Autor Subiect: New Vitara vs Duster facelift  (Citit de 43831 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline JMu

Re: New Vitara vs Duster facelift
« Răspuns #180 : 02.Aug.2018, 09:41:28 a.m. »
Chiar dacă ieșim puțin pe arătură (eventual în alt topic) ar trebui discutată puțin și testarea asta NCAP.
După modificările din 2016 eu cred că are rost să te uiți cel mult la scorul de la Adult Occupant (și eventual Child Occupant unde e cazul), numărul final de stele nu prea mai e relevant. Serios, chiar nu cred că mai e relevant.
Ca exemple simple - Alfa Romeo Giulietta are 3 stele ( https://www.euroncap.com/en/results/alfa-romeo/giulietta/29288 ), și cam fix același scor de Adult Occupant ca și Duster. În video se vede și cum se comportă la impactul cu stâlpul. E cineva care ar zice "îmi iau Vitara, nu Giulietta, că e mult mai sigură"?. Eu nu aș zice. Și atunci Dusterul ce are?
Mai vedeți și testul cu Grande Punto. Dar uitați-vă întâi la video și vedeți dacă vi se pare că s-a comportat decent sau oribil - https://youtu.be/9N1Q0k6-ebg?t=6 Apoi vedeți și câte stele a obținut (pentru cine încă nu știe).

Așa ca o paranteză la paranteză - acu' câteva luni în Austria, la un Lidl, la 8 dimineața când deschidea, am ajuns vreo 4 mașini în parcare - eu cu S-Cross, un Polo, un Sandero și un Duster. Nu am putut să nu remarc ironia, că din 4 mașini 2 erau Dacia. În București din 4 mașini cred că e doar 1 Dacia, restul sunt căzături de 15 ani.
  • S-Cross 1.4 Boosterjet MT Allgrip 2017 / Clio 1.2 TCe MT 2017
 

Offline razordan88

Re: New Vitara vs Duster facelift
« Răspuns #181 : 02.Aug.2018, 09:50:10 a.m. »
     Decat sa spui omului ca e  "greu cu aprofundatul informatiei", mai bine ii explici diferentele ! Asa cum a explicat mai sus colegul nostru.

Eu consider ca am oferit explicatii de mai multe ori in ultimul an despre cum am perceput eu subiectul... Ca nu se ridica la nivelul tau de exigenta, nu cred ca e problema mea...

Pe langa informatii pe forum, exista o multitudine de alte surse obiective pe internet (una dintre ele fiind chiar sursa - EuroNCAP). Cam ce ai vrea sa fac daca unii nu sunt dispusi sa se documenteze inainte de a face diferite afirmatii?!

  Nu e obligatoriu ca acest test sa fie si un criteriu de alegere a unei masini, dar nici nu mi se pare normal sa minimalizam obtinerea de 5*. Dupa parerea mea, este o realizare importanta a Suzuki, pe cand Dacia n-a trecut cu nicio varianta de zona de 3*, dar nu fiindca n-ar putea...

Din ce observ exista (cel putin) doua curente de opinie pe acest subiect:
- cei care sustin ca Vitara e mult mai tare decat noul Duster pe parte de siguranta auto, prin prisma celor 5 stele obtinute in 2015;
- cei care sustin ca aceasta comparatie nu-si prea are rostul prin prisma schimbarii metodologiei de evaluare si notare in 2016.

Pre-2016, nu exista vreo constrangere la nivelul de echipare al masinii testate, pe cand post-2016 exista limitarea ca testarea primara sa se faca cu versiunea care are nivelul standard de dotari de siguranta (disponibile pe toate versiunile respectivului model), lasand la latitudinea producatorului daca vrea si testarea unei versiuni cu dotari de siguranta suplimentare pentru o noua evaluare (si notare). La testarea din 2015 Suzuki a venit cu o Vitara GL+, adica Passion (recomand corelarea info de pe suzuki.hu cu cele din Ungaria pentru cine e dornic sa vada corespondenta), adica cu ACC, RBS in plus fata de dotarile de siguranta de baza ale modelului. Pe noua metodologie, Suzuki ar trebui sa vina cu o versiune GL/Cool pentru testarea primara si pentru ca aceasta comparatie a valorilor EuroNCAP sa aiba o relevanta.

In concluzie, e la latitudinea fiecaruia dintre noi care dintre cele doua curente de opinie are mai multa relevanta pentru el.

PS: daca mai ai chef de contre cu mine pe diferite subiecte, @enicky, recomandarea mea ar fi sa-mi dai un MP; inclin sa cred ca astfel am evita caderea in penibil a respectivelor discutii, de pe urma carora nu prea vad cum ar putea beneficia comunitatea SCR...

