Autor Subiect: Performanta 4x4 Noua Vitara  (Citit de 47844 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline ntire2000

Re: Performanta 4x4 Noua Vitara
« Răspuns #330 : 23.Dec.2021, 01:34:09 p.m. »
Singurul lucru care te ajuta in astfel de situatii sunt niste cauciucuri speciale cu cuie.
Ceva gen Nokian Hakkapeliitta LT2.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Online cristidav

Re: Performanta 4x4 Noua Vitara
« Răspuns #331 : 23.Dec.2021, 01:38:17 p.m. »
Ai uitat lanturile :D
Dar, e drept, in astfel de locuri (oras, asfalt), cine sa puna lanturi sau sa se astepte ca e asa gheţuş  (:|
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 

Offline toma

Re: Performanta 4x4 Noua Vitara
« Răspuns #332 : 23.Dec.2021, 01:41:46 p.m. »
Si te mai ajuta sa nu infigi piciorul in frana. Poate cu putin noroc te strecori cu frana de motor - din filmare nu inteleg daca era suficient spatiu ramas liber pe straduta. Odata ce ai franat si pierdut aderenta ai scapat lucrurile de sub control - te panichezi cand vezi ca nu se opreste si apesi si mai tare pe frana (se vede in filmare cum aluneca in lateral cu toate rotile blocate).

  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 

Offline ntire2000

Re: Performanta 4x4 Noua Vitara
« Răspuns #333 : 23.Dec.2021, 01:42:33 p.m. »
Când mergi la munte e chiar e normal sa te astepti la asa ceva, dar ai nostri se duc de multe ori echipati ca la plaja .... la Constanta.  B-)
Si te mai ajuta sa nu infigi piciorul in frana.
Dupa culoarea masinii si agitatia doamnei cred ca ea s-a înfipt si în pedala de frâna si în masina din fata ei. :D
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Online cristidav

Re: Performanta 4x4 Noua Vitara
« Răspuns #334 : 23.Dec.2021, 01:45:20 p.m. »
@toma bine ca ai adus asta in discutie. E lesne de inteles la masinile vechi fara ESP ca n-ai ce pune picior pe frana.
Dar ale noastre, cu ESP, nu asta ar trebui sa faca sistemul, sa ma ajute sa franez fara sa blocheze rotile ?

In alta ordine de idei, in frana de motor doar daca e panta mica. La panta mare, 1.6 fugea la derdeluş si, pare-se din cate am coborat pana acum, nici 1.4 nu e mai breaz, se duce si el, cu toata "frana de motor de mild hibrid"  :-t

Dupa culoarea masinii si agitatia doamnei cred ca ea s-a înfipt si în pedala de frâna si în masina din fata ei. :D
  =))
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 

Offline toma

Re: Performanta 4x4 Noua Vitara
« Răspuns #335 : 23.Dec.2021, 02:14:29 p.m. »
@toma bine ca ai adus asta in discutie. E lesne de inteles la masinile vechi fara ESP ca n-ai ce pune picior pe frana.
Dar ale noastre, cu ESP, nu asta ar trebui sa faca sistemul, sa ma ajute sa franez fara sa blocheze rotile ?

Da, insa depinde foarte mult de ce faci si de cat spatiu de manevra ai.
Chiar si cu ESP sa apesi frana pana la capat si sa ramai asa nu cred ca va duce la un rezultat fericit.

In plus ESP-ul nu poate face minuni: daca ai viteza prea mare in raport cu aderenta e foarte greu (si necesita distanta mare) sa mai revii in control odata pierduta aderenta, chiar si cu ESP.
  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 

Offline Myhay

Re: Performanta 4x4 Noua Vitara
« Răspuns #336 : 23.Dec.2021, 03:09:18 p.m. »
Tin sa mentionez un lucru legat de frana de motor la vale mai ales in situatia din filmuletul de mai sus :frana de motor intr-o situatie ca aia nu o sa ajute prea mult poate la o viteza de deplasare infima. Si atunci daca te infigi in frana te duci sanie in functie de inclinatia drumului si de ce este pe jos.

Acuma , nu stiu daca Vitara din filmulet are sau nu AllGrip dar daca are era mult mai safe sa procedeze asa : presupunand ca venea din varful pantei - activa modul Lock , dezactiva eventual ESP si activa Hill Hold Descend sau Hill descend Control sau cum ii spune ( da este butonul din stanga jos a volanului de sub cel de dezactivare start-stop) dupa care o lasa in viteza 1 si masina curgea linistita cu 10 km/h maxim netrebuind ca soferul sa atinga comenzile , masina fiind mentinuta automat la aceeasi viteza adica franand ea automat. Tot ce il preocupa pe sofer era volanul si binenteles daca dorea sa opreasca de tot atunci actiona frana. Si nu mai patina , nu mai derapa etc.

Am avut ocazia sa testez hill descend control la inceputul lui decembrie prin Curtea de Arges unde am abordat un drum umed neasfaltat , pe alocuri cu mici sleauri si noroi cu inclinatie de 30-40 grade pe o distanta de 200-300 m ( drum de tara). L-am si urcat l-am si coborat. 3 persoane in masina fara bagaje.

La coborare , ca asta ne intereseaza aici , am trecut in modul Lock , am apasat butonul cu pricina iar in viteza 1 am inceput coborarea fara probleme. Ma preocupa doar volanul , masina se mentinea la viteza de 10km/h fara probleme. Pe alocuri , ca test sa vad eu cum functioneaza  acceleram putin pana la 20 km /h unde imi permitea iar cum luam piciorul de pe acceleratie intra in lucru hill descend control si reducea viteza la 10km/h din nou dar nu brusc. Ca mentiune , pe bord imi apareau cateva pictograme galbene una din ele palpaind ( pictograma cu masina care coboara ) dar si pictograma cu ESP desi il dezactivasem. Mi se pare si aia palpaia.

