Lanturile se folosesc numai in situatii speciale, oarecum pe perioade scurte de timp, altfel e treaba anvelopelor de iarna.
Lanturile au calitatea de a te scoate din situatii speciale:
- zapada abundenta pe carosabil, in parcarea pensiunii, etc.
- zapada batatorita,
- nu sunt recomandate pentru gheata, metalul aluneca pe gheta - patinele de ex.
Calitatea de a deteriora anvelopele o au in proportie covarsitoare conducatorii auto. Cand urci borduri aiurea, cand nu eviti pietre taioase (valea jiului, valea oltului, etc), gropi periculoase chiar daca tu ai controlul volanului si ele stau nemiscate pe carosabil, cand treci peste linii de tramvai, etc..
Daca mergi cu lanturile in afara situatiilor speciale, clar esti bovin si strici anvelopele.
Lanturile e bine sa le ai pentru propria siguranta, ca sa iesi din situatii speciale, sa nu ramai inzapezit ca " ceilalti", nu pentru ca le cere politia. Cand gasesti 20-30 masini ramase in varful de dinainte de Ranca, atunci le vezi utilitatea. Era vant de-ti dadea usa peste cap cand o deschideai si de abia puteai respira. Toti stateau in masini si asteptau o minune, dar fiind cu echipament complet de schi, in 10 minute am descongestionat zona, prin impingere, ca minunea nu a aparut.
Pe de alta parte, lanturile se monteaza pe puntea cu tractiune.
Asta inseamna ca daca ai 4x2, optim montezi pe fata, daca ai 4x4 optim montezi pe toate.
Siguranta ti-o asiguri dupa cum crezi de cuviinta, nu neaparat dupa cum spune legea, ca deaia ai creier in cap.
Cel mai bine este sa le ai la tine si sa nu fie nevoie sa le folosesti.
P.S. Pe panta se coboara, in rampa se urca.