Autor Subiect: Dezamagiri Suzuki New Vitara  (Citit de 137792 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline alinm

Re: Dezamagiri Suzuki New Vitara
« Răspuns #220 : 04.Sep.2016, 10:43:38 a.m. »
@enicky

Fa chestia asta fara sa tii piciorul pe acceleratie,  adica o lasi pe cruise control la o viteza anume si selectezi modul sport - nici o diferenta.

Ma gandezc ca in auto pedala are o temporizare care e redusa in modul sport.


@crisi1

De fapt depinde de pe ce vii si ce iti doresti. Am venit de la logan 1,5dcil 65cp si apoi kia sorento 2,5l si 140cp. Fata de astea vitara 1,6 benzina nu e deloc lenes. Daca o compar cu un duster ph2 diesel pe care il conduc ocazional, parca misca mai bine dusterul dar ma chinuie cutia aia de viteze.
Nu prea am avut ocazia in ultimii ani sa conduc alte motoare pe benzina, dar ma adaptez si descoper ca ... face fata.
« Ultima Modificare: 04.Sep.2016, 10:45:16 a.m. de alinm »
Vitara Passion 4x4 1,6 benzina, neagra cu caciula alba.
 

Offline enicky

Re: Dezamagiri Suzuki New Vitara
« Răspuns #221 : 04.Sep.2016, 11:06:01 a.m. »
...... Un motor boosterjet de 1.4 sau diselul de 1.6 consider ca sunt prea scumpe pe Vitara si la banii astia ar merge un Qashqai 1.5 dci. Am citit pe forum ca modul Sport imbunatateste dinamica masinii. E ceva sesizabil sau e marketing?
              Pe forum sunt impresii sau constatari ale noastre, nu le confunda cu un prospect! :) Si da,  functia sport chiar se simte bine!
              Motorul de 1,4 mi s-a parut mai vioi(n-am folosit "sport") si e normal pt. ca are 140cp.
               Dar, dupa mine disel-ul e cel mai tare, doar ca el,  ca orice disel, se preteaza la utilizari pe distante lungi, gen naveta, sau cel putin un drum mai lung la o saptamana. Altfel folosit preponderent in oras ii cam scurtezi viata sau ii cresti costurile. Cuplul  f.mare  il ajuta maxim la urcus sau greutate mare. Dar important este sa stii  ce vei face cu masina si s-o iei exact dupa nevoile tale, nu dupa idei subiective.
@enicky

Fa chestia asta fara sa tii piciorul pe acceleratie,  adica o lasi pe cruise control la o viteza anume si selectezi modul sport - nici o diferenta.
       Pai daca e fixata de tine pe o anumita viteza, cum sa simti diferenta???!! Ar insemna ca CC  nu functioneaza!!
« Ultima Modificare: 04.Sep.2016, 11:16:35 a.m. de enicky »
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: Dezamagiri Suzuki New Vitara
« Răspuns #222 : 04.Sep.2016, 11:10:58 a.m. »
Nu stiu daca postez unde trebuie. Vreau sa-mi iau un Vitara Passion 1.6 benzina Allgrip. Puteti sa-mi spuneti cum se descurca motorul pe benzina de 1.6 pe aceasta masina? N-am apucat sa fac drivetest cu Vitara dar anul trecut am inchiriat un SX4 cu acest motor in Grecia si am mers cu el o zi intreaga in Kefalonia, zona muntoasa, si motorul abia tragea masina pe rampe. Eram 3 persoane in masina fara bagaje, setare 4x2. Motorul 1.6 de pe Vitara este un upgrade al celui de pe SX4 sau e acelasi? Un motor boosterjet de 1.4 sau diselul de 1.6 consider ca sunt prea scumpe pe Vitara si la banii astia ar merge un Qashqai 1.5 dci. Am citit pe forum ca modul Sport imbunatateste dinamica masinii. E ceva sesizabil sau e marketing? Scuze daca n-am postat une trebuie. Imi place Vitara si sunt dispus sa accept plasticul de pe bord, usile care se inchid mai greu, suspensia mai tare, dar un motor puturos la 16.700 de euro n-as accepta.