My two cents...




Sent from my MI MAX 2 using Tapatalk

M-am abtinut sa nu mai comentez pentru ca am considerat ca ce am explicat in post-ul meu e destul de clar si la mintea cocosului. Ce treaba are ACC+RBS la adult occupant protection? Ca pana la urma asta ne intereseaza. Sa avem cat mai mari sanse in cazul unui accident. Are mai multe airbaguri sau alta structura Passion fata de Cool (iti zic eu ca nu) Si datele alea spun clar: ai cu 18% mai multe sanse sa iesi intreg in cazul unui accident. Cine vrea sa inteleaga ceva din testele alea o sa inteleaga, cine nu vrea nu o sa inteleaga nici oricat s-ar stradui cineva sa-i explice. Astept viitorul Duster cu protectie mai buna a ocupantilor in caz de impact si cu niste motorizari mai bune (app. de 1.2 TCE ca e plin forumul de cei care se plang de el) si poate  o sa ma gandesc sa-l cumpar.
Se vinde bine ca e bine promovat, asa se vinde bine si Samsung desi sunt producatori cu tel mai bune. Cand veniti cu contraargumente, veniti cu cifre clare de unde reiese ca este mai bun, nu zvonuri (app de 1.33 Tce pe care-l anunta de vreo 3 ani). Combinatie 4x4 + automata pe cand? Nu mai zic trapa, ACC, RBS LKAS. Bine ca au pus 5 camere care nici macar nu fac 360 desi tehnic e posibil. Sa mai zic de TUV unde Dacia e constant pe ultimele locuri la fiabilitae ?
No cents ..
  • Vitara S Allgrip AT
 

Offline shpeedy

Re: New Vitara vs Duster facelift
« Răspuns #182 : 02.Aug.2018, 09:51:35 a.m. »
Cu mentiunea ca Giulietta a fost testata si in urma cu 7 ani, cand a obtinut 5 stele...

@razordan18: nu mi-e clar de la ce te-ai abtinut -  de la a comenta sau de la a nu comenta...

In rest, nu am zis nimic de tine sau de postarea ta - daca, dupa modul tau de a vedea lucrurile, are sens, stick to your point!

Nici nu-mi aduc aminte sa fi spus pe undeva ca Duster ar fi mai bun decat Vitara (fiecare model e cu bune si cu mai putin bune). Am sustinut doar (cu argumente valide, consider eu) ca nu consider a fi corecta aceasta comparatie intre cele 5 stele obtinute in 2015 versus cele 3 stele obtinute in 2017.


Sent from my MI MAX 2 using Tapatalk
« Ultima Modificare: 02.Aug.2018, 10:02:36 a.m. de shpeedy »
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline enicky

Re: New Vitara vs Duster facelift
« Răspuns #183 : 02.Aug.2018, 10:27:47 a.m. »
  Bre @razordan18 eu te-am citat in sens pozitiv, pentru ca mi-a placut cum ai explicat, simplu si concret. Nici pe departe n-am avut "chef de contre" cu tine, ba mai mult, te-am aprobat !!!  Se pare ca n-am fost eu suficient de explicit .  Ok ?!

    Uite si acum te citez tot in sens pozitiv : "Si datele alea spun clar: ai cu 18% mai multe sanse sa iesi intreg in cazul unui accident. Cine vrea sa inteleaga ceva din testele alea o sa inteleaga, cine nu vrea nu o sa inteleaga,  oricat s-ar stradui cineva sa-i explice."
    Asta este, unii "vor",  altii  nu. Ca de obicei limba romana are mai multe "intelesuri" ! :)
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline solymir

Re: New Vitara vs Duster facelift
« Răspuns #184 : 02.Aug.2018, 10:29:17 a.m. »
Mă bag și eu în seamă.

Când mi-am luat mașina, pentru aceeași bani, Duster era pulbere. Vorbim de facelift.
Automata venea doar cu diesel, clima era un vis frumos, ACC era deja rachetă spațială, motoare jalnice. Când a apărut S-Cross nou, diferența era de la cer la pământ.
Sunt 2 factori aici - 1, comparați o versiune nouă cu un facelift. S-Cross-ul meu, la interior mi-a plăcut chiar și varianta veche, și mă gândeam de ce nu au făcut Vitara cu bord de S-Cross. La facelift, înăuntru mi se pare aproape identic. Afară e altă discuție. Dar mare lucru nu s-a schimbat. Duster normal vs facelift e la fel, meh. Asta de acum e regândit complet. Vitara era de așteptat să aibă doar niște modificări incrementale... Deci, în anumite privințe, e clar că Duster câștigă teren ( pun intended ).
2, totuși, dincolo de NCAP, motoare, 4x4 și altele, gândiți-va și la ceva mai autohton: în anno domini 2018, încă se fabrică Dacie care poate fi deschisă de orice boschetar cu crenguță/sârmă/băț. Cu tot tablă îndoită. Doar asta și mă îndepărtează de orice Dacie, am apelat la Casco de 3 ori pentru tablă îndreptată/încuietoare nouă.

