Autor Subiect: Performanta 4x4 Noua Vitara  (Citit de 47831 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline rexkrokiDAU

Re: Performanta 4x4 Noua Vitara
« Răspuns #290 : 28.Aug.2020, 07:40:02 p.m. »
Cred că ajunge cu polemica, omul a primit răspuns la întrebare.
Avem topic despre tipurile de tracțiune integrală prezente pe Suzuki, puteți continua acolo dacă doriți neapărat.

Offline shpeedy

Re: Performanta 4x4 Noua Vitara
« Răspuns #291 : 28.Aug.2020, 08:16:53 p.m. »
Asta inseamna ca eu care am 50:50 permanent pe Forester nu am ce cauta pe sosea?! Oops...

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline boga81

Re: Performanta 4x4 Noua Vitara
« Răspuns #292 : 28.Aug.2020, 08:58:54 p.m. »
Nu mai stiu la SX4, dar la Duster nu e ok cu Lock pe asfalt. Scrie si in manual. Poti strica diferentialul

Trimis de pe al meu SM-G977B folosind Tapatalk

  • Duster 1.5 Blue dCi 4x4 SL Orange, chill as f*ck / ex SX4 1.6 4x4 Navi a.k.a. Suzuka - MAD Springs Lift-Kit, K&N Filter, powered by obdtunig: Life begins at 4.000 rpm
 

Online ntire2000

Re: Performanta 4x4 Noua Vitara
« Răspuns #293 : 28.Aug.2020, 09:09:58 p.m. »
Si asta dintr-un motiv foarte simplu.
Fortele exercitate asupra angrenajului se rasfrâng negativ în cazul unei frânari de urgenta deoarece sunt distribuite diferit din cauza greutatii inegale de pe puntea spate.
Solicita inutil partea mecanica.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline ccris

Re: Performanta 4x4 Noua Vitara
« Răspuns #294 : 28.Aug.2020, 11:18:15 p.m. »
Problema cand ai lock 50:50 la viraje pe asfalt e ca rotile din interiorul virajului se invart la fel ca cele de pe exterior (pentru ca asta face blocarea diferentialului) si vor forta sistemul, pt ca in mod normal exista diferente de rotatie.
In noroi, pe zapada sau alte suprafete alunecoase rotile derapeaza si compenseaza diferenta de rotatie intre rotile de pe stanga si de pe dreapta.
 
The following users thanked this post: gabineg, kellogs

Offline hugbear

Re: Performanta 4x4 Noua Vitara
« Răspuns #295 : 30.Aug.2020, 10:25:23 a.m. »
Modul "Lock" se referă la diferențialul central, nu la cele de punți, dar raționamentul se aplică corespunzător, referitor la diferența de turație dintre cele două punți. Apropo, la SX4, S-Cross, New Vitara etc. există fizic diferențial central? Eu am impresia că nu, fiind simulat prin decuplarea rapidă a ambreiajului multiplacă în modurile automate, în timp ce în modul "Lock" nici nu se mai pune problema (un diferențial blocat se comportă oricum ca un cuplaj mecanic direct, ferm).
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline NicNic

Re: Performanta 4x4 Noua Vitara
« Răspuns #296 : 30.Aug.2020, 12:13:11 p.m. »
La SX4 (si celelate Suzuki ce mai folosesc acelasi sistem de AllGrip) nu exista un diferential central (clasic).
Diferentierea dintre turatiile la cele doua punti, fat/spate, se face prin alunecarea (rotirea diferita, dpdv mecanic/fizic) in ambreiajul de tip vasco-cuplaj.

Daca se utilizeaza functio BLOCK a cuplajului ("diferentialului") central, exista riscul ca la viteze mari (deci turatii mari in transmisie), diferentele de rotire sa fie semnificative. Asa ca alunecarea din cuplajul central va fi una fortata, cu efecte rele asupra cuplajului.
Atunci cand nu mai cupleaza cuplajul central, din cauza suprasolicitarii, de obicei este din cauza supraincalzirii lui (exista un senzor de temperatura in cuplaj ce poate da semnal de anulare a cuplarii).

La sistemul de la Subaru (mentionat de @shpeedy), chiar daca el functioneaza permanent cu 4x4 in regim de 50/50 %, totusi este inca permisa o alunecare in cuplaj, astfel incat sa nu se strice, in comparatie cu cel de la Suzuki...

  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline enicky

Re: Performanta 4x4 Noua Vitara
« Răspuns #297 : 30.Aug.2020, 01:25:11 p.m. »
Modul "Lock" se referă la diferențialul central, nu la cele de punți, dar raționamentul se aplică corespunzător, referitor la diferența de turație dintre cele două punți. Apropo, la SX4, S-Cross, New Vitara etc. există fizic diferențial central?
  Uite aici ceva foto, poate ajuta.
Clipul asta parca a mai fost pus, dar acesta are si explicatii :
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline hugbear

Re: Performanta 4x4 Noua Vitara
« Răspuns #298 : 30.Aug.2020, 06:29:13 p.m. »
Uite aici ceva foto, poate ajuta.
Nu ajută. Probabil sunt eu mai greu de cap, dar nu-mi du seama ce ar trebui să văd în pozele alea. Poți fi puțin mai explicit, te rog? Mersi.


Clipul asta parca a mai fost pus, dar acesta are si explicatii
Din nou, nu înțeleg dacă scopul clipului este să întărească sau să contrazică ce-am scris în fragmentul citat de tine. Niște lămuriri ar fi binevenite.
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline NicNic

Re: Performanta 4x4 Noua Vitara
« Răspuns #299 : 30.Aug.2020, 08:48:42 p.m. »


[...]
  Uite aici ceva foto, poate ajuta.
Clipul asta parca a mai fost pus, dar acesta are si explicatii :



Eu nu reusesc sa inteleg la ce fotografii se face trimitere ...

Iar clipul ala nu explica de ce e bine sau nu e bine sa mergi cu "LOCK" sau fara "LOCK" la viteze mari.
Si cum e solicitat mecanismul de transmisie, in special "diferentialul" central, cand se utilizeaza pe modul "LOCK".



  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!