Autor Subiect: Si New Vitara poate fi mai inalt...  (Citit de 57961 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline cydul79

Re: Si New Vitara poate fi mai inalt...
« Răspuns #160 : 05.Aug.2020, 10:11:56 p.m. »
greutatea masinii + fortele aerodinamice or sa impinga rotile in asfalt.
Telescoapele or sa impiedice topaiala rotilor peste denivelari / atenueaza orice balans al masinii
Arcurile astea or sa aduca o garda la sol mai mare si o sa afecteze manevrabilitatea crescand ruliul si ridicand centrul de greutate deci o sa fie cumva mai instabila. Dar aceasta instabilitate se simte in situatii mai extreme nu la mers normal.

Ai uitat de tangaj.
  • Vitara S 4WD, MT- Cool White Pearl
 
The following users thanked this post: smiley

Offline enicky

Re: Si New Vitara poate fi mai inalt...
« Răspuns #161 : 05.Aug.2020, 11:55:40 p.m. »
  Pana la urma discutia pro si contra, directie in care vad se merge, nu are sens !
Si spun asta pentru ca este lansata de cei care nici macar n-au vazut cum arata o masina cu aceste arcuri, cu atat mai mult sa o si testeze.
   Eu mi-am exprimat impresiile despre aceste arcuri si nu odata, chiar de mai multe ori si m-as repeta acum daca as face-o !
    Sa incercam sa nu cadem in penibil, mergand pe principiul ca "ce n-am eu nu e bun, ce am eu e cel mai bun".
    Ar fi ca si cum as spune ca Mercedes nu e o marca buna, si d-aia mi-am luat Suzuki.
    Eu nu pot sa va fac urarea lui @rzv pentru ca inteleg ca nu va plac aceste arcuri ! :)

P.S.@adibaiacos2003 cand vrei sa citezi scoate "/" din prima paranteza.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline shpeedy

Re: Si New Vitara poate fi mai inalt...
« Răspuns #162 : 06.Aug.2020, 12:28:08 p.m. »
Fapte:
1. Garda la sol a unei masini este data arcuri, iar de actiunea asupra acestora (nu asupra amortizoarelor) depinde inaltarea (sau coborarea, dupa preferinte) - asta se rezolva ori prin modificarea punctelor de prindere (inaltare prin flanse distantiere), ori prin arcuri mai lungi. Cu alte cuvinte, se poate considera ca arcurile sunt cele care imping rotile in asfalt / in calea de rulare.
2. Rolul amortizoarelor este de a mentine cat mai reduse oscilatiile/miscarile suspensiei pe axa verticala. E drept ca la faza asta sunt si ajutate de arcuri, mai precis de capabilitatea acestora de comprimare.
3. In cazul arcurilor MAD, acestea nu numai ca vin cu o lungime mai mare, dar vin si cu o grosime mai mare a spirelor, ceea ce le face mai tzapene (cursa mai mica pe verticala -> masina devine mai legata/mai rigida -> inclinare mai mica la schimbari de pozitie -> comportament mai neutru si aderenta constant crescuta). Da, se modifica pozitia centrului de greutate, dar creste rata de contact a rotilor/anvelopelor cu suprafata de rulare.

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Online Catalln

Re: Si New Vitara poate fi mai inalt...
« Răspuns #163 : 06.Aug.2020, 06:58:16 p.m. »
Diferența între arcurile OEM și MAD
  • Suzuki Vitara Passion 2015 1.6 VVT 4WD MT
Consum declarat: urban 6,5 L/100 Km; mixt 5,6 L/100 Km; extra urban 5,1 L/100 Km
Consum mixt realizat la
 
The following users thanked this post: rexkrokiDAU, Dogy

Offline rzv

Re: Si New Vitara poate fi mai inalt...
« Răspuns #164 : 07.Aug.2020, 09:29:34 a.m. »
Confirm - MAD NU sunt mai lungi!!!
Sunt doar mai groase si mai dese spirele...am si eu pozele comparative identice cu ale colegului de mai sus.
  • Vitara 1,6 4x4 Luxus AT / Mitsubishi L200 Instyle AT
 

Offline shpeedy

Re: Si New Vitara poate fi mai inalt...
« Răspuns #165 : 07.Aug.2020, 01:34:22 p.m. »
Destul de ciudat...

Atunci de unde castigul la garda?!

La SX4 Classic chiar erau mai lungi fata de stock...

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline Bugxyz

Re: Si New Vitara poate fi mai inalt...
« Răspuns #166 : 07.Aug.2020, 02:06:49 p.m. »
Castigul la garda apare din faptul ca sunt mai tari/rigide. Masina nu se mai lasa asa mult atat din greutatea ei cat si a incarcaturii(pasageri si bagaje).

Ce ma gandesc acum, e sa nu tina amortizoarele la capat de cursa (sus). Daca e asa, atunci s-ar putea sa fie o problema si sa apara uzura. Dar asta o spun doar la nivel teoretic, fara pic de experienta sau informatii.

Suzuki Vitara 2019, Passion AllGrip MT, 1.4 BJ
Sent from myHuawei P30 using Tapatalk

  • Suzuki Vitara
 

Offline boga81

Re: Si New Vitara poate fi mai inalt...
« Răspuns #167 : 08.Aug.2020, 07:58:07 a.m. »
Am mers 60k km cu arcuri MAD pe sx4 si cu amortizoarele originale. Daca cele de pe spate "plangeau" cand era stock, dupa inaltare nu au mai plans deloc ulei. Functionau perfect!

Trimis de pe al meu SM-G977B folosind Tapatalk

  • Duster 1.5 Blue dCi 4x4 SL Orange, chill as f*ck / ex SX4 1.6 4x4 Navi a.k.a. Suzuka - MAD Springs Lift-Kit, K&N Filter, powered by obdtunig: Life begins at 4.000 rpm
 

Online Catalln

Re: Si New Vitara poate fi mai inalt...
« Răspuns #168 : 08.Aug.2020, 04:48:06 p.m. »
Ce ma gandesc acum, e sa nu tina amortizoarele la capat de cursa (sus).
Capătul de cursa la amortizor e posibil sa îl vezi când ridici pasiona pe cric sau elevator și rotile sunt în aer.
Spun "posibil" deoarece de cele mai multe ori nici atunci  nu vezi amortizorul extins la maxim.
  • Suzuki Vitara Passion 2015 1.6 VVT 4WD MT
Consum declarat: urban 6,5 L/100 Km; mixt 5,6 L/100 Km; extra urban 5,1 L/100 Km
Consum mixt realizat la
 
The following users thanked this post: enicky

Offline enicky

Re: Si New Vitara poate fi mai inalt...
« Răspuns #169 : 08.Aug.2020, 05:24:59 p.m. »
   Probabil ca putin au citit aceasta postare, sau cei care au citit-o, evident au uitat, trecand ceva timp:
...Puse la service unul langa altul, cele doua arcuri au aceeasi dimensiune/inaltime. Diferenta este ca unul e f.moale(si cu spire subtiri), iar Mad-ul are spirele mai goase si este ceva mai dur(opinia mea!)
 Vitara mea oricum se lasase, am avut-o la Royal Motors parcata langa unele noi, care erau mult mai inalte ca a mea. Adica la cele noi imi intra palma intre roata si aripa, la a mea nici 4 degete nu intrau(in fata).
 
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip