Autor Subiect: Performanta 4x4 Noua Vitara  (Citit de 47863 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline enicky

Re: Performanta 4x4 Noua Vitara
« Răspuns #180 : 10.Sep.2017, 08:36:14 a.m. »
    Rabdare.....
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline Utilizator_Anonim

Re: Performanta 4x4 Noua Vitara
« Răspuns #181 : 10.Sep.2017, 08:58:11 a.m. »
Din poza 1 m-am lamurit de unde provine confuzia referitoare la offroad.
La cat de plat era intram si cu swiftul 😂😂😂.
  • Scross 1.4 allgrip pasion, skoda yeti 2.0 tdi 4x4, saab 900 coupe 230 cp
 
The following users thanked this post: GoneFishing

Offline ambmihai

Re: Performanta 4x4 Noua Vitara
« Răspuns #182 : 10.Sep.2017, 09:25:49 a.m. »
buna,
hai sa fim constructivi(si nu opusul).scopul unui topic este sa ne imbogateasca cunostintele,sa ne clarifice aspecte...etc
sa o luam incet,cu pasi mici.
eu cred ca vedem(consideram)offroadul doar ca pe un sport.

2010: Off-Road-ul este recunoscut ca sport, în premieră pentru o țară europeană[modificare | modificare sursă]
FRAS-ul schimbă statutul federației pentru a include off-roadul ca ramură sportivă. Din acel moment, România devine prima și singura țară din Europa în care off-road-ul este recunoscut ca sport, iar participanții ca sportivi. Floyota și Rasty aplică statutul comisiei din cadrul FRAS și îi conving astfel pe toți cei implicați în fenomenul off-roadului să înființeze cluburi sportive cu certificat de identitate sportivă, necesar pentru afilierea la Comisia Nationala de Off-Road din cadrul federației de automobilism sportiv. Apar, astfel, aproape 30 de cluburi înființate legal, ceea ce face ca off road-ul să devină a doua ramură sportivă ca importanță în cadrul FRAS, după raliu. În aceste condiții, toți pasionații de off-road care vor să practice sportul devin membri în cluburi off-road afiliate la FRAS. Cu această ocazie apare și licența de sportiv off-road, valabilă 1 an, care se poate emite doar după controale medicale de specialitate și asigurare în caz de accidente sportive pe perioada licenței. Au fost licențiați peste 300 de piloți și copiloți, cei mai mulți sportivi dintr-o ramura FRAS.

definitie wikipedia:
Off-roading is the activity of driving or riding a vehicle on unsurfaced roads or tracks, made of materials such as sand, gravel, riverbeds, mud, snow, rocks, and other natural terrain.
unsurfaced roads or tracks=drumuri sau trasee neamenajate
 sand, gravel, riverbeds, mud, snow, rocks, and other natural terrain=nisip,pietris,vai de rauri,noroi,zapada,stanci sau alt teren natural.

este un drum forestier amenajat sau nu ? are pietris, are noroi,are stanci si este destul de natural.


 un articol foarte bun,dupa mine,cititi-l                                                                                                                                                                                                                                                 
Types of Off Road Vehicles
by Tanya Alexander
 Types of Off Road Vehicles
Since the inception of vehicular travel, there has been an interest in the development of vehicles specifically suited for traveling off the beaten path. Over the years, off road vehicles have been developed for both common and not so common terrain types, made to complete a specific purpose or purely for recreational use.

 
History

The first application of retrofitting a standard vehicle for off road travel was developed in the early 1900s for the Russian military. The Kegresse track was devised using a flexible rubber tract system, which was retrofitted to a standard vehicle for off road travel. The more well-known off road vehicle--the Jeep--was developed primarily for wartime use, but later was redeveloped for civilian use and serves as the cornerstone of off roading as a recreational activity.

Types

 Off road vehicles can be multi-purpose, or purpose-specific.
There are several types of off road vehicles, some which are used on a variety of terrain, others which are terrain-specific. Common off road vehicles include: 4-Wheel drive trucks; SUVs (sport-utility vehicles); OHVs (off-highway vehicles) such as ATVs (all-terrain vehicles); UTVs (utility-terrain vehicles); and Dirt Bikes. Off road vehicles which are more terrain or use-specific include: sand rails, dune buggies, rock crawlers, monster trucks, snowmobiles, military vehicles, amphibious or dual-terrain vehicles, and hover crafts.

Common Characteristics of Off Road Vehicles

For a vehicle to be considered an off road vehicle, it must be able to provide a functional means of transportation off of a paved surface. Typically, off road vehicles need to have a reasonable amount of ground clearance to avoid larger obstacles, such as rocks, branches and debris. They also typically require a smaller amount of ground pressure, so they aren't as likely to sink into softer ground material such as sand or mud. Reduction in ground pressure usually is achieved through a softer suspension, larger tires or tracks. Also, off road vehicles generally have a low gearing system, to assist in getting through rough terrain by using the lowest possible gearing on an engine to allow for best use of its available power. Many off road vehicles are also equipped with a four-wheel or all-wheel drive system for traction in slippery terrain.

