Dupa parerea mea este prematur sa vorbim de consum acum, ai am sa va spun si de ce : vitara este a 3a masina noua pe care o am, si la celelate, cand am ajuns la aprox. 9000 de km parcursi, consumul a scazut relativ brusc. Am citit si prin reviste si pe diferite site-uri ca toate masinile vin acum cu rodajul facut si ca nu mai e nevoie ca la vechea Dacie, cand schimbai "set motor", sa-i faci rodajul. Dar atunci, de ce a scazut consumul pe la 8500-9000? De ce avem la vitara indicatii cum sa mergem si ce sa nu tractam in prima mie de km ? Dar revizia (optionala)? Macar ei, se gandesc sa faca o verificare, altii nu !
Ieri dela radacini-militari - pantelimon(ora 18) consum 8,5% cu 50-70km/h, fara accelerari bruste sau demaraje. Personal sunt multumit de consumul ei, dar anticipez ca in viitor sa mai scada(probabil dupa 10oookm) cand se va mai "lasa" motorul. Tot din experienta avuta cu un motor 1,8 tdci, pot spune ca vitara atinge acum valorile de consum care le facea si acel diesel, atat in oras cat si in afara ; diferenta intre ele fiind cuplul, util la munte sau in depasiri, cuplu suplinit la vitara de poz. "sport".
De altfel consumurile date de producator sunt obtinute in niste condtii specifice, care nu pot fii identice cu traficul din Bucuresti, sau Cluj, etc., si se ating intamplator sau la viteze destul de reduse , nu in regim de autostrada. Ca exemplu, cu motorul diesel la 90km/h aveam consum 4-5%, iar la 130-150km/h, 6-6,9%. Evident ca e mai frumos sa vezi intr-o fisa tehnica un consum de 4,5 decat de 6,5, nu?