- de costul reviziilor pe GPL (la 10-15k km) - aproximativ 10 revizii in 100k km (inca vreo 800-1000 de euro in functie de instalatie).
Costurile reviziilor pe GPL nu sunt nici pe departe atat de costisitoare. Eu fac revizia la 15.000 km iar costul unei revizii este majorat cu 130 de lei fata de revizia standard. (In loc de 600 de lei a fost 730 de lei)
- de faptul ca pierzi garantia masinii (5-7 ani) cu riscuri mult mai mari decat economia de 1000-1500 de euro dupa 100k km
In privinta garantiei, cata vreme e montata instalatia de reprezentanta suzuki, pe numele reprezentantei, apare in factura de cumparare a masinii si exista cel putin asigurarea verbala ca nu se pierde garantia... pana la momentul in care se dovedeste contrariul, merg pe premisa ca am garantie... Acu' nah, au mai fost unii care au platit toata masina, cu factura si fara instalatie GPL tot in reprezentanta suzuki si acu' asteapta sa-si rezolve problema. Nimic si nimeni nu garanteaza ca in cazul unei probleme(cu sau fara instalatie GPL) aceea va fi rezolvata si nu va fi aruncata pisica in ograda clientului. Vom trai si vom vedea.
- puterea este mai mica
ai dreptate, diferenta nu e foarte mare si nu ma deranjeaza(as zice ca pentru mine e insesizabila), dar pentru unii poate conta.
- GPL se poate monta doar pe motoarele clasice (ex. 1.6 benzina)
Nu stiu pe ce se poate monta GPL-ul, nu ma pricep la motoare si nici nu vreau sa ma pricep, pentru asta platesc mecanici si am o persoana de incredere din doemeniu la care pot apela oricand am nevoie de un sfat. Intre sfatul lui si oricare alta persoana de pe internet, prefer sfatul lui, pana acum nu m-a dezamagit.
- dupa 100-125k km injectoarele si unele piese ale sistemului GPL trebuiesc inlocuite (consumabile) - aprox. 500 euro
E 600 de euro o instalatie noua, e adevarat ca Landi Renzo sunt scumpe ca si componente si o rampa completa de injectoare costa 1100 de lei(aprox 250 de euro). Sa pice si facem calculul cand pica.
- dupa 10 ani rezervorul GPL trebuie inlocuit (aprox 300 de euro)
sa duca masina asta 10 ani si e ok(fie ca e pe gaz, fie ca e pe benzina) + costul inlocuirii rezervorului este din nou exagerat -
http://www.ultragaz.ro/schimbare-butelie-gpl- la GPL trebuie facuta omologare si trecut pe talon - alta 100 euro la RAR
iti place sa arunci cu sutele de euro in stanga si in dreapta

. Nu trebuie facuta omologare la RAR pentru instalatiile gpl. Instalatiile GPL sunt omologate RAR conform regulamentului european R67 ECE-ONU si RNTR 6. Impreuna cu documentele insotitoare eliberate dupa efectuarea montajului te duci la RAR pentru efectuarea testului de emisie noxe si inscrierea instalatiei in cartea tehnica a masinii. Cred ca a fost undeva la 100 de lei toata distractia.
- masina trebuie sa functioneze si 10-20% din timp pe benzina (cel putin la pornire pana cand se atinge temperatura minima la care poate rece pe gaz si in ocazional, pentru a asigura o functionare buna a motorului in timp);
Asa si face.
Eu ofer informatiile pe care le detin catre comunitate, pentru ca si eu am luat informatii de pe acest forum si mi se pare fair sa si dau ceva inapoi. Nu incerc sa conving pe careva ca e bine sau ca e rau sa-si puna gpl. Prezint doar experienta mea si il las pe fiecare sa isi trage concluziile. In general argumentele tale sunt valide, doar ca ai aruncat putin cam mult cu banii ca sa minimizezi beneficiul economic al instalatiei gpl. Din punct de vedere economic, in situatia de astazi(pret litru benzina 5.4, pret litru gpl 2.24) clar a avea gpl este un avantaj(undeva pe la 20-21 de lei per 100 de km diferenta in favoarea gpl). Pe restul detaliilor(garantie, putere, fiabilitate) e prea devreme sa ma pronunt, am opiniile mele pe care le-am expus, pot fi corecte sau gresite, fiecare sa ia ce crede de cuviinta din ceea ce am spus.
Economia e un pic mai mare, se duce spre 20-21 de lei in momentul actual, dar nu stim niciodata cum vor evolua lucrurile in viitor, care va fi pretul benzinei si pretul GPL. Nu am facut calculul strict economic. Am mers pe premisa "astazi am banii si nu ma deranjeaza sa dau 600 de euro in plus pe masina, poate pe viitor nu voi mai avea bani si imi va prinde bine sa pot face kilometrii mai ieftin".