Autor Subiect: Consum combustibil New Vitara  (Citit de 266216 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline BXXENL

Re: Consum combustibil New Vitara
« Răspuns #70 : 14.Sep.2015, 06:00:46 p.m. »
Nu fii asa rau. E doar o confuzie intre termeni. Daca ai un pic de bunavointa, citesti "arderea" in loc de "detonatia", si e ok. Daca schimbi cifra octanica trebuie sa reglezi si aprinderea, dar masinile noastre stiu sa faca asta automat oricum.

La dacie e foarte probabil sa fi dat cu flacari sau sa topesti vreun piston daca puneai benzina de 100 si nu umblai la avans. Dar daca pui 98/100 nu se intampla nimic cu masinile noastre. Nici bun nici rau. Eu am pus, in 2008 cand era <3 lei, Top 99+ de la petrom numai cu d'ia mergeam. Apoi cu card la rompetrol, bagam Efix 101 cu 95. Acum mai bag de 98 de la lukoil cand e la acelasi pret cu 95-ul  :popa:

Ce sa  mai zic ca am mers si cu E20 cateva mii de km si n-a sughitat o data, ba chiar am fost surprins prima data cand am facut frana de motor si pedala era calcata doar cativa mm la 130km/h...alerga fara efort.

Vara cel putin, cand e canicula, e recomandat sa pui benzina cu CO mai mare pt a evita detonatiile. In rest e risipa de bani, sau o faci doar pt a-ti linistii vocile din cap care-ti soptesc ca in romania benzina de 95 n-are in veci 95, altfel n-ar merge sesizabil mai bine cu benzina de afara.

  • SX4 1.5
Alex
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14535
  • Thanked: 3479 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Consum combustibil New Vitara
« Răspuns #71 : 14.Sep.2015, 06:05:41 p.m. »
Producatorul recomanda benzina cu cifra octanica 95 (asa cum de altfel observam inscriptionat si in zona de alimentare) deoarece motorul este optimizat din fabrica pentru benzina cu cifra octanica 95.

In privinta utilizarii benzinei cu cifra octanica superioara (98/100) recomandarea este de a fi folosita doar ocazional, de preferat in combinatie cu cea de 95,  mai mult pentru efectul de curatare conferit de aditivii din benzinele superioare.

Mi se pare de bun simt ce scrie mai sus. Adaug si eu ceva gasit pe Google, dar va promit in cateva zile o opinie de la o persoana autorizata.
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline tyamathis

Re: Consum combustibil New Vitara
« Răspuns #72 : 14.Sep.2015, 07:06:01 p.m. »
Salut,

Nu sunt rau si nici nu fac confuzii intre termeni. Cu atat mai putin nu vreau sa citesc detonatie si sa inteleg aprindere.
Cifra octanica a benzinelor este cel mai adesea gresit inteleasa.

Nu are nimic de a face cu puterea, sau cu arderea. Cifra octanica este doar un indicator al rezistentei benzinei la presiune. Practic asta iti doresti de la benzina. Sa ramana in stare de vapori pana la momentul optim, adica cand apare scanteia de la bujie. Cu cat creste rata de compresie, un carburant cu cifra octanica mica (<95) va da detonatii - adica aprindere spontana provocata de presiune si nu de scanteie. (consecintele nu le mai detaliez). Cu cat cifra este mai mare, cu atat scade sansa de a produce detonatie.

Detonatiile au fost probleme intampinate la motoarele pe benzina inca de la inceputuri, dar au fost rezolvate prin adaugarea plumbului in benzina, practica interzisa acum datorita impactului major pe care acest metal il are asupra mediului si a sanatatii. Benziana cu plumb avea cifra octanica 87.

Motoarele din ziua de azi folosesc benzina fara plumb (cu cifra octanica egala sau mai mare de 95) fara riscul de a avea detonatii. Daca folosesc benzina cu cifra mai mare de 100... pur si simplu nu patesc nimic. Nici bine, nici rau.

Daca cineva chiar isi doreste sa experimenteze si sa constate diferenta unui carburant cu cifra octanica diferita de 95, atunci va trebui sa scada spre 87. Cresterea ei nu va influenta cu nimic.

