Neata,
Vitara are 5* si Duster are 3*. Oricat am discuta nu putem schimba asta. 😉
Da, pe metodologii diferite de evaluare¬are (dar, deh mai greu cu aprofundatul informatiei)...
Nu de-al dracu' (sau sa fac caterinca) am pus filmuletu' cu XC40 (in versiunea standard, ca tot s-a intrebat) - personal, dincolo de bullshit-urile de marketing, consider Volvo ca etalon in ceea ce priveste siguranta masinilor (au aratat asta cand multi producatori auto nici nu stiau cu ce se mananca subiectul si continua sa stabileasca standarde dincolo de ceea ce se testeaza in acest moment la nivel de NCAP - vezi crash-test-ul cu simularea lovirii unui cap de pod la 70km/h, parca, si iesire in decor) si am comparat cele doua modele in dezbatere cu ce a rezultat la XC40. Parerea mea e ca - la nivelul plafonului (vedere de sus la side pole crash) - cam amandoua se deformeaza la fel, vizibil mai pronuntat fata de XC40.
Dac-ar fi sa aleg dintre Vitara si Duster STRICT prin prisma rezultatelor la EuroNCAP si a analizei filmuletelor, recunosc ca mi-ar fi dificil sa iau o decizie clara. De ce? Pentru ca sunt de parere ca diferentele sunt minore si se aplica la niste viteze pe care cu greu le-as regasi intr-o utilizare cotidiana.
Acuma sa nu ma-ntelegeti ca as nega importanta testarii EuroNCAP, dar consider ca aceasta ar trebui sa fie luata ca info in situatia de fata, nu ca modalitate de departajare intre cele modele (au ele alte diferente, mult mai clare) Aa, rolul EuroNCAP-ului este important daca se iau in considerare anumite modele mai exotice - de exemplu, daca bate pe cineva gandul la o Mahindra sau ceva clona de SUV made-in-China (daca s-ar testa).
Daca e sa ne uitam in ograda Suzuki, acesta nu exceleaza la capitolul siguranta auto - vezi rezultatele Baleno, Ignis si Swift pe noua metodologie, cand au nevoie sa vina si cu versiunile mai dotate pentru a depasi "infamele" 3 stele, catalogate de unii de p'acilea atat de clar degradante. Scade acest fapt atractivitatea modelelor marcii sau felul cum sunt percepute?! Nu prea cred. La fel si cu Dacia...
Si inca un aspect, mai ales in cazul modelelor de fata (Vitara si Duster), ce ma gandesc ca se iau nu numai pentru a fi conduse prin oras - oare provocarile date de flexarea caroseriei pe drumuri nu tocmai drepte, in conditii diferite de cele ale unei utilizari urbane, ar mai produce aceleasi rezultate la crash-test (daca la asta va raportati)? Sau - tinand cont de faptul ca unii iau in calcul montarea de scuturi - ati avut in vedere si comportamentul masinii in cazul unui accident frontal, unde - conform proiectarii initiale - motorul ar cam trebui sa cada liber pentru a proteja ocupantii de pe locurile din fata?!
Cam asa as vedea eu o analiza nu neaparat mai obiectiva, cat mai argumentata pe aspectul comparatiei la rezultatele EuroNCAP, ceva in plus fata de "5 e mai bine ca 3"...
My two cents...
Sent from my MI MAX 2 using Tapatalk