Autor Subiect: Roata de rezerva  (Citit de 137481 ori)

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline aleksanders

Re: Roata de rezerva
« Răspuns #260 : 22.Nov.2016, 01:41:16 p.m. »
a montat cineva cu 65 si a pus si poze - ochiometric nu se observa
  • vitara-spirit 1.6 vvt 4x4 2015
http://www.suzuki-club.ro/forum/index.php?topic=5810.msg220737;topicseen#new2015 Spirit 4x4 1.6 VVT benzină - Suza - prima japoneza din viata mea
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3481 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Roata de rezerva
« Răspuns #261 : 22.Nov.2016, 01:46:41 p.m. »
     Introducand  in acest tabel  http://www.wheel-size.com/calc/  dimensiunile anvelopei originale( 215 60 r16) si pe cea de duster 215 65 r16, observ ca  s-ar castiga 11mm(1 cm) la garda la sol, doar valoarea vitezei fiind usor afectata. Ceea ce n-ar fi rau !

La roata de rezerva ?  :-O
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline crsors

Re: Roata de rezerva
« Răspuns #262 : 17.Dec.2016, 04:26:56 p.m. »
Cred ca se referea la rotile normale.
Si pe mine ma batea gandul sa iau pt rotile de iarna 215/65/16. Mai castigi 1cm garda la sol. La vitara am vazut montate intr-un filmulet pe youtoube si chiar arata bine. Din pacate la S-Cross carenajele sunt ceva mai mici iar o astfel de anvelopa ar fi fost prea la limita. PP ca ar  merge atata timp cat pe anvelopele din fabrica poti monta lanturi, dar daca pui si roata mai mare, iar la un moment dat mai vrei si lanturi ....
In legatura cu roata de rezerva, initial am zis ca voi tine o roata din setul de vara respectiv iarna in portbagaj asa cum am la cealalta masina, dar totusi ocupa destul de mult spatiu si este grea (cea de vara are 21kg), deci...ma apuc sa caut roata mica. Mai vedem daca iau de la Marius + anvelopa, cum am luat setul pt iarna, sau caut una completa de 2-3 ani vechime.
  • Suzuki SX4 S-Cross 2016 Passion 1.4 Boosterjet 4WD 6MT
 

Offline bekxy

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1344
  • Thanked: 386 times
  • Gen: Bărbat
  • SX4 S-Cross '16 Spirit 1.4 4WD 6MT
    • Bucuresti
Re: Roata de rezerva
« Răspuns #263 : 17.Dec.2016, 10:05:08 p.m. »
Ca să continuăm discuţia începută aici: http://www.suzuki-club.ro/forum/index.php?topic=6877.msg205337#msg205337&gsc.tab=0:

Eu am luat un cric hidraulic din Lidl pe care il tin la tara si il folosesc la schimbarea anvelopelor sezonier. Pentru purtat in masina nu iti recomand din doua motive: este greu si are cursa scurta. Eu il folosesc in combinatie cu altul manual.
Anvelopa de 145 ce DOT are?
Ca sa nu poluam topicul dezamagiri poate ar trebui sa discutam la "http://www.suzuki-club.ro/forum/index.php?topic=5783.260#gsc.tab=0"

Nu m-am uitat pe ea de DOT, dar sigur nu e foarte tânără, după model. Goodyear are acum în gamă o altă amprentă pentru rezerve. Am studiat problema înainte să o comand, apoi am comandat-o şi am dus-o direct la montaj. O să mă uit când mai umblu la ea.
Folosită nu e, are ţepii pe ea şi, cu puţin noroc, sper ca nici eu să n-o folosesc. :D

Ai cric hidraulic crocodil sau butelie? Eu mă orientasem spre aşa ceva: http://ieftin-online.ro/cric-hidraulic-3-tone--14003.html
  • Suzuki SX4 S-Cross 2016 Spirit 1.4 Boosterjet 4WD 6MT
 