Sent from my ASUS_Z00ED using Tapatalk

O greaseala soferilor este ca nu au idee ca in pante masina se conduce mai turata chiar binisor daca pantele sunt abrupte  cum sunt la noi in curbe, motoarele aspirate au o curba a puterii care urca odata cu turatia si ca in panta masina are nevoie de mai multa putere pentru a-si cara kg-ele din spate. Ca si tine, cand urci dealul parca e altceva, nu?
Modul SPORT schimba punctul de functionare al motorului+transmisiei cu peste 500 rpm. La mine 1.4 turbo cuplul e acelasi dar puterea creste datorita turatiei mai mari asa ca acceleratiile in pante sunt altfel, simtitor mai elastic in raspuns. Cu motorul 1.6 benzina - are cuplul maxim pe la 4500 si tot in zona si puterea maxima asa ca atunci cand ai nevoie de putere URCA IN ZONA DE PUTERE A MOTORULUI CAPABIL SA FACA FATA. Adica vara nu-i ca iarna si in niciun caz n-o sa urci ca atunci cand cobori... Urca in turatie si mergi cam cu o treapta mai jos ca pe drum drept sau vale, uita de zgomotul crescut si descoperi ca motorul 1.6 n-are nimic de reprosat. Apropo, nu incercati sa faceti economie de combustibil  pe pante...
Eu am 1.6 aspirat pe masina veche Peugeot 307. Am facut un test si in treapta a doua la 6500rpm ( de unde incepe zona rosie) eram pe la 90km/h . Si m-am invatat minte ca in munti la deal nu ajungi in IV-a decat rar...Si de aici si vorba cu "aveti grija cum va invatati motorul" caci daca nu il folosesti in toata plaja de putere, s-ar putea sa uite ce poate...
« Ultima Modificare: 04.Sep.2016, 11:22:31 a.m. de Costique »
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 
The following users thanked this post: adofil

Offline enicky

Re: Dezamagiri Suzuki New Vitara
« Răspuns #223 : 04.Sep.2016, 11:21:20 a.m. »
@Costique f.corecta explicatia :good:
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 
The following users thanked this post: Costique

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: Dezamagiri Suzuki New Vitara
« Răspuns #224 : 04.Sep.2016, 11:34:59 a.m. »
Modul sport nu imbunatateste performanta motorului, la aceeasi turatie ai aceeasi putere. Diferenta vine din raspunsul mai rapid la apasarea pedalei, se tureaza ceva mai repede. Daca esti pe cruise control fara da apesi acceleratia in momentul in care treci in sport nu simti nimic.

Am avut si eu probleme de acomodare la motor dupa cativa ani de diesel, daca retrogradez in treapta potrivita nu am probleme. Unde mai am inca de lucrat e la urcat rampe inclinate, sa zicem peste 15-20%, pe drumuri rele (de exemplu diguri), nu o mai pot face incet aproape la relanti, ori patinez ambreiajul ori o iau mai in forta. Mai ales aici simt nevoia de a utiliza modul sport.

Mi-ar fi placut sa am cuplu mai mare, totusi deocamdata nu as putea zice ca am intalnit situatie sa nu ma descurc, mai degraba e o problema de a te obisnui si a utiliza motorul in mod corect pentru situatia data.

Ce imi place e elasticitatea motorului, daca nu vreau reprize rapide merg cu a 5-a de la 70 la 140, sau fac o depasire in a 3-a dupa care o trec direct in a 5-a.

Edit:  Imi place zgomotul motorului cand il turezi peste 4000rpm

Este gresita ideea ce ti-ai format-o in sensul ca in realitate modul SPORT este doar un mod electronic in care schimbarea treptelor se face in alt regim, la o turatie/putere crescuta astfel  ca RASPUNSUL IN MOMENTUL APASARII PEDALEI DE ACCELERATIE ESTE MULT MAI EVIDENT. N-are nici o legatura cu pozitia pedalei ci cu punctul de functionare a ansamblului motor+transmisie. Vad ca toti uita ca motorul fara transmisie e nimic si ca aranjamentul transmisiei este decisiv in performata motorului in diferite situatii. Si e normal de vreme ce tu ai disponibila mai multa putere. Apropo, cand conduci pe ACC modul de comanda este SPORT , acceleratiile cand iesi din spatele vreunui camion sunt evidente pe turometru (eu am facut deja 4200km in 1.5 luni si am apucat sa o testez). Nu uita P=CxT (P-putere, C-cuplu, T- turatie).
« Ultima Modificare: 04.Sep.2016, 11:37:16 a.m. de Costique »
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline rexkrokiDAU

Re: Dezamagiri Suzuki New Vitara
« Răspuns #225 : 04.Sep.2016, 11:52:58 a.m. »
Apropo, cand conduci pe ACC modul de comanda este SPORT ,

Scrie in manual asta sau e o parere personala? Si eu simteam ca pe tempomat (nu am avut ACC pe S-Cross) accelereaza parca mai repede ca daca apas eu pedala de acceleratie dar asta nu inseamna ca se schimba si modul allgrip, tot pe ce era selectat ramanea, Auto sau Sport.

