Autor Subiect: Totul despre rotile de iarna: pachete complete (jante otel + anvelope), modele de anvelope...  (Citit de 247725 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline ariciul

Nu stiu de ce sunteti asa surprinsi ca au reactionat mai repede decat altadata in Iasi. Pai sa vedem: Nichita e la mititica iar primarul interimar va vrea sa fie reales. E suficient?  :)
In plus nici n-a fost cine stie ce zapada ca sa zici ca au avut cine stie ce de lucru!
Mai ramane de vazut si cu nea primarul interimarul :-)  toti se dau viteji la inceput dar cand isi vad sacii in Suzuki aaa pardon caruta...  :D
  • Suzuki Vitara 1.6 Passion allgrip
 

Offline Laurentiu


In plus nici n-a fost cine stie ce zapada ca sa zici ca au avut cine stie ce de lucru!
Ca e sau nu zapada, imprastierea antiderapantului este aceiasi. Surprinderea consta in faptul ca au fost pregatite pt dezghet stradute laterale si nu numai arterele principale sau cele cu probleme mari de declivitate.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline ariciul

Corect, dar ia sa vedem la anul dupa alegeri!
  • Suzuki Vitara 1.6 Passion allgrip
 

Offline Radone

Nu prea inteleg asta cu comportamentul masinii/anvelopelor pe "carosabil umed"...conduc de 10 ani, megane 1, ceed, vitara si nu am simtit niciodata nicio diferenta intre carosabil umed si uscat:) tot timpul ma intreb de ce lumea merge mai incet pe ploaie si de ce se blocheaza infernal orasul. Bineinteles, ca realizez, ca in eventualitatea ducerii in extrem a capacitatilor masinii exista diferente, mai ales in curbe. Conduc normal...nu ajung nici primul, nici ultimul la un drum in afara cand plecam mai multi. In primii 4 ani de sofat am mers numai cu anvelope de vara, iarna da alunecam ceva, dar ma descurcam, eram mai prudent, ma refer in primul rand pe gheata si zapada, pe umed nu am simtit niciodata ca nu as putea sa opresc, sa provoc un accident, sa ma simt in nesiguranta...sincer daca nu eram obligat dpdv legal sa am anvelope de iarna, mai ales acum ca o am pe Suzi care e 4x4, ramaneam cu cele de vara. Daca am condus in primele luni de sofat pe masina 4x2 cu cauciucuri de vara iarna, sigur m-as descurca acum mult mai bine, ba chiar m-as simti in super siguranta. A nu se intelege ca fac pe supersoferul, dar mi-am spus si eu parerea, ca am tot citit diferente minuscule intre anvelope dpdv al comportamentului. Sunt adeptul achizitionarii unor anvelope noi, pur si simplu bune si pe care sa le depozitezi in conditii ok. Eu am luat niste Dunlopuri care m-au dus la 2800 lei toate 4.

Trimis de pe al meu SM-G900F folosind Tapatalk

  • Vitara 1.6 Passion ALLGRIP Alb + ceas central carbon; cotiera; scut metalic motor si diferential
 

Offline smadalin

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 290
  • Thanked: 49 times
  • http://www.suzuki-club.ro/forum/jurnal-de-bord/jur
Exista mai multe tipuri de carosabil ud:
1. sosea uda dupa o ploaie scurta de vara sau chiar ploi marunte de toamna. Aici nu am vazut diferente la franare ud vs uscat
2. sosea cu suvoaie/balti dupa ploaie sau chiar in timpul unor ploi serioase de vara. Apare fenomenul de acvaplanare.
3. sosea uda iarna, de fapt un mix de apa si zapada in curs de topire. Si aici sunt diferente la franare.
4. poate si altele...

Daca ai un stil de condus preventiv, adaptat la conditiile de drum, nu te vei afla niciodata in situatia de a testa diferentele intre ud si uscat si bine faci. Viteza de oras nu ridica probleme, lumea merge mai incet din alte motive: parbriz aburit, nu vor sa stropeasca, le e frica, forta de inaintare creste :P etc.

Niciodata nu vei reusi sa te sincronizezi cu cei din trafic, asta e clar. Suntem oameni, suntem diferiti, avem masini diferite, echipate diferit si tot asa.
Asta imi aduce aminte de nevasta-mea care nu se simtea confortabilt din prima cu viteze de 100-120kmh si dupa ce o duceam pana la 140-150kmh si ma intorceam la 120kmh avea impresia ca mergem in siguranta.
  • Suzuki Vitara Luxus 1.6 benzina
 

Offline ff_2004_06

As adauga eu punctul 4. sosea umeda iarna si cu temperaturi negative (pe la -10 sau mai frig) pe care, chiar daca s-a aruncat material antiderapant, se formeaza un fel de mazga semi-inghetata. Mie asta mi se pare cea mai periculoasa.
  • Suzuki Swift Sport 2008 - vandut in 2019
 

Offline AT

Este exact situatia experimentata de noi in Bucuresti zilele acestea pe acest tip de carosabil
cand indiferent de tipul anvelopei ( allseason sau de iarna) testandu-ne anvelopele cu manevre
relativ mai ferme pe stradute, la demarare sau franare brusca, am constatat ca masina are scurte tendinte de derapaj lateral in modul SNOW. In modul AUTO fenomenul s-a estompat semnificativ.
Insa pe zapada curata sau pe soselele pricipale  relativ curatate si stropite cu clorura de calciu, aderenta a fost foarte buna. Deci ca o concluzie, carosabilul cu zapada uda sub care se afla mazga inghetata sau polei,   nu este prietenos cu  nicio anvelopa, poate doar cu cele care au crampoane.

