Autor Subiect: Totul despre rotile de iarna: pachete complete (jante otel + anvelope), modele de anvelope...  (Citit de 247685 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline rexkrokiDAU

Depinde cum catalogam un suv. Daca ne referim la masa proprie vom vedea ca cel mai usor Vitara 4x4 cantareste 1175 kg, cu putin mai mult decat cel mai greu Swift 4x4, care cantareste 1120 kg.  :)




Offline NicNic

Schema de la Michelin arata ca alegerea mea e corecta.  Am luat Alpin A4 pentru ca fac deplasari frecvente pe drum de zapada sau am ceva important de rezolvat mergand pe un astfel de drum! Altfel, pe masina de oras (Bucuresti) e de ajuns CrossClimate....Care, de altfel, se potriveste foarte bine la 90% din utilizatorii de autvehicule din zona de campie a Romaniei!
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline shpeedy

Pentru cine mai bate campii cu crossclimate.
Mai bine alegeati un nivel de echipare mai jos si aveati bani si de anvelope de iarna (poate chiar  premium), scuturi metalice, pe care le-am montat azi si sunt senzationale ca protectie ( luati-va cu toata increderea si ignorati carcotasii de serviciu fara banii necesari intretinerii masinii).
Daca si cei care le-au creat spun ca sunt bune in alte clase, bip bip bip.

Scuze ca intreb, dar tu ai capacitatea de a accepta si un alt punct de vedere, diferit fata de al tau, si de a respecta alegerile celor din jur, fara a judeca pe cineva prin prisma propriei experiente/a propriilor nevoi ?  Daca da, in ce conditii ?  :-/
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 
The following users thanked this post: Marci

Offline smadalin

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 290
  • Thanked: 49 times
  • http://www.suzuki-club.ro/forum/jurnal-de-bord/jur
Depinde cum catalogam un suv. Daca ne referim la masa proprie vom vedea ca cel mai usor Vitara 4x4 cantareste 1175 kg, cu putin mai mult decat cel mai greu Swift 4x4, care cantareste 1120 kg.  :)

https://en.wikipedia.org/wiki/Mini_sport_utility_vehicle
  • Suzuki Vitara Luxus 1.6 benzina
 

Offline mpamfil

@Bar si tu daca conduci in conditii grele de iarna mai mult de 5% din numarul de km facuti anual ia-ti ce cauciucuri vrei, ideea era sa ne lasi pe noi care mergem prin orase dezapezite si care vedem zapada pe strada maxim 10 zile pe an sa luam ce credem de cuviinta, si sa nu mai auzim ca astia care isi iau all-season is inconstienti si ca pun viata altora in pericol si mai stiu eu ce debitau unii si altii pe aici, a incercat cineva sa convinga lumea ca CrossClimate is mai bune decat cauciucurile de iarna dedicate din aceeasi clasa premium ? Nu,  atunci de ce incearca altii sa ne convinga ca parerea lor e cea corecta, noi doar spuneam ca sunt niste cauciucuri bune, apropiate de performantele celor dedicate si ca sunt suficiente pentru nevoile de zi cu zi din oras. Daca stai la munte si ai zapada pe drumuri si o luna pe an ia-ti cauciucuri dedicate, in rest noi sa fim sanatosi.
  • Suzuki Vitara S 1.4 AT AllGrip Bright Red
 

Offline aleksanders

discutiile astea nu duc nicaieri.
ani buni am condus iarna cu cauciucuri de vara, eram mult mai atent si nu am intampinat probleme majore - mai dadeam la lopata, mai impingea un vecin cu balans....
pe mine ma sperie lumea din ziua de azi care devine teribilista doar in ideea ca are cauciucuri de iarna - sa ne fie clara o treaba - in conditii de iarna cu cele mai performante cauciucuri dedicate nu poati face aceleasi manevre pe care ti le permiti in conditii de vara
  • vitara-spirit 1.6 vvt 4x4 2015
http://www.suzuki-club.ro/forum/index.php?topic=5810.msg220737;topicseen#new2015 Spirit 4x4 1.6 VVT benzină - Suza - prima japoneza din viata mea
 
The following users thanked this post: hugbear, mpamfil

Offline danyepz

Cine ma poate lamuri care este diferenta intre WR D3 (D4) si WRA3 la anvelopele Nokian?

De exemplu am o oferta de anvelope 215/55 R17 Nokian WR A3 98V XL. Poate cineva sa-mi spuna ceva despre ele?

