Autor Subiect: Performanta 4x4 Noua Vitara  (Citit de 47848 ori)

0 Membri şi 5 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline enicky

Re: Performanta 4x4 Noua Vitara
« Răspuns #300 : 30.Aug.2020, 09:09:11 p.m. »
   Nu-i vorba de contrazicere, dar din ce-mi amintesc eu(e cam mult de cand am vazut  masina pe dedesubt) exista un diferential central, dar ciudat este ca in clip nu apare.
  In foto se observa ca, cardanul are prindere undeva la mijloc.
Oricum cu LOCK mergi pana la 60km/h, unde se comuta singur in snow-mud, iar la 80km/h sare in auto.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline rexkrokiDAU

Re: Performanta 4x4 Noua Vitara
« Răspuns #301 : 30.Aug.2020, 09:37:20 p.m. »
Ce relevanță are prinderea centrală a cardanului cu discuția de mai sus? Prinderea aia e diferențialul?

Offline enicky

Re: Performanta 4x4 Noua Vitara
« Răspuns #302 : 30.Aug.2020, 09:50:15 p.m. »
Prinderea aia e diferențialul?
  Da, ma rog ei nu-i zic diferential, cred ca se  numeste cutie de transfer.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Online NicNic

Re: Performanta 4x4 Noua Vitara
« Răspuns #303 : 30.Aug.2020, 10:39:10 p.m. »
[...]
P.S. @ulise afirmatia ta legata de tractiune 50/50 este valabila doar ptr. Jimny. In cartea masinii mele specifica ca Vitara(2015+)nu este ptr. off.road, deci orice mod de tractiune as folosi pe asfalt, nu va dauna masinii !
Probabil te referi la Vitarele cu tractiune integrala, model Jimny, fabricate inainte de 2015.


Hai sa ne intoarcem de unde a inceput aceasta discutie: orice mod de tractiune ar folosi @enicky cu Vitara lui pe asfalt, inclusiv "LOCK", nu-i va dauna masinii.
Il rog sa testeze pe masina lui, sa circule prin Bucuresti, o luna, doar in modul "LOCK".   :D
Hai, ca teoretic ar fi posibil, viteza de decuplare a "LOCK" fiind peste cea la care limiteaza legea deplasarea prin oras. 
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 
The following users thanked this post: hugbear, shpeedy

Offline hugbear

Re: Performanta 4x4 Noua Vitara
« Răspuns #304 : 30.Aug.2020, 10:42:01 p.m. »
În cazul mașinilor ăstora cutia de transfer nu face decât să devieze cuplul cu 90 de grade pentru a-l trimite (și) la puntea spate prin axul cardanic. Nu conține și diferențial central. Lipsa diferențialului central înseamnă implicit că nu există un sistem care să preia diferențele de turație dintre cele două punți.

Dar chiar dacă ar exista diferențial central, cuvântul „Lock” vrea să spună că sistemul emulează un diferențial central blocat. De aceea, nu se folosește decât pe suprafețe cu aderență slabă (zăpadă, ghiață, nisip, noroi, iarbă udă), care cedează - adică permit alunecarea roților - înainte ca eforturile să se propage în lanțul de tracțiune și să producă daune.
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 
The following users thanked this post: shpeedy

Online NicNic

Re: Performanta 4x4 Noua Vitara
« Răspuns #305 : 30.Aug.2020, 10:58:48 p.m. »
Nu e vorba doar de daune in sistemul mecanic al masinii.

Sistemul cu diferential blocat sau "LOCK" la AllGrip ar presupune ca puntea fata sa aiba teoretic aceeasi rotatie cu puntea fata.
Cum in teren nu se poate pastra aceasta egalitate, la un moment dat, roata spate poate parcurge o distanta diferita decat cea fata (valabil si pentru stanga/dreapta).
Dar mecanic exista egalitatea de deplasare (rotire): atunci una din roti ar trebui sa rupa aderenta cu calea de rulare ca sa isi pastreze numarul de rotatii cu cel al perechii sale.
Ruperea aderentei este, cred eu, un efect si mai periculos dat de utilizarea "LOCK" decat faptul ca se solicita mecanica masinii.