Offline crsors

Re: Roata de rezerva
« Răspuns #264 : 17.Dec.2016, 10:31:19 p.m. »
Este ca cel de mai sus, cu butelie. eu ca sa i-l bag sub Mondeo si Focus trebuie sa ridic putin astfel incat sa intre si o saiba mare cu cauciuc (home made) care ma ajuta sa nu stric pragul, iar cand ajunge sus mai ridic putin ca nu se ridica de la sol rotile de pe spate. La S-Cross este si mai rau pentru ca are niste urechi pe care trebuie ridicata masina iar la modelul acesta de cric ai suprafata de ridicare foarte mica. Am vazut un model de cric la Norauto https://www.norauto.ro/cricuri-accesorii-ridicare/6510-cric-mecanic-tip-foarfeca-one-1-tona.html?search_query=cric&results=18 este usor, se strange mult, are spatiul acela unde se poate fixa urechea de suspendare si ridica 1 tona (in situatia in care masina are cu totul 1,2 tone), eu am deja unul asemanator.
Daca nu este crapat cauciucul si mergi usor cred ca merita. Eu am patit-o cu niste anvelope vechi sa se rupa panzele, abia am ajuns de la Constanta.
  • Suzuki SX4 S-Cross 2016 Passion 1.4 Boosterjet 4WD 6MT
 

Offline bekxy

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1344
  • Thanked: 386 times
  • Gen: Bărbat
  • SX4 S-Cross '16 Spirit 1.4 4WD 6MT
    • Bucuresti
Re: Roata de rezerva
« Răspuns #265 : 17.Dec.2016, 10:43:45 p.m. »
M-am uitat şi eu la urechile alea şi mă întrebam dacă nu cumva se pupă cu şanţurile /crucea) din capul cricului hidraulic. Dar probabil că nu se pupă, cel mai probabil sunt mai groase urechile.
Într-adevăr, cricul clasic e sfânt, dar m-am cam plictisit să dau la coarbă... Există şi mai ieftin ca la Norauto: http://www.epiesa.ro/cric-mecanic-1t-acc-7546.htm
  • Suzuki SX4 S-Cross 2016 Spirit 1.4 Boosterjet 4WD 6MT
 

Offline crsors

Re: Roata de rezerva
« Răspuns #266 : 17.Dec.2016, 11:17:20 p.m. »
Avand in vedere ca poate nu il vei folosi prea des (ca si rota de rezerva) nu conteaza daca dai la manivela odata la cativa ani, iar daca vrei pentru schimbat anvelopele acasa iti recomand unul mai zdravan https://www.norauto.ro/cricuri-accesorii-ridicare/1459-cric-hidraulic-rulant-michelin-2-tone.html?search_query=cric&results=18

Tava pentru portbagaj ai luat?
  • Suzuki SX4 S-Cross 2016 Passion 1.4 Boosterjet 4WD 6MT
 

Offline bekxy

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1344
  • Thanked: 386 times
  • Gen: Bărbat
  • SX4 S-Cross '16 Spirit 1.4 4WD 6MT
    • Bucuresti
Re: Roata de rezerva
« Răspuns #267 : 17.Dec.2016, 11:31:21 p.m. »
Urmează, împreună cu preșuri de cauciuc (am primit de mochetă) și antifurturi pentru roți.
Și m-a mai "supărat" o chestie: nu are prinderi pentru plasă orizontală de portbagaj.
  • Suzuki SX4 S-Cross 2016 Spirit 1.4 Boosterjet 4WD 6MT
 

Offline crsors

Re: Roata de rezerva
« Răspuns #268 : 17.Dec.2016, 11:44:05 p.m. »
Presuri de cauciuc am luat de la dealer odata cu masina 160 lei. Cauciucul este de calitate iar ele se potrivesc manusa.
Plasa nu am folosit si nici nu simt nevoia.
Maine dau o fuga in Cora Plaza sa iau capace la roti. Am vazut unele cu negru care imi plac. Nu prea voiam sa pun pt ca se zgarie jantele si ruginesc dar parca este prea expus butucul si nu prea este nici eleganta.  :P
  • Suzuki SX4 S-Cross 2016 Passion 1.4 Boosterjet 4WD 6MT
 

Offline MariusS

Re: Roata de rezerva
« Răspuns #269 : 19.Dec.2016, 11:03:28 a.m. »
Salut,

Am cumparat Janta de 16" pt rezerva ingusta, de la colegul care vinde pe forum.
Problema e ca tot caut de o luna anvelopa potrivita 135/90/r16 si nu o gasesc pe nicaieri, nici macar in targ in Vitan.
Am gasit la un baiat, care a adus in weekend un transport din afara, anvelopa dimensiunea 125/90/r16.

Ce parere aveti ? Ar fi o varianta, chiar daca este putin mai ingusta ? Ma incurca cu ceva ?
Are indice de greutate de 750 kg, deci teoretic sustine masina, la nevoie.

Thanks.

LE:  sau mai bine ma orientez spre 135/70/r16 ?
« Ultima Modificare: 19.Dec.2016, 11:19:03 a.m. de MariusS »
  • Vitara 1.6 DDIS Spirit ALLGRIP