Eu am ales nokian wr d 3 si au 3500 de kilometri deja si numai la temperaturi de la +3 la +20,sunt foarte multumit pana acum asteptam zapada :)
  • Swift 1.2 2019
 

Offline Lerua07

Chestia asta cu cauciucuri de iarna e mai mult o gaselnita a producatorilor de anvelope. E ceva similar cu "necesitatea" scuturilor metalice la SUV-uri de oras, ca ale noastre, sau ca chestia ca apa plata imbuteliata este mai sanatoasa ca cea de la robinet. Eu personal nu am constatat utilitatea adevarata (de maxim 10-15 ori/iarna) decat la cauciucurile cu tinte , ptr ca noi nu mai avem iernile de acum 40-50 de ani. In tara noastra, cu exceptia catorva zone restranse, iarna este suficient sa ai cauciucuri de vara cu doua conditii : sa nu fie excesiv de uzate si sa conducem responsabil si cu prudenta sporita. Dar nici cu alea all seazon nu sunt de acord ptr ca sunt un fel de catar (adica nici cal nici magar) si ptr ca in zona noastra cam 8-9 luni/an sunt mult mai utile si mai sigure cauciucurile de vara. Insa... fiecare cu alegerea  si parerea lui... doar suntem in democratie  ;) !
  • Vitara 2015, spirit 1.6 benzina, allgrip, TM, alba,
Multumeste-te cu putin, pentru ca putinul nu-ti va lipsi niciodata !
 

Offline yeti

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1520
  • Thanked: 551 times
  • Gen: Bărbat
    • Bucuresti, Sector 3
ani buni am condus iarna cu cauciucuri de vara, eram mult mai atent si nu am intampinat probleme majore - mai dadeam la lopata, mai impingea un vecin cu balans....
Bine punctat.

As avea o intrebare pentru cei care sunt mai vocali si ireconcilianti in aceasta discutie. In conditiile in care anvelopele de iarna sunt obligatorii de doar 4 ani (2011), voi de cat timp ati inceput sa folositi asa ceva? Cand ati realizat ca acest tip de anvelope sunt absolut necesare?
Eu am incaltat primele winter din 2003. Nu m-a obligat si nici macar influentat nimeni, doar am deschis putin mai mult ochii.  Erau si pe atunci ceva discutii aprinse in care unii sustineau argumentat inutilitatea cauciucurilor de iarna pe timp de iarna!!! Si erau cei mai vocali. Ce-ati spune sa apara acum niste d'astia p'aici pe forum? Eu cred ca intr-un fel deja sunt, dar au sarit in extrema cealalta!

In 2003 am luat o decizie oarecum divergenta curentului, iar ulterior curentul s-a aliniat la directia luata deja de mine. Dupa 10 ierni de cauciucuri winter folosite in Bucuresti, zilnic ~40 km (au fost doar iesiri episodice pe niste DN-uri), am acumulat suficienta experienta ca, pentru starea si specificul drumurilor parcurse, stilul meu de conducere, conditiile meteo locale (statistic vorbind), sa ma aliniez la un nou curent reprezentat de categoria de anvelope din semnatura de mai jos.
Nu ma intereseaza vehementa unora, deoarece nimeni nu detine adevarul absolut. Eu nu am sa incerc sa conving sau sa contest pe cineva, o sa-mi vad de rotile mele si timpul va face dreptate.



  • Opel Mokka Cosmo 1.4 benzina turbo 140CP 6MT 4x4 Red Velvet BFGoodrich G-grip allseason2 (fost Suzuki Vitara Cool 1.6 benzina 120CP 2WD 5MT Superior White Michelin CrossClimate)
Vitara 
Mokka
 
The following users thanked this post: mpamfil

Offline danyepz

Sa ma bag si eu in discutia asta "aprinsa"...sper sa nu ma bag ca musca totusi :D
Va contrazic,in Bucuresti si anul trecut si in fiecare din ultimele 5 ierni au fost viscole in care s-a mers pe negru a 3-a sau a 4-a zi nu vorbesc de restul tarii caci au murit oameni in fiecare an .
Si eu tot prin 2003 am pus prima data anvelope de iarna si de atunci nici ca mai merg altfel,numai car lopeti sare  nisip sau mai stiu eu ce altceva prin portbagaj,am prostul obicei sa merg in fiecare zi cu masina
Adica am prins fiecare ninsoare mare cand vedeai o masina la 5 minute in rest pluguri si sararite,daca esti genul de persoana  care la viscol scoate masina a 3-a zi dupa ce ninge puternic da sunt bune all season-urile,daca din decembrie pana februarie nu pleci in concediu cu masina iarasi poti merge pe allseason(ganditi-va ca plecati 2 zile la Iasi si la intoarcere va prinde viscolul pe la Focsani).
Parerea mea personala este ca all season-urile sunt cumparate in cea mai mare proportie de cei care mergeau si  iarna cu cauciucuri de vara...caz concret tatal meu care de abia anul asta si-a luat niste all season-uri Falken si asta pentru ca anvelopele de pe masina s-au uzat si trebuiau schimbate cu ceva,este un om care face 7500 de kilometri pe an,i se potrivesc de minune,in fiecare iarna se rezuma la un singur drum pe saptamana de 50 de kilometri.
Se poate merge cu orice anvelopa pana la urma chiar si cu slick-uri  :D chiar va rog sa va uitati cand stati la semafor la masinile de langa si o sa ramaneti surprinsi cum merg alte persoane.
Legat de crossclimate-uri se pare ca sunt excelente pe uscat insa iarna din pacate sunt mult sub niste anvelope de iarna low cost gen  sailun,taurus,tigar etc.
La ce reclama s-a facut la lansare si de atunci nu ma asteptam sa fie sub good year si atat de slabe iarna.
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2015-AutoBild-All-Season-Tyre-Test.htm
  • Swift 1.2 2019