Autor Subiect: Totul despre rotile de iarna: pachete complete (jante otel + anvelope), modele de anvelope...  (Citit de 247792 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline aavii

In urma unei discutii destul de aprinse cu un coleg, simt nevoie sa postez aici un filmulet care arata diferenta intre pneurile de iarana / all season / vara

Sper ca lumea sa ia deciziile intelept, nu ca oile.
  • Suzuki Vitara S grade
 
The following users thanked this post: SuViPa

Offline rexkrokiDAU

Acum am reusit sa ajung pe acasa asa ca incerc sa va raspund.
Jantele Alcar erau la oferta pe emag, la cateva zile le baga iar la oferta, au gaura de 66, e mai greu cu potrivitul prezoanelor, in rest nu conteaza gaura din mijloc

................................
Asta e modelul:
http://m.emag.ro/janta-hybrid-alcar-dacia-duster-6-5x16-5x114-3-50-60-1-130402/pd/D2BQQYBBM/

De ce ai cumparat cu gaura de 66 si nu de 60.1 asa cum apare in linkul pus de tine?  :-/

Offline Laurentiu

...riscul de a nu fi centrata roata e mare..si nu simti vibratiile..azi putin maine iara si prezonu se slabeste/foarfecaq la un moment dat.
Nu este nici un risc. Vibratiile la roata se simt de cind apar si se percep in volan. Perceptia vibratiilor e mai usoara la masinile cu servodirectie iar cind apar, primul lucru este verificarea rotii (janta + pneu).

Stringerea prezonului sau a piulitelor se face la un anumit cuplu de stringere iar conicitatea impiedica desfacerea lor accidentala. Ex.: busonul de la baia de ulei, din cauza trepidatiilor si a pozitiei lui, s-ar putea desface daca nu ar fi conic si strins la un anumit cuplu. De ce crezi ca se foloseste destul de des suruburi si gauri conice acolo unde se poate? La roata, centrarea si asigurarea stringerii e factorul principal.

Pina la SX4 am folosit curent jante de otel si nu am avut probleme cu desfacerea prezoanelor mai ales ca inainte de monatre le un filetul cu vaselina.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline wolfin

Vorbim acelasi lucru dar ne intelegem separat.

Faptul ca gurile de centrare nu coincid e o problema in sensul centrarii jantei pe fuzeta...tambur..etc. tu poti incerca sa o centrezi...le strangi in oglinda....dar nu este ce recomamda vulcanizatorii..prod de jante si bineinteles producatoru lu suzi.
Surubu de la baie nu e in miscare...si la cv e conic din parti dar e cuminte ca are garnitura..ca si baia. Legam mere cu rosii
Faprul ca stangi le pistol sau la mana nu are legatura cu centrarea.



Case closed pt mine ...fiecare face ce vrea pana la urma si oricum vad ca vb singur.

LE...nu exista allcar de 60.1 de tabla modelu ala pt suzi
Sau cel putin nu am vazut pe site lor specigicatiile lu suzi


  • vitara 2016 1.6 4wd pasion + pegas 3120 din 80 si ceva reconditionat. Urmeaza si un 2020
Vitara pasion 1.6 allgrip benzina 2016
Dacia logan 2005
Dacia 1100 1970
 

Offline Src

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 21
  • Gen: Bărbat
    • Iasi
De ce ai cumparat cu gaura de 66 si nu de 60.1 asa cum apare in linkul pus de tine?  :-/

Este gresit pe site.la emag.  Daca te uiti in descriere apare 66.1 dar in nume apare 60.

Janta Hybrid Alcar Dacia Duster 6.5x16 5x114.3 50 60.1
Descriere
Janta Hybrid Alcar Dacia Duster 6.5x16 5x114.3 50 66.1

Emag.... Habar n-au ce vand.
« Ultima Modificare: 26.Oct.2016, 07:45:52 p.m. de Src »
  • Vitara Passion allgrip 1.6.benzina
 

Offline zongor

Eu am luat set ca acesta si a costat 1740 + 860 + 676 = 3.276 lei . Sa vedem la iarna si compoirtamentul pe carosabil uscat/umed/inghetat/cu zapada ...
Mai trebuie sa-mi vina senzorii, maine. Cost total: 1795 (WR D4) + 780 (jante) + 720 (senzori) = 3295. Cauciucuri de la best-tires, livrate in 24 de ore. Mai ramane sa le montez, vreo recomandare de service unde sa nu se uite la senzori ca la sabia lui Kylo Ren? Preferabil zona Otopeni, Baneasa, Buftea, Chitila. Nu vreau la Vadrexim, decat pe Luica ajung mai repede la Pitesti si probabil e si mai putin aglomerat.
 

Offline aleksanders

vianor - sunt si importatorii nokian

http://vianor.ro/centre-vianor/

au chiar 3 centre in zona ta
  • vitara-spirit 1.6 vvt 4x4 2015
http://www.suzuki-club.ro/forum/index.php?topic=5810.msg220737;topicseen#new2015 Spirit 4x4 1.6 VVT benzină - Suza - prima japoneza din viata mea
 

Offline Laurentiu

Vorbim acelasi lucru dar ne intelegem separat.

Faptul ca gurile de centrare nu coincid e o problema in sensul centrarii jantei...
Nu cred ca "Vorbim acelasi lucru".

Nu inteleg expresia: "gurile de centrare nu coincid". Nu stiu la ca anume faci referire insa daca e vorba de gauri, eu spun ca forma lor in janta impreuna cu portiunea conica de sub capul prezonului ASIGURA CENTRAREA JANTEI de otel PE BUTUC.

"Faprul ca stangi le pistol sau la mana nu are legatura cu centrarea." e logic ce spui si nici nu te-am contrazis insa stringerea insuficienta are legatura cu slabirea stringerii si inceputul vibratiilor. Din 5 prezoane pe janta (chiar 3 la unele masini) nu am vazut sa-si dea drumul toate decit daca au fost doar apropiate si NU strinse.

Exemplul dat de mine cu surubul de baie ulei arata ca la TREPIDATII acesta s-ar putea desface la folosirea unui filet normal. Garnitura are rol de etansare si nu de saiba grover.

P.S. Fa un experiment daca ai putin curaj si nu crezi ce-ti spun: daca tu crezi ca centrarea se face in gaura centrala, inlocuieste prezoanele conice cu suruburi normale pe janta cu gaura centrala de 60,1mm. Sa-mi spui apoi si mie ce simti in volan.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline NicNic

[...] vreo recomandare de service unde sa nu se uite la senzori ca la sabia lui Kylo Ren? Preferabil zona Otopeni, Baneasa, Buftea, Chitila. [...]

Eu as merge aici.
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline dan_wolf

Pina la SX4 am folosit curent jante de otel si nu am avut probleme cu desfacerea prezoanelor mai ales ca inainte de monatre le un filetul cu vaselina.

Pe surubul (sau piulita) cu care se fixeaza roata, nu se pune vaselina.
Daca au existat probleme in scoaterea rotii de pe disc (inel fuzeta) se poate unge numai suprafata de contact janta - disc - inel fuzeta cu un strat foarte fin de vaselina rezistenta la temperaturi inalte. Asta dupa ce s-au curatat depunerile de pe suprafetele de contact. De exemplu vaselina cu care se monteaza sondele lambda.
Parerea mea.
  • Suzuki Vitara '16, Passion Allgrip