Autor Subiect: Totul despre rotile de iarna: pachete complete (jante otel + anvelope), modele de anvelope...  (Citit de 247710 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Lerua07

  • Vitara 2015, spirit 1.6 benzina, allgrip, TM, alba,
Multumeste-te cu putin, pentru ca putinul nu-ti va lipsi niciodata !
 

Offline shpeedy

@Laurentiu, @Lerua07: eu nu ma refeream la optiunea unora sau altora pentru anumite anvelope/motoare/transmisii/muzica/stiluri de viata, ci de intransigenta (si uneori agresivitatea) cu care creditam propriile alegeri si discreditam alegerile celor din jur. Voi intelegeti ce vreti/ce va place din ce am spus anterior...este alegerea voastra.

Revenind la subiect, nu ma declar neaparat in favoarea all-season-urilor, dar - cel putin pe unul dintre tipurile disponibile pe piata (CrossClimate-urile) - l-as PUTEA vedea ca pe o solutie la modul meu de utilizare a masinii. Pana acum am fost (si inca sunt, cred) adeptul seturilor dedicate vara<>iarna, dar:
- conditiile climatice in Romania se modifica, in sensul cresterii de la an-la-an a temperaturilor medii - iernile de acum, chiar daca sunt naprasnice (sau ni se par asa) - nu dureaza mai mult de cateva zile, cel putin in Bucuresti;
- daca imi adaptez stilul de condus la conditiile meteo/de trafic si nu gonesc ca nebunul, indiferent la ce se intampla pe drum, exista sanse mari sa pot anticipa din timp orice situatie 'delicata' (ceea ce numesc condusul in limitele bunului simt) ce poate aparea;
- pana acum 15 ani, cum se puteau conduce masinile cu anvelope de vara pe tot parcursul anului ?!

Parerea mea (cu care ma retrag din polemica pe acest subiect)... :pardon:
« Ultima Modificare: 04.Dec.2015, 02:02:38 p.m. de shpeedy »
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 
The following users thanked this post: Marci, mpamfil

Offline enicky

          Credeam ca tocmai s-a terminat cu ideea   "cauciucurile mele sunt mai bune ca ale tale" si ca ambele "tabere" ne-am linistit, dar se pare ca au aparut forte proaspete, care "dau tare" si sunt  "dornice de afirmare".  Polemica sa fie, dar sa fie "eleganta".
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline Lerua07

Ok, hai sa facem pace ! >:D< . Fiecare are dreptul la opinia si alegerile sale. Cam asa este , iernile de la noi sunt tot mai blande si cu zapada tot mai putina. De fapt eu cred ca anvelopele all season sunt mai nepotrivite ptr vara decat ptr iarna ! Oricum consider ca cel mai important este sa nu circulam cu cauciucuri......... foarte uzate.
  • Vitara 2015, spirit 1.6 benzina, allgrip, TM, alba,
Multumeste-te cu putin, pentru ca putinul nu-ti va lipsi niciodata !
 

Offline AT

Ca sa continuam analiza comportamentului diverselor tipuri de anvelope in spiritul de pace propus de colegul Lerua07 >:D<
dar venind cu rezultate de preferat testate personal care sa ne ajute sa vedem cat % reprezinta adevar din marketingul diversilor producatori,
pot sa va spun in acest moment despre CrossClimate pe care le-am pus pe masina ca intradevar sunt altceva (un mare pas inainte) fata de clasicele allseason.
Weekend-ul trecut am avut ocazia sa le testez si la munte (zona Simon-Bran-Brasov) la temperaturi sub zero grade (-1) pe drum ud acoperit cu chiciura si putina
zapada (atat cat am gasit sus in Simon). Fara exagerare, au aderenta foarte buna, inclusiv in rampa pe drum neasfaltat. Intr-un singur loc am gasit o zona cu 20
metrii patrati de zapada inalta de 20 cm, in curtea unei pensiuni si nu am rezistat tentatiei de a "baga" putin Vitara sa vad cum se comporta CrossClimate-urile
pe zapada. Pot sa va spun simplu:  perfect!  Nu a derapat la mers normal,  fiind doar pe setarea Sport.  Doar daca am demarat brusc rotile s-au invartit un pic in
loc dar apoi masina a pornit "ca din pusca". Dar cred ca si cu roti de iarna dedicate ar fi fost acelasi rezultat.  Oricum astept o zapada adevarata si la drum lung sa
vedem adevaratul comportament in sezon de iarna plina dar am vrut sa va dau acest prim feedback despre CrossClimate pe zapada.     
« Ultima Modificare: 04.Dec.2015, 05:15:10 p.m. de AT »
  • Suzi Quatro (spirit 1.6 vvt 4x4 2015) - Probably the first owner of New Vitara in Romania -
 

