Autor Subiect: Performanta 4x4 Noua Vitara  (Citit de 47841 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline telegrafistu

Re: Performanta 4x4 Noua Vitara
« Răspuns #310 : 15.Sep.2020, 02:32:42 p.m. »
Ca sa nu mai existe dubii,
eu am incercat Mud&Snow la 160 km/h si nu a decuplat, ci am avut o stabilitate extrem de buna la intalnirea cu tiruri care circulau din sens opus, in conditii de vant lateral foarte puternic. De fapt acesta a fost motivul pentru care am cuplat M&S.
  • SUZUKI VITARA 2015
 
The following users thanked this post: ariciul

Offline steph

Re: Performanta 4x4 Noua Vitara
« Răspuns #311 : 15.Sep.2020, 05:37:02 p.m. »
Tind sa cred ca era placebo. :)
S-Cross `18 / Vitara `19 / ex Swift `14

 

Offline migabi

Re: Performanta 4x4 Noua Vitara
« Răspuns #312 : 15.Sep.2020, 06:35:09 p.m. »
Limita pt modul auto nu era pana in 100km/h ?Au schimbat ceva?
SX4 SE m16a awd 2011
 

Offline Vecchio

Re: Performanta 4x4 Noua Vitara
« Răspuns #313 : 15.Sep.2020, 06:42:27 p.m. »
Poți merge in regim AUTO până la viteza maximă dar mai rapid ajungi la maxim în SPORT( 201 km/h GPS, testat pe autostradă Austria).
« Ultima Modificare: 15.Sep.2020, 06:59:49 p.m. de Vecchio »
  • Vitara 1.4 Passion Allgrip AT/Jymni LJ80
Nu mă cert niciodată cu un prost, că mă aduce la nivelul lui și mă bate cu experiența. Bașca, are și mintea odihnită!
Am o mare calitate - iert foarte repede! Dar am și un mare defect - nu uit nicidată!
 

Offline Utilizator_Anonim

Re: Performanta 4x4 Noua Vitara
« Răspuns #314 : 15.Sep.2020, 08:31:50 p.m. »
NUMAI LOCK se decupleaza automat
Snow &mud te ajuta pe suprafete alunecoase, pe vant te ajuta frana, sa nu te rastorni cu “frigiderul” =))
Sport schimba un pic regimul si accelerezi mai repede
Lock se foloseste cand e masina intepenita si distribuie 50/50 tractiunea, preferabil sa decuplezi abs ul, altfel e degeaba
Auto e ca anvelopele allseason, e bun la toate si nu e bun de nimic
  • Scross 1.4 allgrip pasion, skoda yeti 2.0 tdi 4x4, saab 900 coupe 230 cp
 

Offline steph

Re: Performanta 4x4 Noua Vitara
« Răspuns #315 : 15.Sep.2020, 09:14:15 p.m. »
preferabil sa decuplezi abs traction controlul ul, altfel e degeaba
S-Cross `18 / Vitara `19 / ex Swift `14

 
The following users thanked this post: Utilizator_Anonim

Offline Utilizator_Anonim

Re: Performanta 4x4 Noua Vitara
« Răspuns #316 : 15.Sep.2020, 09:20:23 p.m. »
Esp vroiam sa zic, merci @steph
  • Scross 1.4 allgrip pasion, skoda yeti 2.0 tdi 4x4, saab 900 coupe 230 cp
 

Offline Dogy

Re: Performanta 4x4 Noua Vitara
« Răspuns #317 : 16.Sep.2020, 01:41:54 p.m. »
Ca sa schimbam registrul si sa trecem peste moment, vin cu o propunere:
Cine doreste, sa faca un Top 5 propriu al drumurilor dificile in care a experimentat performantele 4x4 ale Vitarei - poate ne mai si inspiram unii pe altii la ce drumuri sa mai facem.

