Punctul rosu de pe anvelope arata locul unde anvelopa are greutatea cea mai mare fata de centrul de rotatie. Daca are si un punct alb sau galben este marcat si locul unde greutatea este cea mai mica fata de centrul de rotatie !
@Lerua07, nu ma pot abtine sa te completez (ca niste colegi de forum ce suntem)
Punctul rosu e degeaba marcat cu rosu daca nu-l folosim intr-un fel.
Cum? Il montam in dreptul unui punct similar marcat de data asta pe janta (poansonat, sau chiar insemnat cu culoare) care reprezinta punctul de... minim. In felul asta punctul de maxim de pe anvelopa si cel de minim de pe janta se completeaza/anuleaza reciproc si roata rezultata are nevoie de un minimum de greutate/masa de echilibrare.
Marea problema e ca nu toti producatorii de AM pun punctele de maxim/minim pe anvelopa sau janta. Asa ca pentru cei mai multi utilizatori punctele alea sunt doar o curiozitate, in cazul in care se intalnesc cu ele.
Sa zicem ca nu mai e cazul acum.