Detonatiile nu sunt influentate nici de turatia motorului. Eu sunt si motociclist, avand o motocicleta... Suzuki. ;-)
Indferent cu ce carburant alimentez (bineinteles minim 95), comportamentul este acelasi, chiar si la 12000 RPM. La fel este si cu carburant 98, 99, 100, 101, fara absolut nicio diferenta.
Dar cand vorbim de motoare cu rata a compresiei mult mai mare (de aici rezultand si puterea), atunci e clar ca vor necesita carburanti cu cifra octanica mai mare de 95.

 

Offline yeti

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1520
  • Thanked: 551 times
  • Gen: Bărbat
    • Bucuresti, Sector 3
Re: Consum combustibil New Vitara
« Răspuns #73 : 14.Sep.2015, 08:47:30 p.m. »
Sustin cele scrise mai sus si adaug cateva idei extrase de aici: https://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rating

Cifrele octanice nu sunt indicatori ai conținutul energetic al combustibililor. Ele sunt doar o măsură a tendinței de combustibililor de a arde într-un mod controlat, mai degrabă decât sa explodeaze într-un mod necontrolat.

Ridicarea rezistentei la explozie necontrolata a benzinei auto se face prin adaugarea de aditivi organici specifici. Acestia, prin proprietatile lor, nu schimba semnificativ cantitatea de energie pe unitatea de volum (popular "puterea de ardere") degajata prin arderea benzinei.
Un aditiv aparte al benzinelor auto este alcoolul (bio-etanolul). Este folosit pentru "ecologizarea" combustibililor si in acelasi timp creste si cifra octanica a lor.
În cazul în care cifra octanică este ridicată prin adaus de etanol (5-10%), "puterea de ardere" benzinei astfel aditivata este mai scazuta, din cauza continutului energetic mai redus al alcoolului.

Ca o concluzie, o cifra octanica mai mare nu inseamna o benzina mai "potenta". Iar, in functie de modul de aditivare, cu mai mult sau mai putin etanol, o benzina cu cifra octanica mare poate sa fie chiar mai "slaba energetic".


Si vreau sa mai spun ceva, legat de benzinele tip 100, 101. Acestea nu sunt cifre octanice ci doar marci comerciale (mai bine zis chichite de marketing) pentru anumite categorii de benzine.
« Ultima Modificare: 14.Sep.2015, 08:53:58 p.m. de yeti »
  • Opel Mokka Cosmo 1.4 benzina turbo 140CP 6MT 4x4 Red Velvet BFGoodrich G-grip allseason2 (fost Suzuki Vitara Cool 1.6 benzina 120CP 2WD 5MT Superior White Michelin CrossClimate)
Vitara 
Mokka
 

Offline TVS

Re: Consum combustibil New Vitara
« Răspuns #74 : 14.Sep.2015, 09:04:10 p.m. »

Un alt fenomen ce poate fi observat in utilizarea benzinelor superioare 98/100 ar fi cresterea consumului
la anumite motoare,  datorita producerii detonatiei mai rapid (inaintea momentului optim din maparea motorului).

Sper sa fie utile informatiile primite - macar ca idee.

In toamna lui 2005 am luat Passat B6 nou ,motor 1,6 FSI. Credeți-ma ca afirmația de mai sus este reala . La începuturi am alimentat doar cu OMV  de 95 . După vreo câteva luni am pus OMV 100 si primul lucru care L-am remarcat,  pe lângă faptul ca masina fugea mai repede ,a fost si faptul ca benzina s-a consumat mai repde si va spun ca am avut numai mașini pe benzina .
  • vitara-spirit 1,6 VVT , 4x4, manual, white pearl, 2015
 

Offline BXXENL

Re: Consum combustibil New Vitara
« Răspuns #75 : 15.Sep.2015, 09:12:24 a.m. »
@thyamatis nu am zis ca faci tu confuzie, am zis ca inginerul sau AT ar fi facut confuzia.

Si da, nu are mai multe calorii doar pt ca are CO mai mare, ba poate chiar are mai putine daca are mult alcool in ea, de aia creste consumul. DAR prin insasi compozitia sa benzina cu CO mai mare arde mai lent un pic(difera proportiile si compozitiile hidrocarburilor din care e alcatuita).

