Autor Subiect: Consum combustibil New Vitara  (Citit de 266459 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline enicky

Re: Consum combustibil New Vitara
« Răspuns #1040 : 22.Aug.2016, 03:37:00 p.m. »
@enicky in frana de motor, indiferent de turatie, la motoarele de generatie noua, consumul chiar este 0.
Eu am sesizat .. .... ca este o problema la metoda folosita.
             Prima data vezi ca ti-au trepidat degetele si ai postat de 3 ori. Poate face curat moderatorul.
             Doi : nu-ti contrazic afirmatia, dar am o singura problema de mecanica : eu stiu ca motoarele functioneaza cu combustibil(lichid sau gazos), iar daca CB arata consum zero, inseamna ca motorul e oprit(ca doar nu merge cu gaze nearse complet, eliminate dar readuse iar in motor!), ceea ce nu e adevarat. El chiar functioneaza bine. Nu sunt ing.mec., timpii si functionarea motoarelor le-am invatat la fizica, dar totusi, mi-e cam "peste mana" sa cred in acest consum zero! Dar repet, nu te contrazic, poate e ceva care ne scapa noua ! :)
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline rexkrokiDAU

Re: Consum combustibil New Vitara
« Răspuns #1041 : 22.Aug.2016, 03:52:43 p.m. »
Daca nu ti-ai improspatat cunostintele de-a lungul timpului ceea ce ai invatat tu la fizica  :-/  e depasit de mult.  ;)
colegul @Catalln are dreptate
.. in frana de motor, indiferent de turatie, la motoarele de generatie noua, consumul chiar este 0.

Offline SPIRIDUSHU

Re: Consum combustibil New Vitara
« Răspuns #1042 : 22.Aug.2016, 03:55:59 p.m. »
Salut,

Eu stiu ca atunci cand rotile antreneaza motorul ( de ex. la vale ) si masina este in viteza, atunci alimentarea cu combustibil este taiata. La fel si cand franezi si masina este in viteza.
  • New Vitara 1.6 ddis, Luxus
 

Offline ocoleanui

Re: Consum combustibil New Vitara
« Răspuns #1043 : 22.Aug.2016, 04:04:43 p.m. »
Explicatia?
Supapa de admisie este inchisa automat si motorul se foloseste de inertie pentru a functiona. Cand se ajunge la o anumita turatie, apropiata de cea de relanti (undeva pe la 800-1000 rpm) atunci ECU injecteaza putina benzina in motor. Chestia se va simti putin violent, va veti speria si veti accelera. Dar pana la 1000 rpm, motorul nu consuma benzina.

De atunci franez foarte mult cu frana de motor, chiar si in oras inainte de semafoare, giratorii etc si pe langa consum mai scazut am observat ca nici placutele de frana nu sufera atat.
  • S Cross motor 1,0 an 2018+Swift motor 1,2 an 2021
 

Offline Leutz

Re: Consum combustibil New Vitara
« Răspuns #1044 : 22.Aug.2016, 04:06:50 p.m. »
S-a mai discutat pe multiple topicuri despre "consumul" in frana de motor, care e 0 la motoarele cu injectie.

Calculatorul opreste injectoarele cand simte frana de motor (n.r. turatia motorului este peste turatia de relanti fara sa se calce corespunzator acceleratia + informatii de la diversi senzori in special despre compresia/vacuumul induse de transmisie in motor)

Ulterior, tot el (calculatorul) e suficient de rapid ca sa refaca din mers timpii motor si sa reporneasca in mod corespunzator injectoarele si ce mai e p-acolo.

Se simte si la ureche. In frana de motor ai sunet uscat, de transmisie. La accelerare auzi detonatie, zgomot de motor mergand.
  • SX4 AWD MT 2.0 - 2007 / Outlander AWD CVT 2.4 - 2019
 

Offline enicky

Re: Consum combustibil New Vitara
« Răspuns #1045 : 22.Aug.2016, 05:12:08 p.m. »
            ..... mi-e cam "peste mana" sa cred in acest consum zero! Dar repet, nu te contrazic, poate e ceva care ne scapa noua ! :)
             