Topul meu ar fi asta:

1. Valenii de Munte - Pasul Tabla Butii prin Slon si retur: https://goo.gl/maps/cwBFwH84j6yTz9tb6

2. DJ 750C, intre satele Ramet si (aproape de) Salciua de Sus - de fapt am ajuns doar pana in Raul Aries, ptr ca podetul peste rau fusese rupt de o viitura, ne-am intors si, de la Ramet, am coborat pe DC 231 si DC 75 pana la Teius: https://goo.gl/maps/4vR7jq8H7sPcmTuV6

3. Pestera Polovragi - Curmatura Oltetului - Lacul Petrimanu: https://goo.gl/maps/S1TR8ca95JdBdkSa6

4. DJ 730A plus Forestier intre Podu Dambovitei si Fundatica: https://goo.gl/maps/GAqrUXowAvngVZCRA

5. DJ 664 intre Pasul Valcan si Schela (l-am facut in coborare, mult mai soft decat in urcare): https://goo.gl/maps/wvt1DdVVD4k2YQ1J9

Mentiuni speciale:

DJ 763 prin Apuseni, intre Doda Pilii si Padis, dar neterminat - am intors ptr ca drumul era tot mai greu si se facea tot mai tarziu... https://goo.gl/maps/VoE4WZzQRteYkPF39

Drumul forestier dintre DJ 764 si localitatea Suncuius, care trece prin satul Zece Hotare: https://goo.gl/maps/LpQQMZbXdnJ9ySL28








  • Suzuki Vitara Facelift 2019 1.0 Passion 5MT Allgrip
 
The following users thanked this post: Utilizator_Anonim, enicky, acidutzu, smiley

Offline enicky

Re: Performanta 4x4 Noua Vitara
« Răspuns #318 : 21.Sep.2020, 10:19:59 p.m. »
NUMAI LOCK se decupleaza automat
   Da, se mai intampla si la case mari, cum zice o vorba, asa este, doar LOCK se decupleaza la 60km/h, snow-mud ramane cuplat si nu e chiar placebo, asigurand o stabilitate extrem de buna la intalnirea cu tiruri care circulau din sens opus, dupa cum spune colegul @telegrafistu si nu numai, as zice eu.
   Am facut afirmatia ca se schimba si s-m la 80 fiind si eu convins de asta, habar-n-am de unde aveam informatia, dar se pare ca n-am citit complet si pag.3-24, my bad, recunosc. Tot acolo mai scrie ca poate aparea un soc la activarea lock sau acc, "dar aceasta nu constituie o situatie de functionare anormala a sistemului".
De aici deduc ca afirmatia mea(gresita) ca snow-mud se dezactiveaza singurel nu face nici bine, dar nici rau sistemului, din moment ce producatorul ii permite sa functioneze la orice viteza.
  Totusi, imi cer scuze, mai ales celui/celor care au avut probleme cu masina  cauzate de afirmatia mea. :pardon:
   Tot acolo se mentioneaza ca in sistemul 4wd se poate incinge uleiul daca una din roti merge mult in gol/fortam masina prin nisip sau noroi, moment in care se primeste o avertizare de decuplare si e bine sa lasam sa se raceasca, dar cu motorul pornit. Cred ca acum am citit bine.
   Mirarea mea este de ce nu a pus foto din manual in acest interval de timp(in care eu n-am avut acces la manual)altcineva, dintre cei care au luat atitudine ferma, avand in vedere ca sistemul all gripp este acelasi(presupun!) la toate modelele de dupa 2015 unde a fost implementat !!?
  Dar e mai bine sa nu ai asteptari, se pare...
  Cat despre interpelarile imperativ-agresive m-am imunizat de mult timp, altfel n-as mai fi stat pe forum, contest in care sunt perfect de acord cu afirmatiile din ultima postare a lui @Costique.
  Le multumesc colegilor care mi-au acordat circumstante atenuante.
Sper ca acum problema(cu lock si snow-mud) este lamurita si incheiata, cu mentiunea, (valabila si pentru mine si ptr. ceilalti) ca manualul trebuie mereu consultat. 
 
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 
The following users thanked this post: Marci, Don Napoleon

Offline perfidus

Re: Performanta 4x4 Noua Vitara
« Răspuns #319 : 10.Nov.2020, 12:48:46 a.m. »
Dap.  Încet încet pe acest topic s-au tras concluziile corecte in ceea-ce privește sistemul AllGrip Select:

1. Fata de 2WD apare in schema o cutie de transfer (lipita de cutia de viteze) simpla fără control din care, de la diferențialul fata aflat in cutie, printr-un angrenaj reductor si un grup conic este acționat axul cardanic. Ii spune angrenaj reductor pentru ca are un raport de transmisie subunitar, însă rapoartele din cele doua grupuri conice fata + spate  egalizează ulterior turația axelor planetare fata cu cele din spate (la mers pe teren drept). Cutia de transfer este prevăzută cu un senzor de temperatura a uleiului.

