa ma dau la o parte ca eu mergeam cu 70 km/h, merg cu 30-40 km/h de zici ca sunt bombe pe drum, fara sa fie gropi, fara sa stropesti, fara pamfletul tau. Daca nu stii la ce ma refer inseamna ca nu ai mers cel putin prin Buc sau esti unul dintre ei. In ceea ce priveste cauciucurile eu am dat 2800 lei pe cele de iarna, daca credeam ca nu conteaza deloc, imi luam niste resapate ca romanache sau sh. Dar am luat unele noi si "bune" mai mult ca sa fie mai sigure la drum, sa nu explodeze. Asa ca performante m-am uitat sa fie B la franare si gata, nu am stat sa bai ala pe siteul ala e asa, ala pe celalalt e asa, etc. Cine e mai meticulos bravo lui, ma refeream ca la multe dintre anvelopele specificate pe forum sunt diferente mult prea mici pt polemici si ca mult mai mult conteaza cum sofezi. Mergi tu pe janta, de facut caterinca e simplu. Eu nu am facut vreun atac la persoana, mi-am spus pur si simplu niste pareri.

Trimis de pe al meu SM-G900F folosind Tapatalk

  • Vitara 1.6 Passion ALLGRIP Alb + ceas central carbon; cotiera; scut metalic motor si diferential
 

Offline enicky

       Cele 3 conditii expuse de @smadalin se regasesc constant in Bucuresti, iar a4a(expusa de alt coleg) apare iarna. Acvaplanare nu vad cum sa se faca in oras, iar prudenta exagerata ma deranjeaza de multe ori si pe mine. Este adevarat ca o singura data cand aveam Dacia 1300 am franat brusc, s-au blocat rotile, s-a redus viteza si apoi brusc simt ca masina ia din nou viteza si da,  incepuse sa alunece pe carosabilul ud. Am ridicat piciorul de pe pedala si am franat din nou.
       E drept ca daca intra ABS-ul distanta de franare va fii mai scurta pe asfalt uscat decat pe ud. Dar chiar si-asa, asta nu e un motiv sa mergi cu 30km/h fiindca ploua.
    @AT este normal sa ai tendinta de derapaj in modul SNOW : 1. faptul ca avem 4x4 nu inseamna ca masina nu derapeaza(aluneca) daca se intrunesc conditiile unui carosabil alunecos. 2. Derapajul il determina tractiunea pe spate, atunci cand apasam mai tare acceleratia, daca plecam usor dupa loc sunt slabe posibilitati de derapaj(doar pe gheata100%). Oricum cu modul snow pleci primul dela semafor. 3. Modul snow nu elimina derapajul ci ne ajuta sa iesim dintr-un troian de zapada, sa urcam o panta alunecoasa, etc. 4. ESP-ul ne opreste din derapaj, dar nu din cel care se intampla la plecarea de pe loc ci din cel creat de o curba (sau depasire) abordata cu viteza sau brusc.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline shpeedy

Stii cati inconstienti feresc zilnic???oameni care cred ca ei sunt cei mai importanti din lume...ca soseaua e doar a lor.sper sa nu vina vremea cand nu o sa pot feri un inconstient...odata e de ajuns sa vada cum i fuge masina intr o curba in care pune frana ca nu a apreciat o corect sa nenoroceasca o familie sau mai multe!!!!
Cum naiba sa conduci la fel indiferent de starea carosabilului sau conditiile meteo???

Recunosc ca n-am mai ajuns in Timisoara de vreun an de zile, dar - chiar si cu multele lucrari in desfasurare din acea perioada - pe o vreme caineasca de-a dreptul, tot se conduce mai lejer si cu mai mult bun-simt decat in Bucuresti...   ;)

In rest, te inteleg perfect si sunt convins ca si colegul Radone, atata doar ca - indiferent de vreme - sunt si multi incurca-lume in trafic, incurca-lume ce sunt oarecum mai vizibili pe vreme proasta; din ce am observat, traficul - mai ales in orasele in care exista un dezechilibru nr. de masini <> dezvoltarea infrastructurii - tinde sa devina un imens organism viu in (aproape) perpetua miscare, organism ce se poate bloca/ingreuna pe distante mari de la doar cateva masini, daca asemenea blocaje se intampla in pcte. nevralgice. 

@Radone: nu e nevoie sa te plimbi cu butelia de gaz pe langa foc... ;) Tu ce crezi?

Inclin sa cred ca amandoi sunteti bine-intentionati (si responsabili) in trafic si sper ca toata aceasta discutie contradictorie este de fapt o ne-intelegere.

Multumesc!

LE1: @enicky - daca sunt portiuni in oras pe unde se pot atinge viteze mai mari (70-80km/h), cica exista riscul aparitiei acvaplanarii...

LE2: mi-a venit in minte o cauza pentru care inclin sa cred ca suntem mai sensibili in perioadele de ploaie/precipitatii - fctie. de abundenta precipitatiilor, sunt destul de dese cazurile - cel putin in Bucuresti - in care intersectii aglomerate (adevarate noduri de circulatie) au semafoarele ne-functionale in respectivul moment.

« Ultima Modificare: 07.Ian.2016, 03:52:28 p.m. de shpeedy »
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3481 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
O explicație a vitezei reduse pe ploaie este și creșterea numărului de mașini în trafic.  Mulți renunță la transportul în comun când ploua și prefera sa îngroașe șirurile de mașini de pe bulevardele Capitalei. Vorbesc de cei care nu sunt dependenți 100% de mașină.

