Autor Subiect: New Vitara vs Duster facelift  (Citit de 43826 ori)

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: New Vitara vs Duster facelift
« Răspuns #170 : 01.Aug.2018, 09:12:47 a.m. »
Cand am cumparat Vitara , am citit si review-ul lui Jeremy Clarkson. Cei a lui e a lui. Despre Vitara a scris ca se simte "subtire" si "usoara", e primul care a scris despre subtirimea tablei ce face usile si haionul sa nu se inchida (sunt foarte usoare), a descris "interiorul facut de designerul reginei" dar a remarcat calitatea executiei si mecanica. Asta am cumparat, la pretul asta nu exista o mai "masina" ca Vitara la categoria SUV/miniSUV. Cititi ce scrie si despre noul Duster. Apropo, alte masini arata mai bine ca Vitara, si Mazda CX3, si Qashqai si poate chiar Duster. Dar din nefericire la motor si mecanica sunt niste pârciuri, asa cum Captur este doar un Clio cocotat. Qashqai ? Pai cutia CVT de pe motorul "turbo" de 1l/110 CP te duce la maxim 170 si accelereaza ca si Dusterul , in 13 secunde...dar i-au pus jante de 19", si asta la pret de VITARA S !!!
Sincer , Dusterul NU se poate compara nicicum cu Vitara. Plus ca Vitara nu este un Off-road car ca Duster dar ocazional nu te lasa pe coclauri. Cutia de la Duster este de off-road si de aici comentariile (treapta a treia ca sa atingi 7 km/h - 4 mile/h- motorul de 1.6 benzina?)!
Foarte buna observatia cu scutul, de aceea am preferat sa raman la cel de plastic din fabrica. Deformarea caroseriei trebuie sa permita motorului sa coboare , daca il tineti " protejat", il protejati cu corpul vostru...
« Ultima Modificare: 01.Aug.2018, 09:27:03 a.m. de Costique »
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline JMu

Re: New Vitara vs Duster facelift
« Răspuns #171 : 01.Aug.2018, 09:46:24 a.m. »
Hai să fim serioși. Clarkson și reviewurile auto... cum să nu. Citești ce scrie JC doar dacă vrei să râzi ca proasta (ca umorist îl apreciez), în niciun caz dacă vrei să iți cumperi mașină.
@Costique Qashqai-ul ăla nu vine standard cu roți de 19 pe motorul de 1l. Nici cu CVT, există și manuală. Poți să le iei dacă vrei, nu te obligă nimeni. Btw, motorul DIG-T e de 1.2l (TCe Renault) și e net superior lui 1.6 aspirat natural de pe Vitara (ca dinamică). Sper că măcar pe aia cu treapta 3 @ la 4 mile nu ai luat-o ad-literam.
Normal că o să zică de rău de el, mai ales testat cu 1.6 aspirat. Vitara l-a testat cu 1.4T. Cam ce crezi că zicea dacă îl testa și pe ăla cu 1.6 aspirat?

Duster are momentan o problema pentru că au scos din gamă motorul de 1.2 pe benzină, în așteptarea lui 1.33 TCe. Dacă îl vor pune pe ăsta măcar în varianta de 140CP.. pentru mine Vitara nu mai are niciun avantaj în fața Duster-ului. Absolut niciunul. Suspensie superioară (multilink), motor pe benzină egal cu cel mai puternic de pe Vitara (la diesel e iarăși superior dCI în raport cu Multijetul de pe Vitara/S-Cross), performanțe off-road ceva mai bune, interior NET superior, spațiu mai mult și chiar preț mai mic.

Aruncăm cu rahat în Duster, dar cam degeaba. Nu cred că de proști cumpără europenii în draci Duster. Care a ajuns pe 3 la vânzările de SUV-uri mici în Europa, în 2018. Iar pe 1 rămâne Captur, așa Clio cocoțat cum e el. Care Clio e pe locul 1 în categoria lui de vreo 6 ani.

  • S-Cross 1.4 Boosterjet MT Allgrip 2017 / Clio 1.2 TCe MT 2017
 
The following users thanked this post: Utilizator_Anonim

Offline shpeedy

Re: New Vitara vs Duster facelift
« Răspuns #172 : 01.Aug.2018, 10:03:24 a.m. »
Ca scurt off-topic: pe Qashqai nu exista vreun motor 1.0T, cel mai mic este 1.2DGI-T (1.2tce pe Renault/Dacia) - un motor cu bune si cu mai putin bune (ca orice motor). Am prieten care are printre primele QQ aduse in Romania (2014) si are exact acest 1.2t cu manuala - foarte multumit de motor in acesti 4 ani de posesie.

@JMu: mai avem ceva de asteptat pentru 1.3tce-ul ala...

Sent from my MI MAX 2 using Tapatalk

Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline JMu

Re: New Vitara vs Duster facelift
« Răspuns #173 : 01.Aug.2018, 10:48:46 a.m. »
E posibil să nu mai dureze chiar mult introducerea lui 1.3TCe, probabil până la sfârșitul anului. Btw, eu am 1.2 TCe de 1 an și vreo 2 luni și sunt foarte mulțumit. Bine, pe o mașină de sub 1100kg și CX sub 0.30 e clar că e și mai plăcut de condus.