Offline Laurentiu

          Credeam ca tocmai s-a terminat cu ideea ... dar se pare ca au aparut forte proaspete, care "dau tare" si sunt  "dornice de afirmare".
Ei, noi sa fim sanatosi si sa petrecem  :prty: alaturi de cei dragi  :cof: sarbatorile  :fluier: de iarna care se apropie .  :cheers:  ;)

P.S.
Citat
in curtea unei pensiuni si nu am rezistat tentatiei de a "baga" putin Vitara sa vad cum se comporta CrossClimate-urile
pe zapada. Pot sa va spun simplu:  perfect!
Sint curios daca s-ar scoate complet TOATA electronica de pe masina, rezultatul "testului" ar fi fost tot "perfect"?
« Ultima Modificare: 04.Dec.2015, 06:03:20 p.m. de Laurentiu »
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3481 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Asa-s  bărbații,  asemănători cu zapada: nu știi dinainte când apar, câți centimetri au   ;) și,  mai ales, când se ... topesc. Sa așteptăm zăpezile și sa vedem cum se comporta anvelopele, oricare ar fi ele.   :happy:
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline enicky

 " la temperaturi sub zero grade (-1) pe drum ud acoperit cu chiciura si putina
zapada (atat cat am gasit sus in Simon). Fara exagerare, au aderenta foarte buna, inclusiv in rampa pe drum neasfaltat. Intr-un singur loc am gasit o zona cu 20
metrii patrati de zapada inalta de 20 cm, in curtea unei pensiuni si nu am rezistat tentatiei de a "baga" putin Vitara sa vad cum se comporta CrossClimate-urile
pe zapada. Pot sa va spun simplu:  perfect!  Nu a derapat la mers normal,  fiind doar pe setarea Sport.  Doar daca am demarat brusc rotile s-au invartit un pic "
   
      Am mai spus-o si intr-o postare prealabila, nu am dreptul si calitatea(si nicio persoana privata neabilitata) sa contest calitatea acestor anvelope atat timp cat nu le-am testat si cat ele sunt legale.
     Ce ma ingrijoreaza pe mine este asocierea dintre chiciura, asfalt umed (posibil mici pete de zapada sau gheata)  + gume allseasson + setare sport .Setarea sport a ramas (in curtea pensiunii) venind cu ea de pe drum, eu asa inteleg !
     Pe zapada inalta de 20cm(chiar proaspata) nu intri niciodata cu masina setata pe sport ! (dar probabil ai uitat ca e pe "sport"). Pe astfel de drum(in conditii de iarna)  mergi cel putin  cu "auto".
La masinile 4x4 vechi afara de schimbatorul de viteze normal, mai exista unul mic, care avea rolul de a merge cu o viteza aIa de maxim 10-15km/h dar care sa dea un plus de cuplu sau putere masinii fara a o tura prea mult, energia motorului generand  deci putere de tractiune si nu viteza.
La cele moderne s-a desfiintat acest al2lea schimbator, in scimb avem viteze aIa mai lunga (tocmai pt.tractiune) si  modul snow-mud, apoi lock. Si Dusterul are , de ex., viteza aIa tot asa lunga pt. off road.
Pt.  genul asta de situatii  spun eu ca prefer sa am (eu personal, nu toata lumea!) anvelope dedicate.
  In alta ordine de idei eu cred ca e bine ca la prima zapada, noi cei care n-am mai avut 4x4 sa "testam" putin carosabilul cu zapada batatorita undeva intr-o parcare mai mare, sau la un supermarket, seara, cu putine masini   in parcare, cu esp si fara ca sa ne mai cunoastem masina.
 P.S. ce am scris mai sus e o parere personala, nu e un sfat sau observatie ! :pardon:
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3481 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Mai este varianta pornirii cu viteza a II-a pe drum alunecos...
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Online aleksanders

Dieselul este ideal la astfel de porniri. Ridici usor ambreiajul fara sa accelerezi si ai aderenta garantata  :)
  • vitara-spirit 1.6 vvt 4x4 2015
http://www.suzuki-club.ro/forum/index.php?topic=5810.msg220737;topicseen#new2015 Spirit 4x4 1.6 VVT benzină - Suza - prima japoneza din viata mea