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: Dezamagiri Suzuki New Vitara
« Răspuns #226 : 04.Sep.2016, 12:05:48 p.m. »
Sunt sigur ca am citit ceva de genul in ultimele luni (am citit prea mult si am uitat de pe unde) dar mai mult e modul de raspuns , accelerarea care este evidenta si agresiva ca in modul SPORT. Sau poate ma insel, daca as apesa brusc si mult pedala de acceleratie in AUTO poate mi-ar raspunde la fel dar nu cred. Eu am automata, in modul AUTO mi-o tine in jurul valorii de 1500 rpm daca nu urc in viteza asa ca cu totul altfel accelereaza cand sunt pe ACC in coloana si depasesc sau cand sunt in AUTO si fac eu accelerarea. Sincer am bagat si talpa si am avut acelasi sentiment, cu ACC se comporta exact ca atunci cand am eu controlul si sunt pe SPORT. Acceleratiile sunt agresive mai ales daca ai o diferenta mare intre viteza sertata si cea curenta la momentul eliberarii trasei. Dar poate ca piciorul soferului e de vina si nu modul de comanda...
Drept sa va spun eu nu sunt adeptul modului "smuls" la condus, eu prefer acelerarile line si franarile la fel (mereu imi las spatiu mai mult ca colegii de drum in fata , sa nu franez violent daca trebuie) asa ca nu prea mai folosesc ACC-ul, nu-mi place sa accelerez doar ca sa franez dupa 10 secunde...Pe o sosea libera merge dar acest lucru devine tot mai rar...
« Ultima Modificare: 04.Sep.2016, 12:10:58 p.m. de Costique »
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline Catalln

Re: Dezamagiri Suzuki New Vitara
« Răspuns #227 : 04.Sep.2016, 01:23:51 p.m. »
@Costique nu este intocmai corecta afirmatia ta,  deoarece:

Puterea (W) = Cuplu (Nm) x Viteza unghiulara (rad/sec)

Insa, in cazul autovehiculelor, unitatea de masura folosita in mod curent pentru putere este Calul Putere (CP).
iar turatia (numarul de rotatii pe minut) reprezinta corespondentul vitezei unghiulare,
astfel ca puterea se calculeaza dupa urmatoarea formula:

Puterea (CP) = (1/7021.55) x Cuplu (Nm) x Turatia (rot/min).
  • Suzuki Vitara Passion 2015 1.6 VVT 4WD MT
Consum declarat: urban 6,5 L/100 Km; mixt 5,6 L/100 Km; extra urban 5,1 L/100 Km
Consum mixt realizat la
 
The following users thanked this post: Costique

Offline Leutz

Re: Dezamagiri Suzuki New Vitara
« Răspuns #228 : 04.Sep.2016, 04:43:06 p.m. »
... Si eu simteam ca pe tempomat (nu am avut ACC pe S-Cross) accelereaza parca mai repede ca daca apas eu pedala de acceleratie ...

Raspund strict la observatia lui @rex: si la SX4 se schimba maparea motorului cand e cu CC pornit. E chestie de observatie; n-am fost curios daca scrie in vre-un manual. Se simte la deal, de exemplu.
Pe acelasi drum (spre servici) in aceleasi conditii, daca vreau sa tin 90 constant la deal intr-a 5-a din acceleratie, nu tine chiar daca stau cu pedala la podea. Daca e pe CC sta la 90 fara probleme. Ba chiar accelereaza fara probleme daca accelerez din butoanele CC-ului.

La cele care au diverse moduri, cum sunt Vitarele de fata, este evident ca sunt diverse mapari ale motorului.
  • SX4 AWD MT 2.0 - 2007 / Outlander AWD CVT 2.4 - 2019
 

Offline crisi1

Re: Dezamagiri Suzuki New Vitara
« Răspuns #229 : 04.Sep.2016, 05:02:17 p.m. »
@crisi1

De fapt depinde de pe ce vii si ce iti doresti.
Corect si sunt constienta ca aici gresesc cand imi doresc de la ea sa fie putin mai sprintena .  Eu vin de pe un diesel si conduc uneori si masina sotului, un clasa E diesel automat.
Realist vorbind, Vitara imi ofera fix ce m-am asteptat, raport calitate-pret.


Trimis de pe al meu LG-D855 folosind Tapatalk
« Ultima Modificare: 04.Sep.2016, 05:05:28 p.m. de crisi1 »
  • VITARA ALLGRIP 1.6VVT PASSION MT