« Ultima Modificare: 06.Ian.2016, 11:03:43 p.m. de AT »
  • Suzi Quatro (spirit 1.6 vvt 4x4 2015) - Probably the first owner of New Vitara in Romania -
 

Offline tsf

Nu prea inteleg asta cu comportamentul masinii/anvelopelor pe "carosabil umed"...conduc de 10 ani, megane 1, ceed, vitara si nu am simtit niciodata nicio diferenta intre carosabil umed si uscat:) tot timpul ma intreb de ce lumea merge mai incet pe ploaie si de ce se blocheaza infernal orasul. Bineinteles, ca realizez, ca in eventualitatea ducerii in extrem a capacitatilor masinii exista diferente, mai ales in curbe. Conduc normal...nu ajung nici primul, nici ultimul la un drum in afara cand plecam mai multi. In primii 4 ani de sofat am mers numai cu anvelope de vara, iarna da alunecam ceva, dar ma descurcam, eram mai prudent, ma refer in primul rand pe gheata si zapada, pe umed nu am simtit niciodata ca nu as putea sa opresc, sa provoc un accident, sa ma simt in nesiguranta...sincer daca nu eram obligat dpdv legal sa am anvelope de iarna, mai ales acum ca o am pe Suzi care e 4x4, ramaneam cu cele de vara. Daca am condus in primele luni de sofat pe masina 4x2 cu cauciucuri de vara iarna, sigur m-as descurca acum mult mai bine, ba chiar m-as simti in super siguranta. A nu se intelege ca fac pe supersoferul, dar mi-am spus si eu parerea, ca am tot citit diferente minuscule intre anvelope dpdv al comportamentului. Sunt adeptul achizitionarii unor anvelope noi, pur si simplu bune si pe care sa le depozitezi in conditii ok. Eu am luat niste Dunlopuri care m-au dus la 2800 lei toate 4.

Trimis de pe al meu SM-G900F folosind Tapatalk

Corect!!!nu e nicio diferenta intre carosabil ud si uscat.aia care merg mai incet pe ploaie in caz ca apare ceva neprevazut sa poata frana in conditii de siguranta pt el si pt ceilalti participanti la trafic sunt niste fricosi!!!niste fraieri!!!la fel si cei care merg mai incet ca sa evite situatia in care dau intr o groapa care nu se vede de apa si sa nu stropeasca lumea de pe trotuar sunt inconstienti!!!cine pune lumea sa circule pe ploaie daca nu au masina????
Si cu cauciucurile iti dau dreptate!!!Mare inselatorie!!!!nu e nicio diferenta intre compozitia unui cauciuc de iarna si a altuia de vara.la fel se comporta ambele si la -10 grade si la 30 grade.la fel franeaza si pe uscat si pe zapada!de fapt cauciucurile in sine sunt o mare inselatorie!!!se putea merge direct pe janta!!!vor sa ne faca de bani!!!
« Ultima Modificare: 07.Ian.2016, 11:36:30 a.m. de tsf »
  • suzuki vitara 1.6 passion all grip
 

Offline ariciul

Ce ziceam si eu , se pare ca nu e la anul ci chiar acum  :-)) vad ca nu se mai opreste ninsoarea. Si azi dimineata nu erau curatate bulevardele mari, nu mai zic de stradute ca n-are rost. Iar au fost luati prin surprindere  (ca si mine de altfel) :D
« Ultima Modificare: 07.Ian.2016, 12:01:23 p.m. de ariciul »
  • Suzuki Vitara 1.6 Passion allgrip
 

Offline shpeedy

Corect!!!nu e nicio diferenta intre carosabil ud si uscat.aia care merg mai incet pe ploaie in caz ca apare ceva neprevazut sa poata frana in conditii de siguranta pt el si pt ceilalti participanti la trafic sunt niste fricosi!!!niste fraieri!!!la fel si cei care merg mai incet ca sa evite situatia in care dau intr o groapa care nu se vede de apa si sa nu stropeasca lumea de pe trotuar sunt inconstienti!!!cine pune lumea sa circule pe ploaie daca nu au masina????
Si cu cauciucurile iti dau dreptate!!!Mare inselatorie!!!!nu e nicio diferenta intre compozitia unui cauciuc de iarna si a altuia de vara.la fel se comporta ambele si la -10 grade si la 30 grade.la fel franeaza si pe uscat si pe zapada!de fapt cauciucurile in sine sunt o mare inselatorie!!!se putea merge direct pe janta!!!vor sa ne faca de bani!!!

In lipsa unui smiley sau a unui disclaimer in partea de jos a textului care sa spuna ca post-ul trebuie considerat un pamflet, cam cum ar trebui sa interpretez respectiva postare?!  :-/

Nu cred ca atitudinea colegului Radone a fost atat de vehementa la adresa celor care se misca mai incet pe ploaie, incat sa consideri ca i-a atacat cumva. Intrucatva ii inteleg nedumerirea: si eu ma intreb adeseori de ce circula mai incet unii colegi de trafic acolo unde ar putea sa mearga mai repede, dar tot eu singur imi dau raspunsul - prefer sa conduca mai incet, preventiv, decat sa ma trezesc cu unii dintre ei intrand in mine pentru ca nu au estimat corect capabilitatile lor/a masinilor lor in conditiile date...
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X