Ieri am facut un prim drum mai lung Galati-Bucuresti si retur. Impresiile sunt in general pozitive.
As remarca printre punctele tari:
1. Motorul 1.4 Boosterjet a meritat asteptarea. Impreuna cu cutia de viteze care este foarte bine etajata, fac condusul o experienta foarte "fun". Pe modul Sport chiar ai senzatia ca conduci o masina sport. Am remarcat si un sunet placut de turbina care se instaleaza imediat de când schimbi pe Drive si care nu creste in intensitate pe masura ce accelerezi.
2. Cruise control adaptive cu limitator de viteza functioneaza impecabil, practic ca o "unda tractoare". Pana acum nu am folosit Cruise control decat pe autostrada, dar acum de la Slobozia la Braila aproape ca nu am folosit pedala de acceleratie si nici pe cea de frana.
3. Start/Stop a functionat fara probleme in Bucuresti. Nici un mesaj de eroare in bord
.
4. Farurile LED pentru faza scurta sunt super OK. Nu am simtit tot drumul nevoia de faza lunga. Lumineaza foarte tare, chiar ma gândesc daca nu cumva deranjeaza pe cei din fata.
5. Sistemul de directie si amortizoarele creaza o senzatie placuta de mers chiar si pe drumuri mai accidentate.
Am remarcat si puncte mai putin tari. Nu pot spune ca ar fi slabe, pentru ca nu le-am testat inca in amanunt sau nu sunt foarte deranjante:
1. Sistemul de ventilatie si aer conditionat a fost un mare stres la acest drum. De când am venit, stranut intr-una. Ori incalzea prea tare in zona picioarelor, ori se simtea prea deranjant un curent de aer in zona capului. Trebuie sa-l studiez mai bine si sa-i gasesc un mod optim de functionare.
2. Insonorizarea slaba, face ca sistemul audio sa nu se auda prea bine. Am incercat mai multe moduri de redare, dar cred ca problema e legata ori de calitatea materialelor din interior, ori de volumetria habitaclului, ori de izolatia usilor, ori pur si simplu sistemul audio nu este tocmai unul ok. Mai studiez setarile. E clar ca masina nu are un coeficient aerodinamic foarte performant si aceasta insonorizare slaba face ca zgomotul de rulare la viteze mari sa fie usor obositor la drum lung.
3. Închiderea usilor nu este tocmai Ok. Cateodata trebuie sa incerc de doua ori sa inchid usa de la sofer. Celelelalte usi par ceva mai Ok, dar oricum sunetul la inchidere nu e cel cu care ma obisnuisem la cealalta masina.
4. Am remarcat ca usile nu se blocheaza automat asa cum eram obisnuit si trebuie sa bajbai dupa butonul de pe manerul usii.
Referitor la consum, nu stiu daca este relevant, dar la întoarcerea de la Bucuresti dupa 680 km parcursi in conditii diverse, inclusiv prin Bucuresti si pe autostrada cu 130-140 km/h, am inregistrat un consum mediu de 7.2 l/100km (2 persoane, fara bagaje).
Astept cu nerabdare week-endul viitor când as vrea sa o scot si la un off-road usor. I-am schimbat si cauciucurile de iarna (Nokian - am pastrat jantele originale), asa ca poate chiar sa si ninga - noi suntem pregatiti de aventura
.
Una peste alta sunt foarte multumit de masina pe care am achizitionat-o si care o completeaza cat se poate de bine pe cealalta masina pe care o detin (Toyota Avensis) cu care am comparat-o, chiar daca stiu ca sunt din clase diferite.