De asta se temea inginerul de care a zis AT, ca arde mai lent benzina, si ar trebui sa-i mai dai avans la scanteie ca sa aiba timp sa arda complet in momentul optim, astfel incat sa produca maximul de lucru mencanic nu sa dea cu flacari pe esapament (caz extrem).

Faptul ca are cifra octanica mai mare si rezista la compresie si temperatura mai mare pana se auto-aprinde e altceva, si la noi in motoare intr-adevar nu ai ce simti.

Ele merg si cu 91 pt ca au si senzor de detonatie, si regleaza aprinderea pt a evita pagubele, si cel mai probabil au si harti speciale pt benzina cu CO mai mic. Dar motorul nu mai merge optim, nu mai dezovolta puterea maxima, si polueaza mai mult.

Si benzina de 95 chiar are 95 in Romania? Daca are 10.5 sau 11:1 compresie si sunt 30c la umbra, e mult mai tentanta CO mare. :cheers:

Te cred ca pe motocicleta nu ai detonatii, ca poate ea nu merge cu raport stochiometric mai mereu, ci imbogatit, mai ales la turatii ridicate. Dar in motoarele auto situatia e un pic altfel, si arderea este strict regulata pt a obtine emisii cat mai scazute, asa ca raportul stochiometric este mentinut in foarte multe situatii in care daca factorii externi sunt potrivnici, pot aparea detonatii (sau pre-detonatii pe care le simte si se auto-regleaza).
« Ultima Modificare: 15.Sep.2015, 09:16:58 a.m. de BXXENL »
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline marcone

Re: Consum combustibil New Vitara
« Răspuns #76 : 15.Sep.2015, 09:42:04 a.m. »
Te-as contrazice aici, si eu am motocicleta (tot Suzuki) si standardul curent de poluare pe moto este Euro 3. Asta implica un amestec sarac din fabrica si multi posesori folosesc instrumente de remapare a injectiei pentru a avea  un amestec mai bogat, mai ales la turatii reduse.

@thyamatis nu am zis ca faci tu confuzie, am zis ca inginerul sau AT ar fi facut confuzia.

Te cred ca pe motocicleta nu ai detonatii, ca poate ea nu merge cu raport stochiometric mai mereu, ci imbogatit, mai ales la turatii ridicate. Dar in motoarele auto situatia e un pic altfel, si arderea este strict regulata pt a obtine emisii cat mai scazute, asa ca raportul stochiometric este mentinut in foarte multe situatii in care daca factorii externi sunt potrivnici, pot aparea detonatii (sau pre-detonatii pe care le simte si se auto-regleaza).
 

Offline BXXENL

Re: Consum combustibil New Vitara
« Răspuns #77 : 15.Sep.2015, 10:01:45 a.m. »
@marcone Sarac adica sub stiochiometric? Sau doar mai sarac decat amestecul optim pt putere maxima?  Multi posesori imbogatesc amestecul la turatie mica pt ca la turatie mare oricum merge bogat. Nu? Unde ma contrazici?

Are sonde lambda, merge in bucla inchisa pe baza feedbacului primit, regland mereu amestecul pt a ramane la stochiometric? Masina asta se straduieste sa faca in cea mai mare parte a timpului, cand motorul nu e rece si acceleratia nu e la podea.


Euro 3 e de 2 ori mai permisiv decat euro 4, care oricum e un standard invechit.

« Ultima Modificare: 15.Sep.2015, 10:03:56 a.m. de BXXENL »
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline magicoolje

Re: Consum combustibil New Vitara
« Răspuns #78 : 15.Sep.2015, 06:32:37 p.m. »
Cred ca nu sunteti in sectiunea potrivita.
Vitara S allgrip 1.4 Turbo 6AT, scuturi din metal, cool white pearl

 

Offline shpeedy

Re: Consum combustibil New Vitara
« Răspuns #79 : 15.Sep.2015, 06:46:44 p.m. »
Cred ca nu sunteti in sectiunea potrivita.

S-a rezolvat.  :good:

Vina este a mea pentru ca am declansat off-topicul, dar acum am mutat in sectiunea de Diverse...
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X