Autor Subiect: New Vitara vs Duster facelift  (Citit de 43812 ori)

0 Membri şi 6 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline teutzue

Re: New Vitara vs Duster facelift
« Răspuns #350 : 23.Iul.2021, 08:19:04 p.m. »


Vitara din prezentare are stickerul forumului, a cui este?

Scuzati daca s-a mai postat video-ul.
  • Yaris Cross HEV 2024, Mitsubishi Colt 1.5 Ralliart 2009, 150 cp
Ex: S-Cross 2013, Mitsubishi Colt 1.1
 

Offline Shrek09

Re: New Vitara vs Duster facelift
« Răspuns #351 : 07.Feb.2022, 12:54:41 a.m. »
Acum am dat și eu de “ Vitara vs Duster”. Bă, de unde atâta înverșunare Suzuki vs Dacia? Haideți să fim deranjați de felul în care suntem tratați de ambii producători, noi, est-europenii. Fiabilitatea celor două e diferită în est față de vest. Suzuki Vitara are 6-7 ani garanție in câteva țări din vest, din bară-n bară. Sunt posesor de Vitara de 50.000 km și 2 ani jumate. La noi garanția Suzuki este mai mult pe hârtie și-n reclamă, chiar și de 3+7 ani, e teoretică, dacă nu știi să pui picioru-n prag. Cam orice se strică ori tu ești vinovat, ori “toate face așa”. Mi-am dorit foarte mult Duster, că-i mult mai potrivit drumurilor autohtone, dar erau acele necazuri încă nelămurite pe atunci cu adblue pe 1,5dci, iar destul de recentul motor turbo de 1,3 de pe-atunci încă n-ajunsese la pubertate, așa că m-am sucit într-o noapte, iar a doua zi am dat avansul pe-o Vitara allgrip 1,4 manuală. Femeia a aflat după ce-am dat avansul. In privința culorii n-am avut emoții că n-o să-i placă, că-i plăcea și ei bejul Duster-ului și am găsit ceva similar. Poate-o fi Vitara mai bine echipată, mai fâșneață, dar, pentru meleagurile noastre, tot Duster-ul e mai potrivit. Nu spun de garda mai mare pe hârtie care-i și mai mare în realitate, comparată cu-a Vitarei cu cardan, ci mai ales de suspensii și reglajul lombar. Poate-o fi mai rezistent  angrenajul suspensiei al Vitarei, dar nu-i mai confortabil pe drumurile noastre…toate. Cei care suferă cu spatele, știu bine. Zic asta, pentru că am văzut cu vreo 2 pagini în urmă plusuri care erau minusuri și minusuri care erau plusuri vis-à-vis de suspensia spate, când, de fapt, ar fi trebuit să se vorbească referitor la ele despre diferențele de rezistență, stabilitate, confort. Eu și femeia am bătut Europa pe 2 roti, de ne-am rupt coloanele în poziția aia a la gineco a chopperului. Legendara fiabilitate Suzuki mi că rămâne doar o legendă. Iar Dacia n-a excelat niciodată. Deși am cunoștințe cu Duster diesel din primul model, care merg ca-n prima zi. Am prieteni printre dealeri și reprezentanți vânzări Suzuki (la care n-am fost când am avut probleme, ca să rămânem prieteni. Au aflat după și m-au certat că n-am fost la ei) care au rămas fără bani, că n-au ce vinde. Chiar și acum, când iau avansuri pentru noul S-Cross(și iau multe avansuri) nu sunt siguri de nimic, nu numai din cauza lipsei mașinilor, pentru care nu pot da o dată nici măcar aproximativă de livrare, ci și din cauza programului rabla, care spune-se c-ar fi uriaș comparativ cu cel din anii trecuți, dar până și valoarea unui voucher normal s-a micșorat cu 1500 lei, că al doilea nu prea va fi folosit, având o valoare mult prea mică, de 3000 lei. Legea încă nu-i votată, deci nu merita atenție deocamdată). Din iulie nu a mai intrat