Autor Subiect: Totul despre rotile de iarna: pachete complete (jante otel + anvelope), modele de anvelope...  (Citit de 247621 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline toma

Merge ce spune @cad  pentru cele asimetrice doar in privinta sensului de rotatie.

  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 

Offline ...

Deci nu-i ca la bicicleta...mea, la care bag pe janta anvelopa din orice parte, doar sa respect sageata e important.
@toma singura intrebare ramasa pentru mine este daca janta permite montarea anvelopelor din orice parte vrei, indiferent de ce tip sunt ele. Asta o sa analizez la primavara. Nu neaparat pe standul de la vulcanizare, ci ca pe vremuri, cu 2 leviere si calcat in picioare. :)
 

Offline teutzue

În cazul unei mașini cu 4x4, se pot totuși monta 2 anvelope de iarna de un tip și celelalte 2 de alt tip? Știu că nu ar fi recomandat dar cumva caut și încă alte motive pentru a înțelege mai bine de ce.
« Ultima Modificare: 24.Feb.2021, 05:40:12 p.m. de teutzue »
  • Yaris Cross HEV 2024, Mitsubishi Colt 1.5 Ralliart 2009, 150 cp
Ex: S-Cross 2013, Mitsubishi Colt 1.1
 

Offline Laurentiu

1. singura intrebare ramasa pentru mine este daca janta permite montarea anvelopelor din orice parte vrei...
2. ...ci ca pe vremuri, cu 2 leviere si calcat in picioare. :)
1. Anvelopele se pot monta din orice parte a jantei doresti. Problema este pneul daca are sau nu sens de rotatie; astfel doua roti vor merge NUMAI pe partea dreapta si celelalte NUMAI pe partea stinga la un montaj corect pastrindsensul.
2. Nu prea cred ca vei reusi cu rotile de tip ''fara camera''. Eu am urcat un camion pe o astfel de roata si n-am reusit s-o dezlipesc.

În cazul unei mașini cu 4x4, se pot totuși monta 2 anvelope de iarna de un tip și celelalte 2 de alt tip?
Se pot monta anvelope de acelasi sezon, de la producatori diferiti si apropiate ca uzura. Nu poti monta pe fata doua de iarna iar pe spate doua de vara; nu poti monta toate 4 de iarna dar pe fata sa fie noi iar pe spate, ''opinci''.
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline enicky

În cazul unei mașini cu 4x4, se pot totuși monta 2 anvelope de iarna de un tip și celelalte 2 de alt tip?
  Daca sunt de aceleasi dimensiuni, nu vad care ar fi problema !
 
Am zis s-o dau exemplu pe a mea, deci acest all season nu este simetric : https://blog.anveloshop.ro/bridgestone-weather-control-a005-evo-o-noua-generatie/ ?
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline Dogy

Aia cu mutatul la fiecare 10.000 mi se pare o exagerare fara sens. In contextul in care, de ex, eu fac 40 - 50.000 de km pe an, ar trebui sa le rotesc de 3 ori pe an pe alea de vara??? Eu zic ca e ok sa le rotesti la fiecare schimb, desi n-am observat sa se uzeze neuniform vizibil.

Pe de alta parte, poti schimba orice anvelope in X, daca le dai jos de pe jante. Nu vad care-i ingineria.
  • Suzuki Vitara Facelift 2019 1.0 Passion 5MT Allgrip
 

Offline ...

Uite un om care gandeste ca mine si care nu e probabil inginer.  :)
 

Offline Dogy

 :-)) Nu sunt.

Dar incep sa inteleg insa care ar putea fi ingineria cu cele asimetrice, dar numai daca in afara de sens de rotatie la acestea trebuie mentinute si fata/spatele anvelopei. N-am folosit niciodata si nu stiu.
  • Suzuki Vitara Facelift 2019 1.0 Passion 5MT Allgrip
 

Offline dthem

:-)) Nu sunt.

Dar incep sa inteleg insa care ar putea fi ingineria cu cele asimetrice, dar numai daca in afara de sens de rotatie la acestea trebuie mentinute si fata/spatele anvelopei. N-am folosit niciodata si nu stiu.
Pai aia inseamna anvelopa asimetrica, ca in afara de sens are si fata/spate.
  • Vitara 1.4 BoosterJet AT Passion 2019
 
The following users thanked this post: Dogy

Offline Laurentiu

Aia cu mutatul la fiecare 10.000 mi se pare o exagerare fara sens.
Poate ca dupa un numar de ani de exploatare, va fi nevoie si de rotirea rotilor. Nu poti sti cind o bucsa de bieleta cedeaza, un pivot va avea un inceput de uzura, o groapa luata si descentrata janta etc. Sint multe cauze ce pot duce la uzura neuniforma a pneului.
Se pot invata multe de aici: https://www.anvelopelider.ro/sfaturi-anvelope/permutare-anvelopa; https://carhappy.ru/ro/shema-perestanovki-koles-na-zadneprivodnom-avtomobile-perestanovka-shin-na/
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 
The following users thanked this post: enicky