Am cateva sfaturi care cred ca pot fi utile.
1. Fixare "profesionala"
roata de rezerva. Fiecare aveti la bucatarie chiuveta. La scurgerea acesteia este o rozeta cu o gaura centrala si cateva alte gauri imprejurul acesteia. Am gasit in boxa o astefel de rozeta ramasa de cand am schimbat ,mai demult, scurgerea la bucatarie si am mai gasit si un surub M8x35. Timp cautare 5 minute. Am trecut surubul prin gaura centrala a rozetei si l-am insurubat in piesa filetata din compartimentul situat pe fundul portbagajului masinii. Timp montaj 1 minut.
Costuri totale 0. Roata este fixata perfect. Sunt doua variante de rozete. Una mai groasa in carne de care am eu si prin care surubul M8x35 a trecut usor si cealalalta din tabla mai subtire ambutisata la care gaura centrala trebuie usor largita cu un spiral sau o pila rotunda. Opreratia de largire dureaza 2-3 minute pt ca este o foarte mica diferenta.
Avem si avantajul ca prin gaurile rozetei se pot introduce coliere de plastic care inadite(pentru ca au capete care permit acest lucru) pot fixa ferm orice in compartimentul liber al jantei.
2. Cand alegeti cricul trebuie sa aveti in vedere urmatoarele :
- suportul de ridicare este facut din otel cu diametru de 10 mm, frezat la 7mm pe portiunea de ridicare;
- distanta pana la suportul de ridicare este de 22 cm de la pamant ;
- datorita suspensiei roata se ridica de la pamant dupa inca minim 8 cm;
- se impune un cric deci ,care trebuie sa ridice roata dupa o cursa de minim 30 cm de la pamant si care sa fie in pozitie lejera in acel punct si nu extrema, cric construit din metal 100% si cu un canal de asigurare care sa fie ceva mai lat de 7mm.