o Vitara nouă în țara noastră. Abia acum câteva zile au adus câteva, mai scumpe decât erau, fără automate(apropo, asta-i marea diferență între Vitara și Duster, diferență care pentru mine nu contează, că-mi place să conduc, nu să fiu condus) și fără posibilitatea de-a putea face comandă pe cutie automată. Dar Vitara s-a vândut fără pauză în Europa. La fel și S-Cross. Suzuki, însă, nu câștiga prea mult dacă vindea la noi, pentru că numărul mașinilor noi asamblate la unguri era mai mic, din cauza crizei semiconductorilor. Au preferat să vândă în vestul Europei, pentru un profit mai mare, iar dealerii noștri (nu că le-aș plânge de milă), dar mai ales agenții de vânzări au avut mult de suferit și încă suferă. Când n-au avut ce vinde, i-au luat la tot felul de cursuri pentru mașinile care vor începe sa se fabrice abia anul viitor, să-i țină ocupați. Iar de mai întârzia lansarea S-Crossului, cred că le angajau și psihologi. Cred c-am bătut cam mult câmpii și nici prea adunat n-am fost, că scriu de pe telefon și văd doar ultimele rânduri. Scriu mai greu decât gândesc :D Știu, sunt unic, la fel ca toți ceilalți. Sunt plusuri care pentru mine sunt minusuri: e singura mașină(și schimb mașinile la 2 ani, asta fiind cea mai longevivă) la care mi-am pus senzori de presiune pe rotile de iarnă, că nu mai văd nimic în bord, decât un ecran roșu. Recunoașterea semnelor și afișarea lor pe mine mă deranjează. Adaptativul cruise control e al doilea buton pe care apăs, după ce dezactivez auto-stopul. Am uitat de 2 ori la drum lung, după popas, și de vreo 3 ori în București și m-a tăiat centura. Evident, fără motiv, pentru că senzorul nu știe care-i direcția pe care se îndreaptă roțile și nici viitoarea traiectorie a mașinii. Ultima oară am luat o curbă mai în viteză, ocolind și un canal care mi-ar fi deranjat puțin coloana, trecând la vreo 60-70 cm de un gard pus de regretata Firea și mi-a pus o frână de m-am speriat, iar eu cu greu pot fi impresionat negativ de traficul cotidian bucureștean. Noroc că nu am avut mașină în spate, că s-ar fi proptit într-a mea. Nici de-ar fi stat cu piciorul pe frână, n-ar fi putut opri fără să-mi strice dosul, atât de tare și inopinat a frânat singură. Sistemul allgrip este superior multor altor sisteme. Tracțiunea integrală permanentă pe care nu multe mașini se pot lauda c-o au, Suzuki a dus-o la perfecțiune. Se numește allgrip. Nu știu cum s-ar fi comportat un Forester pe unde-am urcat cu Vitara, dar cred că nici el nu s-ar fi făcut de rușine. (Acum mă gândesc să-mi iau un cx-5, cât încă nu se face și ăsta hibrid, că-i printre ultimii dinozauri din Europa cu motor aspirat, fără electric și sunt sigur că voi regreta Vitara. Pe viitoarea sper s-o folosesc mai mulți ani, mai ales că pierde mult la revânzare. Femeia regretă fiecare mașină pe care o vând, că se atașează de fiecare. După asta cred că va și plânge). Mai sunt de zis câteva, da-i deja târziu. Când bugetu-i de vreo 20 de mii de euro și vrei musai mașină nouă awd sau 4x4 și cu gardă la sol peste medie, nu ai prea multe opțiuni. Cu speranța că nu voi deranja prea mult ori prea mulți, numai bine vă doresc! Știu, există tasta enter și aliniate, dar nu știu cum funcționează aici, de pe telefon. :D
  • S-Cross AllGrip Mild-Hybrid 2022
Ex: Vitara 1,4 AllGrip 2019
 
