Salut Vlad
Sper sa foloseasca informatiile de mai jos date pe baza experientei concrete cu Vitara S:
PRO
- motorul de 1.4 BoosterJet trage foarte bine datorita cuplului de 220Nm si greutatii mici a masinii
- cutia automata schimba repede si reactioneaza foarte bine fiind facuta de Aisin
- caracteristicile 4x4 sunt excelente in toate modurile: auto ptr oras si consum mic, acum am 9l la 1800km rulatirobabil se mai lasa si este regim de iarna, Sport ptr perf maxima, demaraj si tinuta de drum foarte buna, snow ptr zapada si noroi iar pe gheata testat lock fara emotii
- designul exterior si interior deosebit, este o masina mai atractiva decat concurentele directe
- farurile cu LED celente pe timp de noapte
- costurile mici cu taxele, CASCO si RCA
- dimensiunea perfecta pentru oras ca sa te strecori usor si parchezi in locuri imposibile
- raza de intoarcere completa de sub 6m
- navigatia 3d decenta pentru Romania mai ales orasele mari, raspunde prompt
- masina se incalzeste repede datorita noului motor
-cel mai bun consum mixt 6.8 vezi testul de pe turatii vitara s facut chiar cu masina mea
- radarul din bot ptr franare de urgenta si cruiser adaptiv excelent pe autostrada dar si in oras
- pozitia la condus buna scaunele acceptabile ptr un om de 90kg
- spatiu ok la interior
CONTRA
- materiale de calitate proasta la interior
- tabla subtire si insuficient izolata in anumite zone
- defectiuni in 1800km: cutie viteze schimbata la 96 km (un ghinion probabil permis de lipsa de control tehnic de calitate corespunzator in fabrica), unul din suportii de plastic ptr tavita portbagajalui s-a rupt din cauza plasticului casant, doua cazuri cunoscute, gheata pe parbriz la interior,
- senzorul pedalei de frana face ca uneori pedala sa ramana tare pe pozitia de sus si trebuie apasata cu forta altfel nu porneste masina ( am avut pana acum 6 astfel de situatii se remediaza apasand cu putere pedala pana coboara usor, chiar daca s-a reglat la service)
- cardul de navigatie a fost schimbat pentru ca s-a resetat unitatea in mers si apoi nu a mai putut citi SDul
- portbagajul mic pentru vacante excelent pentru cumparaturile de weekend
Ca o concluzie, cat timp nu ai asteptari mari pentru cei 20000 euro (ex la 23000 un Audi q5 cu 36000km din 2013 dar inevitabil costuri mari de intretinere si calitate/perf peste Vitara) sau te gandesti ca pretul actual este mai mic cu 700 euro fata de anul trecut, nu te dezamagi si cu cele scrise mai sus in minte si poate mai mult noroc (sunt colegi care nu au avut deloc probleme) mergi increzator sa cumperi.
Daca vrei alternative decente ar fi Kia Sportage (colegul de mai sus a scris Sorento mult mai scumpa de 24000) mai mare dar cu un 4x4 inferior si fara franare de urgenta, LED sau un CRV la minim 28000 euro.
Mazda CX5 crede-ma este peste 31000 cu discount la dotari maxime iar CX3 prea mica. Nu-ti recomand Antara pentru ca are centrul de greutate sus si un ruliu exagerat.
O varianta decenta dar fara 4x4 este Peugeout 2008.
Relatia mea cu propria Vitara S o incadrez in categoria "dragoste cu nabadai" acum ne iubim de ne sar fulgii ca peste putin timp sa ne spargem farfuriile in cap
noroc ca suntem tineri are cine sa ne impace
Tragand linie, la dotarile si designul Vitarei S, pretul de cumparare este cel mai mic. Daca ar lucra la fiabilitate si mai ales la controlul de calitate ar fi o masina perfecta insa nu asta ne dorim nu?
Bafta multa!