Vitara ar trebui la facelift să rezolve din problemele existente... doar motorizări noi și stopuri LED nu cred că vor fi suficiente nici pentru a menține nivelul curent de vânzări. Dusterul e în continuă creștere (peste dublu față de Vitara), Vitara cam stagnează la 70 și ceva de mii de unități pe an. Încet, încet, se va diminua market-share-ul Vitarei. Cred că pentru Vitara ar fi un mare plus introducerea de motorizări hibrid. Chiar un PHEV, nu doar gluma aia de SHVS, care mai e și extrem de scump. Vitara are avantajul greutății reduse, un sistem PHEV cred că ar fi eficient.

Abia aștept să văd cum arată interiorul de la Vitara facelift. Ar ajuta mult și o suspensie nouă, dar asta chiar nu cred că se va întâmpla.

În momentul ăsta, strict între Vitara și Duster, eu aș aștepta motorizarea noua și aș alege Duster. Între Duster și S-Cross... discutabil. Sincer nu știu dacă aș mai alege S-Cross. Garanția a scăzut la 5 ani, care se pot obține și de la Dacia cu 2-3 sute de euro. (3 + extindere 2). Dacă avem și motoare echivalente... deja nu prea mai găsesc avantaje la Suzuki.
  • S-Cross 1.4 Boosterjet MT Allgrip 2017 / Clio 1.2 TCe MT 2017
 

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: New Vitara vs Duster facelift
« Răspuns #174 : 01.Aug.2018, 10:59:38 a.m. »
Eu m-am referit strict la automata ca asta ma interesa pe mine si asta am comparat. Standard...eu am scris despre ce era la vanzare la momentul respectiv.  Greseala mea, 1.2 130cp pe Qashqai.   Dar aceleasi probleme, si cu demaraj, viteza maxima sau  timp de acccelerare. Si pret ca Vitara S. Similar Captur. Amandoua 2WD. Daca vrei 4WD doar la Qasgqai cu peste 30k euro si motor potent, diesel pe care nu l-am agreat niciodata. Da , Dusterul e altceva dar eu unul nu cred ca informatiile lui JC sunt false. Insa am descoperit ca soferul se adapteaza masinii si mai ales ca posesorii aplica "cea mai buna masina e cea pe care o ai". Sincer , ce au nevoie masinile sunt motoare mai puternice, de aia am luat S-ul, pentru motorul de  140CP cu cuplul maxim de la 1750 rpm, 4WD la mecanica si dotarile de varf ale modelului. 9.8 secunde 100km/h la 1400kg si consum de 8l/100km, maxim 200km/h reali? Daca tot comparam...cutiile CVT sunt recunoscute pentru lentoarea lor si  lipsa de putere , trebuie sa fii "un om linistit" ce va lasa intodeauna pe ceilalti sa-l depaseasca...
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline shpeedy

Re: New Vitara vs Duster facelift
« Răspuns #175 : 01.Aug.2018, 11:10:40 a.m. »
Pe QQ, 1.2tce-ul are 115cp...

Dar da, cu exceptia Duster-ului care mai avea combinatia benzina + 4x4 (nu si Auto), nimic de la Renault-Nissan nu mai avea aceasta configuratie.

Cat priveste puterea, depinde de la sofer la sofer - pentru deplasare in limitele cadrului legal si al bunului simt, gasesc inca multumitori cei 120 de ponei ai M16A-ului (dar n-am drumuri multe pe autostrazi, deci nu sunt un etalon)...

Sent from my MI MAX 2 using Tapatalk

Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: New Vitara vs Duster facelift
« Răspuns #176 : 01.Aug.2018, 11:24:27 a.m. »
Bine-nteles ca doar in Germania am testat si m-am dus doar pana la 180 km/h. Ieri am avut un drum de 200km dus intors. Am avut un Duster in spate si s-a miscat dupa mine. Dar de asemeni sunt sigur ca regimul motorului a fost altul decat la 1.4 boosterjet. Pana la urma chiar si pe autostrada nu suntem la curse.
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline toma

Re: New Vitara vs Duster facelift
« Răspuns #177 : 01.Aug.2018, 12:14:23 p.m. »
Domnilor topicul are un titlul, dar realitatea e "complexa". In acest moment putem compara Vitara cu 3 "variante" de Duster: prima aparuta, facelift-ul si acum noul Duster (Duster 2 sau cum vreti sa-i spuneti).

In functie de varianta de Duster cu care compar, eu obtin concluzii diferite. Cand am cumparat masina eram la un pas de a lua Duster (facelift). Vitara abia aparuse, nu stiam mare lucru despre ea, factorul care a inclinat hotarator balanta in directia Vitarei a fost siguranta.

Dupa parerea mea, noua Vitara este superioara din toate punctele de vedere, exceptand capabilitatile off-road, Duster-ului in prima varianta aparuta precum si facelift-ului la acea varianta.

