Autor Subiect: Totul despre rotile de iarna: pachete complete (jante otel + anvelope), modele de anvelope...  (Citit de 247676 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Silfax

Asta este si opinia mea. Anvelopele allseasons de fapt sunt in cel mai bun caz mediocre in orice anotimp, in raport cu cele specializate vara/iarna.
  • S-Cross Elegance benzina 4x2
 

Offline AT

Ei nici chiar asa,  s-au mai schimbat un pic lucrurile si in zona all season.  In bine pentru cei care doresc o anvelopa pregatita oricand de orice  :)
Iata de exemplu Michellin, cu al sau CrossClimate lansat anul acesta,  dupa 3 ani de cercetari,  a reusit sa ofere performante de top pe asfalt uscat si umed.
Pe zapada nu genereaza aceleasi performante de top ca si pneurile dedicate de iarna  insa asteptam prima zapada sa le constatam comportamentul real :)

  • Suzi Quatro (spirit 1.6 vvt 4x4 2015) - Probably the first owner of New Vitara in Romania -
 

Offline Silfax

Cam asa se comportau si anvelopele all season ce le-am avut acum 5-6 ani. Vara, mai era cum mai era, dar iarna erau execrabile.
  • S-Cross Elegance benzina 4x2
 

Offline enicky

           Pe zapada afanata, proaspata se descurca si  all season, dar in rest.... iar vara nu stiu cum reactioneaza la o frana de urgenta, ele avand o suprafata de contact mai mica decat cele de "vara". Asa ca daca tii la masina (si la viata) eu zic iarna sa nu se mearga cu mai mult de 40km/h in oras si 60-70km/h "afara", daca tot facem compromis cu all season, compromis cu care nu sunt deloc de acord. All season parca sunt dupa proverbul ala romanesc : sa faci din r...t bici si sa mai si trosneasca.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline AT

In privinta sigurantei la franare pe carosabil umed, CrossClimate a primit certificare Clasa A.
In Clasa A se incadreaza avelopele cele mai sigure  (oprind in cele mai scurte distante).
Cred ca acest aspect spune totusi ceva in cazul CrossClimate-ului.

Referitor la anvelope obisnuite all season, nu stiu sa fi obtinut altcineva certificare de Clasa A.
Anvelopele allseason au obtinut de regula clasa C,  deci posibil sa fie adevarat ceea ce afirmai
in privinta prudentei de a circula cu viteze superioare in cazul anvelopelor all season. 

  • Suzi Quatro (spirit 1.6 vvt 4x4 2015) - Probably the first owner of New Vitara in Romania -
 

Offline mpamfil

Am mai zis si o mai repet, nu se pot compara Michelin Crossclimate care sunt anvelope de VARA, cu certificare 3PMSF  pentru timp de iarna si clasa A de performanta la franarea pe suprafete umede(sunt multe cauciucuri de iarna care nu au specificatii asemanatoare) cu majoritatea all-season-urilor care nici nu se apropie de performantele Crossclimate, si da prefer sa merg mai usor iarna, oricum nu urc prin munti, decat sa frec de 2 ori pe an cauciucurile pe masina, si daca tin 4 ani cred ca sunt o investitie mai mult decat buna.
  • Suzuki Vitara S 1.4 AT AllGrip Bright Red
 

Offline AT

Putem spune si ca sunt multe cauciucuri de vara care nu au certificare Clasa A la distanta de franare pe carosabil umed.
  • Suzi Quatro (spirit 1.6 vvt 4x4 2015) - Probably the first owner of New Vitara in Romania -
 

Offline lucianer

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 8032
  • Thanked: 260 times
  • Gen: Bărbat
  • Daihatsu Terios, 1.5 16V 105 CP Benzinar/GPL
Eu am folosit o perioada de 3 ani pe o Laguna 2(masina destul de joasa) Vredestein Quatrac 2
http://www.google.ro/search?q=vredestein+Quatrac+2&hl=ro&prmd=ivns&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAYQ_AUoAWoVChMIycf9ncGayQIVa_xyCh3B_QRo#mhpiv=5
Pe scurt, am "arat" in zapezi adevarate, n-am ramas la semafor ca nu puteam pleca de pe loc, raspundeau foarte bine la franari....vara alergam cu masina pe autostrazi...etc, fara sa simt ca am anvelope nasoale. Super incantat de ele. Ah...de ceva ani, pe Terios merg cu A/T-uri de la Bridgestone...peste tot si oricand.
http://www.google.ro/search?q=bridgestone+dueller+A/T&hl=ro&prmd=ivns&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAYQ_AUoAWoVChMI8JqlnsKayQIVAc9yCh0hZQ4S#mhpiv=2


Go Terios!!!:)
 
The following users thanked this post: mpamfil

Offline bluegucci

Ca idee, ContiEco cu care vine masina are aderenta pe apa clasa B. CrossClimate au A.

De asemenea, majoritatea drumurilor in Romania sunt curatate iarna, se merge pe negru de obicei. Perioadele in care chiar exista zapada si e greu de mers sunt destul de rare si dureaza putin (pana intra lamele si se arunca sare). Si nu cred ca face nimeni raliuri la limita de aderenta cu strat de zapada sub masina. Pentru 2 saptamani pe an cand poate ai avea nevoie de cei 10-15% in plus aderenta pe zapada de la niste cauciucuri dedicate de iarna, parerea mea e ca nu se justifica. Daca stai la munte si tre sa tai nametii, paote e alta discutie. Pentru "oraseni" care mai merg la munte din cand in cand, eu zic ca e o alegere buna, nici macar un compromis.

Oricum, acum e destul de teoretica treaba si ptr mine. Pana nu le vad pe zapada, s-ar putea sa mananc fasole (sau seminte, ca iepurasul din padure).

Cu stima.
 

Offline Marci

Am comandat azi 4 anvelope Nokian Weatherproof. Sunt ca si Croosclimate nou aparute pe piata, de aceea nu prea gasesti opinii ale utilizatorilor. Deci voi avea anvelope de iarna certificate pt. vara nu de vara certificate pt. iarna(Crossclimate). Eram cat pe ce sa comad Crossclimate dar eu locuind un pic mai in nordul tarii cred ca era mai potrivita aceasta alegere.  Este o diferenta semnificativa mai ales iarna, avand in vedere experienta si prestigiul marcii Nokian. Pot doar sa spun ca din specificatii ca sta bine cam la toate capitolele: consum, aderenta pe carosabil cu zapada, gheata si la nivelul decibelilor. Mai multe detalii dupa ce le voi monta.http://www.tyrereviews.co.uk/Article/Nokian-Weatherproof-All-Weather-Preview.htm
  • S-Cross 1.4 AllGrip, ex. S-Cross1.6 Premium AllGrip