Function

Off road vehicles can serve a specific purpose, as in the case of military vehicles to transport soldiers and equipment. They also can have a purely recreational use, such as sand rails and rock crawlers. Some common off road vehicles--like Jeeps, SUVs and trucks--are dual-purpose and also can be used as a normal means of on-road transportation.

Safety

As with any vehicle travel, the operation or use of off road vehicles carries a great amount of responsibility and knowledge. Being able to judge terrain and the best possible way to navigate over or around obstacles is important to the safety of the vehicle operator, passengers and anyone in the vicinity. There are times that proper safety gear is a necessity, not only out of common knowledge, but also as defined by area law. It is suggested that you research state and area laws with regard to proper equipment, required courses or knowledge, habitat or wildlife considerations, and permits or licensing.

Editat de @gabineg
« Ultima Modificare: 10.Sep.2017, 10:45:27 a.m. de gabineg »
  • Suzuki vitara allgrip cool 1.6 benzina
Cine controleaza media ,controleaza mintea..Jim Morrison
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3481 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Performanta 4x4 Noua Vitara
« Răspuns #183 : 10.Sep.2017, 09:47:17 a.m. »
@ambmihai : trage aer in piept si numara pana la 10!  :)  In decurs de 30 minute iti poti edita si completa singur mesajele prin butonul Modify/Modifica. In felul acesta vei evita pe viitor postarile succesive. Rugaminte: nu mai posta in limbi straine "in clar". Nu toata lumea intelege ce-ai scris. Pune doar link-ul. Multumesc!
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 
The following users thanked this post: enicky, ambmihai

Offline enicky

Re: Performanta 4x4 Noua Vitara
« Răspuns #184 : 10.Sep.2017, 10:21:58 a.m. »
   Poza 1 este la Cheile Turzii si zona era plina de motociclisti care urcau acel deal in forta. Poza reda prost si inclinatia si distanta dar eu am vrut sa ved daca/ cum urca si coborarea  cu sistemul activat. A urcat ok  cu snow-mud, iar coborarea a fost super.Nu se punea problema de off toad pe acel deal.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline shpeedy

Re: Performanta 4x4 Noua Vitara
« Răspuns #185 : 10.Sep.2017, 12:27:52 p.m. »
@ambmihai: am vazut ca ai postat mai multe review-uri privind capacitatile in afara asfaltului ale Vitarei. Facand abastractie de latura de subiectivism ce poate aparea in review-urile astea comerciale (sponsorizari, publicitate samd), ai cumva idee daca autorii review-urilor sunt proprietarii masinilor sau au macar masinile in custodie pe o perioada mai lunga de timp (1-2 ani, long-term test)?! Ca de nu exista aceasta relatie autor review <> masina, frica mi-e ca discutam discutii - jurnalistul ia masina de drive-test pe durata unui week-end, trage de ea pe coclauri, dupa care o returneaza la dealer, fara a avea responsabilitatea mentenantei masinii respective. Pana si dealer-ul in cele mai multe cazuri nu are respectiva responsabilitate - masina de drive-test este de obicei luata in conditii comerciale avantajoase si - la aparitia primelor semne de oboseala in transmisie/articulatii/suspensie - comercializeaza masina la un pret avantajos pentru viitorul client (km putini), dar intr-o stare tehnica discutabila. Faptul ca masina stock poate, dar in cateva mii/zeci de mii de km acest lucru se vede in amortizoare scurse, arcuri / brate rupte, atunci mare gaselnita nu este...

Cat priveste definirea off-road-ului, nu cred ca acolo avem o problema de intelegere, ci la faptul ca exista mai multe niveluri de off-road.

Dupa ce am adus niste mici imbunatatiri la SX4 in materie de comportament in afara asfaltului, pot spune ca masina nu este facuta - chiar daca face o figura buna in multe situatii - pentru drumuri frecvente in afara asfaltului; iar chestia asta nu ar trebui sa ne intristeze, ci sa ne bucure ca avem o masina polivalenta la un pret relativ OK. Nici chiar masinile premium (Range Rover, Cayenne, Touareg) cu capabilitati in afara asfaltului nu sunt facute sa mearga frecvent pe drumuri proaste - in ciuda sistemelor de tractiune complexe de care dispun, prea multa electronica si sistemele de suspensie pe perne de aer le fac destul de vulnerabile la apa, praf, obiecte contondente, iar greutatea nu le ajuta in multe situatii. La fel, nici pick-up-urile sau off-roaderele ce exceleaza in afara asfaltului, nu se simt chiar atat de bine pe asfalt.

Ca o concluzie, bucurati-va de ce aveti si aveti grija de ele.