Trimis cu Tapatalk

  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline Radone

Recunosc ca n-am mai ajuns in Timisoara de vreun an de zile, dar - chiar si cu multele lucrari in desfasurare din acea perioada - pe o vreme caineasca de-a dreptul, tot se conduce mai lejer si cu mai mult bun-simt decat in Bucuresti...   ;)

In rest, te inteleg perfect si sunt convins ca si colegul Radone, atata doar ca - indiferent de vreme - sunt si multi incurca-lume in trafic, incurca-lume ce sunt oarecum mai vizibili pe vreme proasta; din ce am observat, traficul - mai ales in orasele in care exista un dezechilibru nr. de masini <> dezvoltarea infrastructurii - tinde sa devina un imens organism viu in (aproape) perpetua miscare, organism ce se poate bloca/ingreuna pe distante mari de la doar cateva masini, daca asemenea blocaje se intampla in pcte. nevralgice. 

@Radone: nu e nevoie sa te plimbi cu butelia de gaz pe langa foc... ;) Tu ce crezi?

Inclin sa cred ca amandoi sunteti bine-intentionati (si responsabili) in trafic si sper ca toata aceasta discutie contradictorie este de fapt o ne-intelegere.

Multumesc!

LE1: @enicky - daca sunt portiuni in oras pe unde se pot atinge viteze mai mari (70-80km/h), cica exista riscul aparitiei acvaplanarii...

LE2: mi-a venit in minte o cauza pentru care inclin sa cred ca suntem mai sensibili in perioadele de ploaie/precipitatii - fctie. de abundenta precipitatiilor, sunt destul de dese cazurile - cel putin in Bucuresti - in care intersectii aglomerate (adevarate noduri de circulatie) au semafoarele ne-functionale in respectivul moment.
N-am butelie de gaz si nu vad focul   si da am postat cu bune intentii.

Trimis de pe al meu SM-G900F folosind Tapatalk

  • Vitara 1.6 Passion ALLGRIP Alb + ceas central carbon; cotiera; scut metalic motor si diferential
 

Offline tsf

Shpeedy intradevar sunt si multi incurca-trafic...dar i prefer in fata zmeilor care merg la fel indiferent de vreme...
Radone nu-ti doresc sa afli diferenta de aderenta a cauciucurilor pe ploaie si pe uscat intr-o curba cu familia in masina...
Dar daca vrei mergi in parcarea Metro si fa un test simplu...80 km/ora frana brusca pe uscat...acelasi test pe ploaie.o ruleta si un spray iti trebuie si vei salva poate vieti...
Sau daca esti mai aventuros fa testul cu franarea intr o curba la aceasi viteza.Bafta!!!
Eu cu asta am incheiat polemica.
  • suzuki vitara 1.6 passion all grip
 

Offline Radone

Shpeedy intradevar sunt si multi incurca-trafic...dar i prefer in fata zmeilor care merg la fel indiferent de vreme...
Radone nu-ti doresc sa afli diferenta de aderenta a cauciucurilor pe ploaie si pe uscat intr-o curba cu familia in masina...
Dar daca vrei mergi in parcarea Metro si fa un test simplu...80 km/ora frana brusca pe uscat...acelasi test pe ploaie.o ruleta si un spray iti trebuie si vei salva poate vieti...
Sau daca esti mai aventuros fa testul cu franarea intr o curba la aceasi viteza.Bafta!!!
Eu cu asta am incheiat polemica.
:) nu prea mai am multe de zis, decat ca nu prea franez in curbe pt ca nu intru tare :) nici pe uscat nici pe ploaie. Intru in curba cat imi permite si niciodata la limita si accelerez la jumatatea ei, spre iesire... Rar de tot sa apas frana indiferent cat de putin in curba, tocmai cand nu am estimat bine, dar rar pt ca sunt f prudent de regula, in cel mai rau caz mi se mai intampla seara cand sunt obosit si mai franez ca sa fiu eu sigur ca e ok si atunci apas putin si treptat care numai pe gheata ar aluneca... am si scris intr-o alta postare cand am schimbat eu placutele de frana, la un nr de km destul de mare, pt ca nu franez si nu accelerez aiurea, prin urmare nu alunec si din pacate nici snorkel nu am ca sa intru prin balti. Cu siguranta m-ai inteles gresit. Seara placuta.

Trimis de pe al meu SM-G900F folosind Tapatalk

  • Vitara 1.6 Passion ALLGRIP Alb + ceas central carbon; cotiera; scut metalic motor si diferential
 

Offline AT

Ce spun specialistii:
  • Suzi Quatro (spirit 1.6 vvt 4x4 2015) - Probably the first owner of New Vitara in Romania -
 

Offline Radone

Ce spun specialistii:
Sa speram ca e adevarat, ca multi de pe forum am dat dublu pe anvelope probabil fix pt acest aspect. Acum sa speram si ca nu e ca la consumul declarat la masini sau ca noxele de la WV, ca doar specialistii vor sa vanda modele mai scumpe :)

Trimis de pe al meu SM-G900F folosind Tapatalk

  • Vitara 1.6 Passion ALLGRIP Alb + ceas central carbon; cotiera; scut metalic motor si diferential