Atasez poza cu butonul minune , avand si o imagine sugestiva pe el , o pictograma cu o masina care coboara. In alta ordine de idei , ii recomand doamnei si nu numai daca este in culpa sa mai faca ore de condus sau sa se informeze despre condusul in conditii de iarna si nu in ultimul rand sa invete sa conduca masina pe care o are. Adica sa citeasca macar manualul de utilizare al masinii la sectiunea 4x4 sa stie si ea ce inseamna si cum se foloseste de acest sistem. Daca detine 4x4 masina ma repet.Daca nu , imi retrag sfatul. Ramane doar consultarea unui instructor auto sau unui sofer cu experienta.

  • Suzuki Baleno 1.2 DUALJET GLX / Granite Grey Mettalic + Vitara Hybryd ALLGRIP 1.4Boosterjet Spirit 6MT / Galactic Grey Metallic
 

Offline acidutzu

Re: Performanta 4x4 Noua Vitara
« Răspuns #337 : 23.Dec.2021, 04:25:44 p.m. »
Vitara de aici nu pare să fi știut "combinația de taste" salvatoare, care iți transformă mașina intr-un fel de amfibie și treci peste toate obstacolele  >:)
...activa modul Lock , dezactiva eventual ESP si activa Hill Hold Descend sau Hill descend Control sau cum ii spune ( da este butonul din stanga jos a volanului de sub cel de dezactivare start-stop) ... am trecut in modul Lock , am apasat butonul cu pricina ...poza cu butonul minune

cum spuneam, combinația de taste  >:)
  • Vitara Boosterjet 1.4 AT
 
The following users thanked this post: Myhay

Offline enicky

Re: Performanta 4x4 Noua Vitara
« Răspuns #338 : 23.Dec.2021, 04:32:17 p.m. »
....E lesne de inteles la masinile vechi fara ESP ca n-ai ce pune picior pe frana.
Dar ale noastre, cu ESP, nu asta ar trebui sa faca sistemul, sa ma ajute sa franez fara sa blocheze rotile ?
    Hai sa lamurim putin functiile sistemelor ca vad ca toata lumea vorbeste de esp :
   ESP este sistemul care ajuta la mentinerea stabilitatii ce ofera asistenta la accelerare pe suprafete alunecoase si ajuta la evitarea derapajului prin controlarea presiunii de franare, adica aplicarea selectiva a franelor.
    ABS-ul ajuta sa evitam derapajul(franare=masina merge sanie) prin controlarea electronica a presiunei franei.
Deci in panta pe suprafata alunecoasa folosind optiunea de "coborare controlata" cele doua actioneaza impreuna si spun asta chiar daca dezactivam esp-ul, avertizorul esp din bord se aprinde  .
ABS-ul ne mai ajuta si cand franam puternic intr-o curba, nepermitand blocarea totala a rotilor, se poate aborda curba in regim de franre de urgenta.
  Partea proasta este ca la polei "sticla" nu prea fac mare lucru pentru noi cele doua sisteme, atunci ne mai ajuta frana de motor(cine are!), o bordura de care sa se frece roata, sau, cum am facut eu odata cand franam degeaba, un morman de zapada de pe margine pe care sa te urci treptat sau sa te infigi in el pur-si-simplu si sa eviti o coliziune cu alta "tabla".
   Sunt convins ca nu v-am spus vreo noutate, dar sa nu se confuzeze.
Pe de alta parte, nu stiu daca hill descend control al Vitarei ar fi ajutat acolo cu ceva, el este mult mai eficient pe noroi+nisip+ploaie, decat pe gheata.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 
The following users thanked this post: Myhay

Offline Myhay

Re: Performanta 4x4 Noua Vitara
« Răspuns #339 : 23.Dec.2021, 05:23:21 p.m. »
Eu zic ca HDC ar fi ajutat , pentru ca nu il conditioneaza pe fraerul de la volan sa actioneze el frana dupa mintea lui. Il ajuta in coborare gen: "lasa ca franez eu , ti-o tin aici usurel,  tu uita-te la drum si ia deciziile importante".  Putini au finete in talpa si calca frana brusc , mai mult , mai putin sau cand nu trebuie , masina luand viteza rapid la coborare si de aici rezultatul mai pronuntat de efect de sanie a masinii. Cand realizeaza Gigi de la volan ca a luat viteza in cativa metri o sa se infinga in frana ca...nuca in perete si voila sania de neoprit.

 Asa HDC ti-o tine acolo la viteza aia la care poti evita orice si daca bolovanul din spatele volanului calca brusc fara motiv frana ca se panicheaza sau sta in curul aluia din fata lui tot se duce sanie dar nu mult comparativ cu situatia in care o tine el din frana aiurea si incinge si placute / disc aiurea sau o lasa sa curga la vale neavand experienta si logica necesara sa-si dea seama ca la o inclinatie mare a pantei masina prinde rapid avant , cateva secunde este mult si ajunge la 30-40 la ora. Eu la asta ma refer.... oricum pe mine m-a ajutat si mi-a dat o senzatie de siguranta si comfort mai mare.
  • Suzuki Baleno 1.2 DUALJET GLX / Granite Grey Mettalic + Vitara Hybryd ALLGRIP 1.4Boosterjet Spirit 6MT / Galactic Grey Metallic