Daca insa o comparam cu Duster 2 cred ca diferentele nu mai sunt asa de mari. Daca ar trebui sa aleg din nou as fi in dilema.
« Ultima Modificare: 01.Aug.2018, 12:31:57 p.m. de toma »
  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 

Offline enicky

Re: New Vitara vs Duster facelift
« Răspuns #178 : 01.Aug.2018, 04:13:31 p.m. »
....Da, pe metodologii diferite de evaluare&notare (dar, deh mai greu cu aprofundatul informatiei)...
   
Citat
O sa vezi ca sunt identice metodele. Diferenta de 18% este obtinuta in aceleasi conditii si aceleasi dotari (de baza).
Daca o sa te uiti pe fisele de testare o sa vezi ca pe ocupanti sunt zone galbene si verzi la vitara, unde la duster ai zone portocalii si rosii (a se vedea testul de impact lalteral cu stalpul care a intrat pana in mijlocul masinii).
Daca ne uitam la alte masini testate in 2015 cu rating asemanator la adult occupant protection (in zona de 71%) au obtinut tot 3 stele. Deci nu cred ca ar fi obtinut mai multe stele nici pe metodologia din 2015.
Nu se fac teste la viteze mai mari ca nu sunt practice, ar rezulta ca pentru 5 stele producatorii ar trebui sa construiasca niste tancuri.
In fine, fiecare e liber sa-si aleaga ce masina doreste. Nu contest faptul ca de exemplu duster-ul e net superior la capacitatea de trecere off-road data de unghiurile de atac mult mai bune si garda la sol superioara.
Un eventual cumparator ar fi bine sa puna toate aspectele in balanta si sa cantareasca cea mai buna optiune in functie de nevoi.
     Decat sa spui omului ca e  "greu cu aprofundatul informatiei", mai bine ii explici diferentele ! Asa cum a explicat mai sus colegul nostru.
 Cat despre Volvo, siguranta acestei marci a devenit proverbiala, dar mie, recunosc, mi-a facut placere sa revad acest model de care imi place maxim  !
  Nu e obligatoriu ca acest test sa fie si un criteriu de alegere a unei masini, dar nici nu mi se pare normal sa minimalizam obtinerea de 5*. Dupa parerea mea, este o realizare importanta a Suzuki, pe cand Dacia n-a trecut cu nicio varianta de zona de 3*, dar nu fiindca n-ar putea...
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline shpeedy

Re: New Vitara vs Duster facelift
« Răspuns #179 : 02.Aug.2018, 09:01:59 a.m. »
     Decat sa spui omului ca e  "greu cu aprofundatul informatiei", mai bine ii explici diferentele ! Asa cum a explicat mai sus colegul nostru.

Eu consider ca am oferit explicatii de mai multe ori in ultimul an despre cum am perceput eu subiectul... Ca nu se ridica la nivelul tau de exigenta, nu cred ca e problema mea...

Pe langa informatii pe forum, exista o multitudine de alte surse obiective pe internet (una dintre ele fiind chiar sursa - EuroNCAP). Cam ce ai vrea sa fac daca unii nu sunt dispusi sa se documenteze inainte de a face diferite afirmatii?!

  Nu e obligatoriu ca acest test sa fie si un criteriu de alegere a unei masini, dar nici nu mi se pare normal sa minimalizam obtinerea de 5*. Dupa parerea mea, este o realizare importanta a Suzuki, pe cand Dacia n-a trecut cu nicio varianta de zona de 3*, dar nu fiindca n-ar putea...

Din ce observ exista (cel putin) doua curente de opinie pe acest subiect:
- cei care sustin ca Vitara e mult mai tare decat noul Duster pe parte de siguranta auto, prin prisma celor 5 stele obtinute in 2015;
- cei care sustin ca aceasta comparatie nu-si prea are rostul prin prisma schimbarii metodologiei de evaluare si notare in 2016.

Pre-2016, nu exista vreo constrangere la nivelul de echipare al masinii testate, pe cand post-2016 exista limitarea ca testarea primara sa se faca cu versiunea care are nivelul standard de dotari de siguranta (disponibile pe toate versiunile respectivului model), lasand la latitudinea producatorului daca vrea si testarea unei versiuni cu dotari de siguranta suplimentare pentru o noua evaluare (si notare). La testarea din 2015 Suzuki a venit cu o Vitara GL+, adica Passion (recomand corelarea info de pe suzuki.hu cu cele din Ungaria pentru cine e dornic sa vada corespondenta), adica cu ACC, RBS in plus fata de dotarile de siguranta de baza ale modelului. Pe noua metodologie, Suzuki ar trebui sa vina cu o versiune GL/Cool pentru testarea primara si pentru ca aceasta comparatie a valorilor EuroNCAP sa aiba o relevanta.

In concluzie, e la latitudinea fiecaruia dintre noi care dintre cele doua curente de opinie are mai multa relevanta pentru el.

PS: daca mai ai chef de contre cu mine pe diferite subiecte, @enicky, recomandarea mea ar fi sa-mi dai un MP; inclin sa cred ca astfel am evita caderea in penibil a respectivelor discutii, de pe urma carora nu prea vad cum ar putea beneficia comunitatea SCR...

My two cents...




Sent from my MI MAX 2 using Tapatalk

Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X