Parerea mea...
« Ultima Modificare: 10.Sep.2017, 01:03:17 p.m. de shpeedy »
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 
The following users thanked this post: gabineg, ambmihai, GoneFishing

Offline ambmihai

Re: Performanta 4x4 Noua Vitara
« Răspuns #186 : 10.Sep.2017, 12:56:20 p.m. »
multumesc gabineag pentru editare(intre timp am dat pe la biserica,ca dumineca).
in Romania se face offroad si de nevoie,sunt drumuri asfaltate, intr-un asemenea hal de degradare ,incat ar trebui facute trasee de extrem.
Au fost discutii principiale-in topic-dar cred ca scopul topicului este de fapt bucuria iesirii in teren(asta m-a indemnat sa postez).
Ca posesor de new vitara allgrip sunt bucuros si mandru ca pot ajunge acolo unde altadata nu indrazneam.
Cred ca astfel de iesiri in teren ar trebui incurajate-e o atitudine mai aproape de normalitate(in viziunea mea)
  • Suzuki vitara allgrip cool 1.6 benzina
Cine controleaza media ,controleaza mintea..Jim Morrison
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3481 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Performanta 4x4 Noua Vitara
« Răspuns #187 : 10.Sep.2017, 01:03:42 p.m. »
Asta-i si spiritul topicului, reliefat de dimineata si de @rexkrokiDAU: mergem off-road cu masina Suzuki personala, pozam/filmam si dovedim comunitatii capabilitatile off-road ale masinii. Totodata, daca suntem fair-play, anuntam si eventualele stricaciuni pe care traseul sau neindemanarea soferului le-au produs asupra integritatii vehiculului... :pardon:
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline acidutzu

Re: Performanta 4x4 Noua Vitara
« Răspuns #188 : 18.Sep.2017, 12:03:48 p.m. »
Salutări,

Nu știu dacă postul e ok aici, sau pe "strategica".
La sfâșitul lui August am fost pe creasta Baiului. Traseu: Brașov -> Comarnic -> Secăria-> creastă -> Bușteni
O să pun și track-ul de gps (dacă mă prind cum...). Track-ul l-am găsit pe un forum 4x4, după care am vazut ceva pe youtube, filmat de niște băieți cu un Wrangler - mersi băieți ;-)

Am decis că "mă bag" cu Vitara, dar am chemat si un back-up car, un Wrangler Rubicon. Vreme uscată, soare din plin, entuziasm 100% până la primele făgașe mai adânci. In mare parte, experiențele sunt aceleași cu cele ale colegilor de pe Strategica din Rânca.
- garda la sol a Vitarei, de multe ori s-a dovedit a fi prea mică (deși am scuturi, mi se rupea inima când auzeam hârșâitul pe burtă); cele mai multe făgașe a trebuit să le iau cu două roți pe lateral și două pe mijloc, căci dacă le luam de-a dreptul prin făgaș, rămâneam pe burtă
- unghiul de atac pe față, prea mic
- tracțiunea 4x4 e ok: au fost situații când aveam contact și aderență doar pe 3 roți, in balans (sau chiar și pe 2), s-a descurcat admirabil, deși erau cu cauciucuri de vară (am lasat presiunea la 1.5 atm)
- da, până la urmă am facut traseul cap-coadă; dar e o diferență mare de abordare: eu am mers 80% din traseu cu treapta 1, rar cu a 2, de multe ori cu amicul meu care mă ghida din față si a durat vreo 4 ore. Spre comparare, Wranglerul era la plimbare pe acolo (deși avea si el cateva probleme cu greutatea lui de peste 2 tone, pe zone unde malurilenu erau consolidate)
- da, poți merge și mai curajos, dacă nu te derajează să te tracteze cineva pe burtă vreo câțiva metri, eventual să iți agăti bara din față in vre-un dâmb; eu m-am intors cu mașina intactă, greul bătăliei era pe scutul din față.

La coborâre, am oprit la o benzinărie. Eu am am umflat roțile, Wrangler-ul și le-a dezumflat - dacă nu făcea asta, iși rupeau băieții rinichii pe drumul asfaltat. Asta e, nu le poți avea pe toate.

Recomandări personale: traseul e superb, merită facut in condiții de vreme OK. E solicitant, pentru toți 3 a fost un shot de adrenalină cum rar am avut parte până acum.

Vă recomand sa il faceți cu urcare din Secăria și coborâre in Bușteni. Urcarea din Bușteni e mai dificilă, s-ar putea să fie chiar dezarmantă. Urcarea dinspre Secăria e mai lină, vezi creasta in față și te atrage să te duci, să te tot duci... ;-)
  • Vitara Boosterjet 1.4 AT
 
The following users thanked this post: shpeedy, rexkrokiDAU, enicky, toma, ambmihai

Offline acidutzu

Re: Performanta 4x4 Noua Vitara
« Răspuns #189 : 18.Sep.2017, 12:06:55 p.m. »
Și track-ul, gpx sau kml
  • Vitara Boosterjet 1.4 AT
 
The following users thanked this post: shpeedy