..... ceea ce ai invatat tu la fizica  :-/  e depasit de mult.  ;)
colegul @Catalln are dreptate
             Tehnologia evident ca avanseaza zi de zi, dar fizica cu legile si formulele ei n-au cum sa se schimbe !
Acest motor este tot cu ardere interna, miscarea o da tot prin explozie, dar acum se folosesc injectoare, supape, turbine, senzori si multe alte sisteme moderne care l-au perfectionat .
             Unul din colegi a gasit solutia aici : http://bloghita.info/consum-zero-in-frana-de-motor/
             Din explicatiile voastre si din logica elementara eu cred ca motorul  aflat  in "frana de motor" foloseste consumul de relanti, chiar daca pe bord vedem 2000-3000rot/min. Si spun ca foloseste consumul de relanti deoarece nu este apasata acceleratia.
              Totodata la relanti, pe bord nu se indica niciun consum ; la Ford(diesel) in schimb, la stationare cu motorul pornit imi arata un consum de 0,6l/h. Apoi in mers trecea pe l/%.
              Voi ce ziceti?
« Ultima Modificare: 22.Aug.2016, 05:24:53 p.m. de enicky »
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline Catalln

Re: Consum combustibil New Vitara
« Răspuns #1046 : 22.Aug.2016, 05:14:31 p.m. »
@enicky "Prima data vezi ca ti-au trepidat degetele si ai postat de 3 ori. Poate face curat moderatorul." ai dreptate intr-un fel :), era ceva probleme cu reteaua si nu voia sa plece, rog un moderator sa stearga cele 2 dubluri.  Multumesc.
  • Suzuki Vitara Passion 2015 1.6 VVT 4WD MT
Consum declarat: urban 6,5 L/100 Km; mixt 5,6 L/100 Km; extra urban 5,1 L/100 Km
Consum mixt realizat la
 

Offline enicky

Re: Consum combustibil New Vitara
« Răspuns #1047 : 22.Aug.2016, 05:22:24 p.m. »
,.... era ceva probleme cu reteaua si nu voia sa plece,...
             Lasa asta,(nu-i bai)  eu voiam sa stiu si parerea voastra, a ta, la modul cum am inteles eu acest consum zero.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline Catalln

Re: Consum combustibil New Vitara
« Răspuns #1048 : 22.Aug.2016, 05:52:46 p.m. »


... eu voiam sa stiu si parerea voastra, a ta, la modul cum am inteles eu acest consum zero.
In principiu e vorba despre cele doua forte, cea de rezistenta la inaintare si cea de inertie,  in momentul in care F de inertie este mai mare decat F de rezistenta la inaintare,  consumul este 0, din momentul in care devin egale,  pentru a continua deplasarea este nevoie de cuplu motor care se realizeaza prin ardere de combustibil.
Pot samodific rezistenta la inaintare si prin schimbarea treptelor,  functie de ce am nevoie.
Rezistenta la inaintare practic (exceptand fortele exterioare), se reduce in principal la compresie,  din aceasta cauza este si o oarecare diferenta intre diesel si benzină.
Pe benzina, spre deosebire de diesel, in frana de motor, se simte cand este cuplat compresorul de la AC (da in nas, cum se spune).
Ma opresc aici ca deja sunt offtopic :).
Cert este ca in frana de motor consumul este 0, cel mai "fidel" consum afisat pe CB, comparabil cu cel la pompa, l-am vazut la VAG, dupa 2010 (ex. in frina de motor era 0, la relanti de regula 0,3-0,4 l/h, crestea daca intra AC-ul 0,6-0,7 l/h)  iar diferenta la pompa de regula era infima,  +-.
  • Suzuki Vitara Passion 2015 1.6 VVT 4WD MT
Consum declarat: urban 6,5 L/100 Km; mixt 5,6 L/100 Km; extra urban 5,1 L/100 Km
Consum mixt realizat la
 
The following users thanked this post: enicky

Offline BXXENL

Re: Consum combustibil New Vitara
« Răspuns #1049 : 22.Aug.2016, 05:56:01 p.m. »
In mod normal motorul invarte rotile, in frana de motor rotile invart motorul.

Consumul nu este ZERO ABSOLUT in toate momentele de frana de motor, ECU poate dicta un pic de benzinica unde considera necesar pt limitarea emisiilor, cand motorul e rece, etc.

Dar el chiar tinde spre zero si de multe ori chiar e zero cand faci frana de motor, doar ca nu in orice clipa/conditie.

  • SX4 1.5
Alex
 
The following users thanked this post: enicky