E ca tick-tock-ul de la procesoare: o versiune complet nouă, o versiune ce rafinează precedentul. Eu întotdeauna fug de versiunile complet noi la orice, pentru că nu poți ști ce probleme dubioase pot apare,  facelifturile de obicei și rezolvă probleme ( și sunt o grămadă de exemple ce îmi susțin teoria )
  • S-Cross Luxus Mineral Grey. Pentru ca Spirit AT nu exista...
 

Offline shpeedy

Re: New Vitara vs Duster facelift
« Răspuns #185 : 02.Aug.2018, 10:30:32 a.m. »
@solymir: tu la care Duster faci referire? Gen. 1 Ph1, Gen. 1 Ph2, Gen. 2?

Deja tine de off-topic, da'...





Sent from my MI MAX 2 using Tapatalk
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline Dogy

Re: New Vitara vs Duster facelift
« Răspuns #186 : 02.Aug.2018, 05:10:32 p.m. »
Ma gandesc ca, ptr cine are dileme in a alege intre Vitara si Duster (si nu numai), cel mai bine ar fi sa inchirieze pe rand ambele modele (drive-testele nu mi se par concludente), cu care sa faca fix acelasi traseu, de cateva sute de km, care sa includa oras-DN-autostrada-ceva offroad (cam pe unde crede fiecare ca vrea sa-si bage viitoarea masina noua). Dupa asta cred ca iti cam poti face o parere mai clara despre diferente/avantaje/dezavantaje si cam care e aleasa.
  • Suzuki Vitara Facelift 2019 1.0 Passion 5MT Allgrip
 

Offline solymir

Re: New Vitara vs Duster facelift
« Răspuns #187 : 02.Aug.2018, 06:28:11 p.m. »
@shpeedy, poate nu am fost suficient de clar, am făcut o comparație între serii: e corect să comparăm versiune nouă cu versiunea nouă și facelift cu facelift. E normal ca la Duster 2 să fie beneficii majore față de Duster facelift și nu mi se pare corect să fim dezamăgiți de Vitara facelift.
De asemenea, nu aș cumpăra Duster 2 pentru că întotdeauna la o versiune nouă sunt lucruri care... au fost presupuse prost și vor fi corectate mai târziu.
  • S-Cross Luxus Mineral Grey. Pentru ca Spirit AT nu exista...
 

Offline boga81

Re: New Vitara vs Duster facelift
« Răspuns #188 : 03.Aug.2018, 09:38:53 a.m. »
Platforma e aceeasi. La nivel de tren de rulare difera amortizoarele si directia electrica. Un singur lucru e "gresit": un furtun care pleaca din toba si face o burta in jos si poate fi agatat. Dar se lucreaza la "fix". In rest, 6 luni de la prima masina toate erorile detectate de utilizatori se duc la incidentologie la uzina. E ok sa iei cam dupa 6 luni de la lansare.
Eu, unul, as astepta anul viitor sa vad cum e noul motor benzinar de 1.3 si 130cp.

Trimis de pe al meu SM-G925F folosind Tapatalk

  • Duster 1.5 Blue dCi 4x4 SL Orange, chill as f*ck / ex SX4 1.6 4x4 Navi a.k.a. Suzuka - MAD Springs Lift-Kit, K&N Filter, powered by obdtunig: Life begins at 4.000 rpm
 

Offline ...

Re: New Vitara vs Duster facelift
« Răspuns #189 : 03.Aug.2018, 09:46:23 a.m. »
La S-Cross si cred ca si la New Vitara insasi toba intermediara face o burta in jos si iese mult in relief, e prinsa cu niste bucse elastice si face balans sus-jos-stanga-dreapta pe drumuri denivelate, cu riscul enorm de a o lovi de asfaltul facut santuri. Cum sunt unele portiuni prin Romania, din cauza tirurilor, a temperaturilor ridicate si a asfaltului prost. S-Cross a aparut in 2013, iar a mea e din 2016 si nu au schimbat forma tobei. Cand au testat in uzina pe traseu special, n-au lovit toba inginerii aia in "incidentologie"?