Cum ar fi sa pierzi aderenta, chiar si pentru un scurt moment, la viteza de autostrada, eventual si ceva umezeala pe carosabil ....
Eu nu stiu cum este, nu mi s-a intamplat.

Dar acvaplanarea, care inseamna tot o rupere a aderentei, am intalnit-o.
Am avut asa un sentiment ca o turma de iepuri alerga dupa mine in momentul ala ....  :D
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 
The following users thanked this post: hugbear, gabineg, shpeedy, PaulG

Offline PaulG

Re: Performanta 4x4 Noua Vitara
« Răspuns #306 : 31.Aug.2020, 12:44:57 p.m. »
Dar acvaplanarea, care inseamna tot o rupere a aderentei, am intalnit-o.
Am avut asa un sentiment ca o turma de iepuri alerga dupa mine in momentul ala ....  :D

Mmm... acvaplanarea ...
Pentru mine a fost un pic diferita senzatia ... ceva ca si cand as fi sarit cu sania de pe zapada pe gheata, dupa care multa transpiratie si senzatia de plutire, si dupa aceea intrare din nou pe zapada.
  • Suzuki Vitara AllGrip 1.4 BoosterJet Hybrid Passion 6MT, 2020
We don't drive fast, we fly low!
Consum mediu: banana for scale / merge pe Jet A1, nu pe benzina.
 

Offline enicky

Re: Performanta 4x4 Noua Vitara
« Răspuns #307 : 04.Sep.2020, 09:30:21 p.m. »
   Am citit si recitit multitudinea de explicatii(care intre noi fie vorba n-a pornit de la mine) ale sistemului allgrip despre care am citit in manual  iar aici, dupa cum am spus initial, se face o combinatie intre sitemul Vitarei si cel al lui Jimny, ptr. simplul motiv ca nimeni nu aduce in discutie ESP-ul care poate reduce turatia de pe o roata sau doua ptr. a echilibra masina, moment in care nu mai exista numar egal de rotatii pe toate rotile. Parca d-aia apare mirosul de ambreiaj incins cand ramanem blocati in zapada, cuplam lock dar  nu dezactivam esp si atunci trage sa zicem st.-fata si drpt-spate.
  Lock se dezactiveaza la 60km/h si trece in snow-mud, care se dezactiveaza si el la 80km/h..
Acum, daca rulez iarna pe drum inghetat cu lock si esp activ, daca prind o zona de asfalt uscat si fac un viraj la dreapta  sau intorc, ce se intampla, se strica masina !?
  Intrearea este retorica, fabricantul a facut unul dintre cele mai bune sisteme 4x4, iar noua nu ne ramane decat sa aplicam ce scrie in manual.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline Utilizator_Anonim

Re: Performanta 4x4 Noua Vitara
« Răspuns #308 : 05.Sep.2020, 10:46:35 a.m. »
Sistemul e bun, articulatiile sunt firave
  • Scross 1.4 allgrip pasion, skoda yeti 2.0 tdi 4x4, saab 900 coupe 230 cp
 

Offline Vecchio

Re: Performanta 4x4 Noua Vitara
« Răspuns #309 : 14.Sep.2020, 07:51:15 p.m. »
Am fost eu pe drum de țară! Din lock sare la 60 în snow, nu revine automat în lock, dar nici la 100 nu a ieșit din snow!
  • Vitara 1.4 Passion Allgrip AT/Jymni LJ80
Nu mă cert niciodată cu un prost, că mă aduce la nivelul lui și mă bate cu experiența. Bașca, are și mintea odihnită!
Am o mare calitate - iert foarte repede! Dar am și un mare defect - nu uit nicidată!