Ooo, ce de mult nu s-a mai scris aici! Chiar asa de putine satisfactii o aduce masina asta? Nu cred
.
Sa va vobesc despre satisfactiile pe care le am eu in urma Vitarei pe care o detin (la fix un an de la achizitia ei):
Eu sunt de-a dreptul incantat de masina. Pur si simplu. la fel si sotia, care e doar copilot.
Mi-a placut Vitara de cand a aparut, in 2015, si mi-am propus ca va fi urmatoarea masina. S-a intamplat vreo 4 ani mai tarziu (n-am avut nevoie pana atunci de o alta masina, fostul Mitsubishi Colt facandu-si treaba cu brio) - asa ca am prins varianta Facelift - mai scump decat modelul initial din 2015.
Am luat motorizarea 1.0 ptr ca n-am vrut sa ma intind prea mult cu banii - deja sarisem de la un Cool din primele planuri la Passion 4x2, apoi Passion 4x2 cu AT. dar am vrut sa fie 4x4, ptr siguranta suplimentara si pentru ajutorul pe care il primesti de la 4x4 pe vreun drum mai greu. Una peste alta, cu Rabla plus discounturi am platit 16.250 de euro, in loc de 18.400 euro pret de lista.
In primul rand, imi place foarte mult cum arata - din bara in bara.
Apoi, masina are dotari de top, pe care la alte modele ale altor producatori nu le gasesti sub nicio forma la banii astia - sau nu le gasesti deloc. Ma incanta motorul de doar 1 litru - se comporta surprinzator de bine, mult peste asteptarile pe care le poti avea de la un motor de 1 litru. Este suficient de puternic, foarte fasnet, se simte cuplul mare la turatii mici, nu am ce sa-i reprosez. Te poate impinge in scaun, fara sa-l fortezi aiurea. Urca drumuri cu inclinatie mare, ia cum trebuie serpentinele, mai ales cuplat pe Sport. Este fix ce trebuie pentru mine - nu conduc agresiv, nu depasesc aiurea, nu ma grabesc nicaieri de regula - dar cand ai nevoie de el, te ajuta si in situatii non-comune.
Interiorul - portbagajul e suficient de mare ptr 2 persoane. Habitaclul e incapator, frumos, stilat - nu e cine stie ce lux, dar e foarte ok, bine gandit si compartimentat. Ai locuri de depozitare destule, ai spatiu la picioare, la cap, in laterale. Singurul aspect care nu ma satisface sunt fetele de usi - dar deh, nu poti sa le ai pe toate
.
Nu mi se pare o masina zgomotoasa, cum se plang multi. Cu geamurile deschise, vajaie vantul, ce-i drept, dar tot zic sa caut niste paravanturi.
Ce mi-ar fi placut: DLR-urile sa ramana aprinse si cand comuti pe faza scurta; butoanele de coborat geamul sa fi avut led si la usile pasagerilor; "betigasul" ala cu care schimbi informatiile din bord sa fi fost un buton pe volan - chiar exista un buton inactiv undeva in dreapta jos; mediaplayerul sa urmareasca melodia pe care o asculti si sa nu o lase sa "iasa" din ecran. Mi-ar fi placut ca arcurile de la amortizoare sa fie mai tari. Si mi-ar fi placut ca jantele sa fie cromate - ar fi fost mai frumos contrastul cu negrul masinii.
Pe de alta parte, am fost placut impresionat de lumina de la picioare, de lumina difuza din locul de depozitare din bord, precum si de ledurile rosii de pe butoane - intreg bordul da foarte bine noaptea. De asemenea, sunt satisfacut de pozitia la volan, de scaun, de manevrablitatea masinii. Sotia se plangeinsa de inconfortul scaunului, pe distante mari.
Sunt super satisfacut de consumul in oras - intre 7 si 9 l la 100 de km prin Bucuresti. Un pic cam mare pe autostrada la viteze de peste 120 km/h - aici ar fi fost ideala cutia de viteze cu 6 trepte. Consumul general de 6,5 l/100 (20% Bucuresti - 80% DN-uri si autostrazi) este aducator de satisfactii
.
Astept sa vad cum o sa stea cu consumul de ulei si cat de fiabile se vor dovedi a fi in timp piesele care pot ceda in timp.
In rest, ma declar foarte multumit de masina si sunt hotarat sa nu o vand niciodata.