2.  Axul cardanic se leagă de ansamblul cuplaj 4x4 / grup diferențial spate. Cuplajul este unul foarte deștept, electromecanic, ce este controlat de un curent continuu de unitatea 4WD. El poate ajusta proporțional cuplul transmis pe spate de la 0 la 50%  din cuplul total numai prin ajustarea curentului prin bobina de control. Diferențialul spate este simplu, nu are alunecare limitata. Însă Allgrip Select este un mod complet asistat electronic ce utilizează sistemul ABS pentru a optimiza transmisia cuplului pe o punte de la roti la teren. Cuplajul este unul uscat iar senzorul de temperatura prevăzut in acest cuplaj cu diferențialul spate este unul de temperatura aer.


[A]: Transfer side                    4. Ball                               9. Thrust bearing
['B']: Rear differential side         5. Control clutch               10. Armature
1. Shaft                                  6. Control cam                 11. Front housing
2. Main clutch                          7. Rear housing     
3. Main cam                            8. Electromagnetic coil     


Funcționarea cuplajului 4WD - vezi figura de mai sus - e descrisa pe larg in manualul de service in cinci pași simpli:

1. Cand nu este necesara forta de tracțiune pe puntea spate, nu se aplica nici un curent la bobina electromagnetica(5) si cuplajul principal (1) si cel de control (2) nu sunt angajate. In acest mod, carcasa din fata (3) si axul (4) se misca liber unul fata de altul si forta de la cutia de transfer nu se transmite la diferentialul spate.



2. Atunci când modulul de control 4WD (1) considera ca este necesara tracțiune pe spate datorita condițiilor de drum, un curent electric (2) corespunzător este aplicat bobinei electromagnetice (3). Se creează un câmp magnetic (4) in circuitul magnetic si placa armatura (5) este atrasa înspre bobina electromagnetica cu forța generata (6). 



3. Cuplajul de control (2) este angrenat prin forta de presare (4) aplicata asupra armaturii (1) si cuplul de control (3) este generat in cuplajul de control. Cuplul de control este controlat prin modificarea intensitatii curentului prin bobina.



4. Forta de rotatie din carcasa fata (2) este astfel transmisa camei de control (3) si creează cuplul de control (1), iar cuplul de control genereaza la randul lui o diferenta unghiulara in viteza de rotatie intre cama de control si cama principala (5) ce este solidara cu axul (4).  Aceasta diferenta unghiulara de rotatie face ca distanta intre cama de control si cama principala sa se extinda datorita bilelor, astfel creându-se forța de propulsie (6). Prin forta creata, cele doua came se separa si mai mult deci cama principala este miscata inspre fata (directia de propulsare) ceea-ce face cuplajul principal (7) sa fie actionat. Pe de alta parte cama de control nu se poate misca inspre spate deoarece reactiunea fortei de propulsie (8) este anulata de rulmentul de presiune (9). Astfel, cuplajul de control (10) lucreaza pentru a crea forta de tractiune proportional cu cuplul de control, la randul lui proportional cu curentul electric aplicat electromagnetului de modulul 4WD. 



[A] - necuplat       ['B'] - cuplat
[11] forta de reactie a cuplului de control

5. Cuplajul principal (4) este presat de forta de propulsie (3) ce se creeaza intre cama de control (1) si cama principala (2), iar cuplul de tracțiune este transmis din fata catre diferentialul spate stabilindu-se tractiunea 4WD. Mai departe, curentul electric de control prin electromagnetul (5) optimizeaza cuplul fortei de tractiune pe rotile spate.



[A] partea dinspre transfer     ['B'] partea dinspre diferentialul spate
[6] modul control electronic 4WD

Modulul de control 4WD:
Bazat pe semnalele de la ECM, TCM (modelul A/T), BCM, modul control ESP, senzorul de unghi al directiei via comunicatie CAN precum si semnalele de la senzorul de temperatura aer din cuplajul puntii spate si senzorul de temperatura a uleiului din cutia de transfer, modulul de control 4WD controleaza curentul electric din unitatea de cuplare tractiune spate si este prevazut cu functii de autodiagnoza pentru a detecta conditii anormale in sistemul de control 4WD.


Suzuki Vitara 1.4T Spirit 4WD M/T 2019 ("Snow White")
 
The following users thanked this post: Marci, enicky, toma, frenzy, Dogy, gabi males, FlorinSuzuki, dthem, gxx