The following users thanked this post: ntire2000, Utilizator_Anonim, Marci, cristidav, enicky, Myhay, Dogy, maressalo

Offline Utilizator_Anonim

Re: New Vitara vs Duster facelift
« Răspuns #352 : 07.Feb.2022, 05:11:21 a.m. »
Confirm ce a zis colegul mai sus, e jale cu cota de livrare a Suzukiurilor noi. Dealerul cu care ma inteleg bine mi s-a plans ca are lista de asteptare de 8 luni minim si nu crede ca primeste mai mult de 3-4 masini pe luna.
  • Scross 1.4 allgrip pasion, skoda yeti 2.0 tdi 4x4, saab 900 coupe 230 cp
 

Offline Myhay

Re: New Vitara vs Duster facelift
« Răspuns #353 : 07.Feb.2022, 01:47:07 p.m. »
Faza cu senzorul si gardurile lui Firea este arhi-cunoscuta. Nici eu nu inteleg cum dracu este setat senzorul ala si ce i se pare lui ca se intampla cand treci pe langa acele garduri din moment de am 1 metru distanta fata de ele si merg drept. Doar la acele tipuri de gard face asa. La Baleno de exemplu nu este problema asta. La Vitara…. E risc maxim. Am pus problema la reprezentante. Stiau toti de acolo dar nimeni nu face nimic. Ba chiar o luau in gluma : “ Gardurile lui Firea nu? Stim.” A ramas in pom ca asa face n avem ce sa i facem. Nu este normal deloc dar in fine. Si mie mi a franat brusc aiurea de cateva ori pe langa acele garduri si nu mai imi trebuie. Mi a intrat in reflex deja sa l dezactivez cand sunt prin zonele cu acele garduri. E un stres in plus si obositor ca un pitic pe creier , o grija dar asta e. Ma contemplez cu faptul ca barem face asa numai in cazul acelor tipuri de gard. Daca facea la orice baliza sau parapet pe langa care treceam era de neimaginat si ori nu mai ridicam masina din reprezentanta pana nu ii faceau ceva sau schimbam la senzori de astia ca pe chiloti pana se remedia ( pe garantie logic). Ori daca nici asa adio Vitara. Oricum nu este deloc in regula vis a vis de chestia asta.
  • Suzuki Baleno 1.2 DUALJET GLX / Granite Grey Mettalic + Vitara Hybryd ALLGRIP 1.4Boosterjet Spirit 6MT / Galactic Grey Metallic
 

Offline Shrek09

Re: New Vitara vs Duster facelift
« Răspuns #354 : 09.Feb.2022, 07:39:33 a.m. »
Am făcut drive-test cu CX-5 și CX-30. Se simt fain la condus. Automata de 2,0 e puturoasă, manuala altceva. Însă, așa cum mă așteptam, suspensii prea rigide pentru coloanele noastre. Deci pas!
Enter! Și nu a urcat răspunsul.
RAV4 alături de Duster sunt singurele în care nu am suferit. Până duminică mai fac câte un drive test cu fiecare, apoi iau decizia finală. 1,5 dci sau 2,0 manuale. Nu sunt fun automată, cu atât mai puțin cvt și hibrid, dar iau în calcul și 2,5 de la Toyota. La consum stă bine rău.
Am consum mediu de 6,5 pe 50.000 km in bord și 6,6 pe hârtie. Am păstrat toate bonurile cu km notați. Un vecin, că am 3 cu Vitara, are automată tracțiune față și scoate 6,1 doar in oraș. Mereu 2 in mașină cel puțin. Un alt vecin 13,3 in bord, tot automata, doar oraș, dar allgrip. Ambele boosterjet.
Un ultim aspect al vitarei. După 130 la oră se înmoaie volanul :(
« Ultima Modificare: 09.Feb.2022, 07:59:38 a.m. de Shrek09 »
  • S-Cross AllGrip Mild-Hybrid 2022
Ex: Vitara 1,4 AllGrip 2019
 

Offline cristidav

Re: New Vitara vs Duster facelift
« Răspuns #355 : 09.Feb.2022, 08:50:06 a.m. »
Ce vrea sa insemne "se inmoaie" ?
Eu imi conduc SCross-ul cu 120-130 constant, iar pe autostrada chiar 150-160 si n-am simtit nicio modificare la volan.
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 

Offline Calin sb

Re: New Vitara vs Duster facelift
« Răspuns #356 : 09.Feb.2022, 08:52:51 a.m. »
Daca pornești sistemul de menținere in banda volanul se întărește si devine foarte plăcut la condus.
E un lucru care-mi place mult.
  • Superb iV PHEV Style

“ Be first, be smarter, or cheat. Well, I don't cheat “ John Tuld ,Margin call
 

Offline teutzue

Re: New Vitara vs Duster facelift
« Răspuns #357 : 09.Feb.2022, 08:59:05 a.m. »
Ce vrea sa insemne "se inmoaie" ?
Eu imi conduc SCross-ul cu 120-130 constant, iar pe autostrada chiar 150-160 si n-am simtit nicio modificare la volan.

Fata de alte masini, volanul se misca foarte usor la viteza mare si poate da o senzatie de nesiguranta. Eu simt acest lucru la trecerea de pe cealalta masina care are directia mai ferma.
  • Yaris Cross HEV 2024, Mitsubishi Colt 1.5 Ralliart 2009, 150 cp
Ex: S-Cross 2013, Mitsubishi Colt 1.1
 

Offline cristidav

Re: New Vitara vs Duster facelift
« Răspuns #358 : 09.Feb.2022, 09:08:01 a.m. »
Asta am simtit-o imediat cum am schimbat masina si am trecut pe SCross. Dar te obisnuiesti foarte repete si, sincer, pe mine nu ma deranjeaza deloc.
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 

Offline CyborgSky00

Re: New Vitara vs Duster facelift
« Răspuns #359 : 09.Feb.2022, 09:09:56 a.m. »
Pro si contra, din multele sisteme (cred ca vreo 6-7) electronice puse pe newauto recente, stau mai mult dezactivate, sau folosite ocazional. Ca si oglinzile electrice, le reglezi pe pozita personalizata a soferului, de 2 ori in viata masinii :D
  • Suzy