Autor Subiect: Totul despre rotile de iarna: pachete complete (jante otel + anvelope), modele de anvelope...  (Citit de 247636 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline teutzue

Pentru cei care doresc anvelope de iarna medii, (nici low cost, nici foarte scumpe) barum polaris 5 sunt o alegere echilibrata. Dat fiind ca am primit o asemenea anvelopa de la asigurator, am decis sa mai cumpar inca 3 pentru a completa noul set de roti de iarna. Pretul a fost de 260 lei aici: https://www.e-pneus.ro/cumpara/barum-polaris-5-205-60-r16-92h-62564. Pretul e semnificativ mai mic decat pe alte site-uri unde anvelopa e 350 lei.

Am studiat si achizitionarea a unei anvelope ca sa avem doar 2 noi pe fata de exemplu. Consultand manualul si avand o masina 4x4, nu e recomandat sa faci acest lucru. Se poate defecta sistemul 4x4. In plus, la fiecare 10k km, anvelopele trebuie interschimbate in X (pe diagonala).

Impresii despre polaris: Am folosit din 2013 varianta polaris 3 care nu e grozava dar e echilibrata pentru cineva care nu merge tare pe carosabil umed (e foarte ok pe zapada). Ma astept ca polaris 5 sa fie actualizate in bine.

https://www.tyrereviews.com/Tyre/Barum/Polaris-5.htm

https://www.tyrereviews.com/Tyre/Barum/Polaris-3.htm

*reviewurile de pe tyre reviews la anvelopa asta is facute de utilizatori.

Cele mai bune anvelope de iarna recomandate si testate de cineva care castiga o paine din asta:



  • Yaris Cross HEV 2024, Mitsubishi Colt 1.5 Ralliart 2009, 150 cp
Ex: S-Cross 2013, Mitsubishi Colt 1.1
 
The following users thanked this post: Utilizator_Anonim, toma, FritzVonSpritz

Offline MBL

"In plus, la fiecare 10k km, anvelopele trebuie interschimbate in X (pe diagonala)"

Nu poți schimba în X, pentru că anvelopele au indicat sens de rotație...  :-/
Se pot schimba doar față-spate, pe aceeași parte...
  • Vitara Passion 1.6VVT AllGrip MT
 
The following users thanked this post: gabineg, teutzue

Offline teutzue

Ai dreptate. Anvelopele de iarna au sens de rotatie și nu funcționează ce am zis mai sus. Scuze de informație eronata.
Atașez poza de unde am luat X-ul. Uitandu-ma mai atens la sageti are sens. Imaginea cred ca e atat pentru anvelopele de vara cat si pentru cele de iarna.
« Ultima Modificare: 24.Feb.2021, 03:19:21 p.m. de teutzue »
  • Yaris Cross HEV 2024, Mitsubishi Colt 1.5 Ralliart 2009, 150 cp
Ex: S-Cross 2013, Mitsubishi Colt 1.1
 

Offline ...

Intreb si eu ca prostul: de ce nu s-ar pastra acelasi sens de rotatie daca schimbi anvelopele (vara, iarna) in X?
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14536
  • Thanked: 3481 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Se vede ca nu esti inginer... :-j Sensul de rotație se menține. Eficiența pneului la zăpadă sau acvaplanare scade.

Imagineaza-ti ca roata din dreapta fata are un profil in V cu vârful inainte. Cand o s-o muți in stanga spate, vârful profilului in V va fi indreptat inapoi.
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 
The following users thanked this post: ntire2000, ..., Tatallor

Offline dr_ago_s

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 5
  • Gen: Bărbat
    • Bucuresti
"In plus, la fiecare 10k km, anvelopele trebuie interschimbate in X (pe diagonala)"

Nu poți schimba în X, pentru că anvelopele au indicat sens de rotație...  :-/
Se pot schimba doar față-spate, pe aceeași parte...
Daca dai jos anvelopa de pe janta si o montezi invers, nu ar merge in x? Intreb doar. Nu este indicat? Da, stiu... e posibil sa aiba de suferit senzorul TPMS, daca ai unul montat. Dar altceva ar mai fi?


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • Suzuki Vitara 1.4 Allgrip Hybrid 6MT Passion
 

Offline ntire2000

Imagineaza-ti ca roata din dreapta fata are un profil in V cu vârful inainte. Cand o s-o muți in stanga spate, vârful profilului in V va fi indreptat inapoi.

Asa mi-am pus eu gumele de iarna prin noiembrie.  :-))
Dupa aproape o ora de mutat cricul si sfinti coborâti în capul imbecilului de la vulcanizare care mi-a strâns prezoanele în primavara, mi-am pus mâna în sold multumit de bifarea operatiunii (salivam la berea care ma astepta pentru rehidratare  :-j).

Asta pâna am vazut ca sensul de rotatie de pe gume era invers.  :dknw:
Alti sfinti si alta distractie de doar 20-25 de minute.

Partea haioasa e ca-s si eu tot un fel de inginer, dar am mers pe clasicul "noi muncim, nu gândim"..... :fluier:

Eficiența pneului la zăpadă sau acvaplanare scade.

Ce eficienta? Eu cred ca montate invers, se duce profilul de pe ele în maxim 1000 de km, cauciucul este construit în straturi suprapuse printr-un procedeu care implica exact o miscare de rotatie.
Montajul invers cred ca ajuta la decojirea mai rapida a acelor straturi.



de la minutul 1:54....
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline ...

M-am lamurit. Merci!

De fapt, nu, nu m-am lamurit. Daca dau jos anvelopa din spate dreapta, spre dreapta, si apoi merg la janta fata stanga, nu se poate monta dinspre dreapta spre stanga, lasand janta in aceeasi pozitie, schimband doar partea dinspre care se monteaza anvelopa si pastrandu-i astfel sensul de rotatie/sageata marcata?
« Ultima Modificare: 24.Feb.2021, 03:52:23 p.m. de cad »
 
The following users thanked this post: Dogy

Offline toma

Sunt mai multe tipuri de anvelope:

- complet simetrice
- asimetrice cu inscriptie interior/exterior in privinta pozitionarii pe janta
- asimetrice in privinta sensului de rotatie
- asimetrice atat in privinta sensului de rotatie cat si a pozitionarii pe janta.


Eu pana acum nu am vazut complet simetrice (nu inseamna ca nu exista) decat de vara.

La cele asimetrice evident trebuie tinut cont de indicatiile de montaj astfel incat sa-si pastreze specificatiile pentru care a fost proiectat profilul.
  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 

Offline ntire2000

Nu, nu se poate decât la alea simetrice - cum zice colegul (iar acestea sunt gume relativ mediocre deoarece se face rabat la niste coeficienti de aderenta, de zgomot, de aerodinamica, de curgere a apei , etc.- chestii d-astea ingineresti)
Ca sa pastrezi sensul de rotatie le poti doar muta de pe aceeasi parte fata - spate.
Alea de pe dreapta pe dreapta, iar cele de pe stânga tot pe stânga.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού