Autor Subiect: Roata de rezerva  (Citit de 137462 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline aleksanders

Re: Roata de rezerva
« Răspuns #210 : 02.Sep.2016, 10:02:02 p.m. »
eu am o roata ingusta si nu a fost folosita pana acum - inafara faptului ca e mai ingusta si se ruleaza cu maxim 80 km/h, diametrul este acelasi cu al unei roti normale.
  • vitara-spirit 1.6 vvt 4x4 2015
http://www.suzuki-club.ro/forum/index.php?topic=5810.msg220737;topicseen#new2015 Spirit 4x4 1.6 VVT benzină - Suza - prima japoneza din viata mea
 

Offline MBL

Re: Roata de rezerva
« Răspuns #211 : 03.Sep.2016, 08:10:28 a.m. »
Alexanders, multumesc pentru raspuns, dar intrebarea mea era legata de faptul ca janta este R15. Asta inseamna probabil ca roata este mai mica in diametru decat roata pe care o ai tu. Repet, nu m-am uitat la dimensiunea pneului instalat pe acea janta. Aici e nelamurirea mea: poate masina sa ruleze bine dat fiind ca merge schiopatand??? Adica pe 3 roti d-un fel si alta de alt fel... N-as vrea s-o cumpar ca dupa aceea sa vad ca n-am ce face cu ea. 
  • Vitara Passion 1.6VVT AllGrip MT
 

Offline hugbear

Re: Roata de rezerva
« Răspuns #212 : 03.Sep.2016, 12:17:33 p.m. »
Vezi mai întâi ce dimensiune are balonul. Pe urmă compari diametrul/circumferința roții respective cu roata normală pe unul din calculatoarele on-line. Dacă diferența e mare, vezi (tot pe calculatoarele respective) ce gumă îngustă ți-ar trebui pe 15" ca să fie cât roata normală și cauți pe net cât costă. Pe urmă adună costurile și vezi dacă merită.

Orice diferență de diametru afectează diferențialele. De aia se și recomandă ca, dacă ai pană pe față, să pui în locul roții afectate o roată bună de pe spate și să pui rezerva pe spate, cu trecerea în modul 2x4.

P.S. Ai grijă și la diametrul alezajului central, să nu fie prea mic pentru fuzeta ta!
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline MBL

Re: Roata de rezerva
« Răspuns #213 : 04.Sep.2016, 09:20:53 a.m. »
Multumesc de atentionare. Dimensiunea alezajului mi-a scapat din vedere.
Dupa mai multe cautari pe net, se pare ca roata pe care am vazut-o ar fi o rezerva ingusta pt. Duster. Oare s-ar potivi? Sau mai bine s-astept sa vina masina si s-o probez pe "viu", nu pe virtual...
  • Vitara Passion 1.6VVT AllGrip MT
 

Offline aleksanders

Re: Roata de rezerva
« Răspuns #214 : 04.Sep.2016, 04:02:07 p.m. »
Nu cred ca dusterul vine cu roata ingusta de rezerva. Mai nou au pus chit de pana si pe dacie  :)
  • vitara-spirit 1.6 vvt 4x4 2015
http://www.suzuki-club.ro/forum/index.php?topic=5810.msg220737;topicseen#new2015 Spirit 4x4 1.6 VVT benzină - Suza - prima japoneza din viata mea
 

Offline MBL

Re: Roata de rezerva
« Răspuns #215 : 04.Sep.2016, 05:01:43 p.m. »
Din documentarea facuta de mine, se pare ca Dusterul echipat cu GPL are roata de rezerva mica.
  • Vitara Passion 1.6VVT AllGrip MT
 

Offline wolfin

Re: Roata de rezerva
« Răspuns #216 : 04.Sep.2016, 05:19:58 p.m. »
Daca e de duster inseamna ca gaura de centrare nu se potiveste..66.1 vs 60.1 la vitara...iar cu inel pe janta tabla....pas. dusteru foseste parca 215/65/r16....5x114.3

Pe mine m a dus rezerva ingusta 600 lei....anvelopa a fost scumpa...conti ...dar daca ai timp poti gasi maxxis sau alceva mult mai ieftin.....mai alws daca o comanzi din ue si nu din Ro
« Ultima Modificare: 04.Sep.2016, 05:25:49 p.m. de wolfin »
  • vitara 2016 1.6 4wd pasion + pegas 3120 din 80 si ceva reconditionat. Urmeaza si un 2020
Vitara pasion 1.6 allgrip benzina 2016
Dacia logan 2005
Dacia 1100 1970
 

Offline enicky

Re: Roata de rezerva
« Răspuns #217 : 04.Sep.2016, 05:27:56 p.m. »
Este un baiat aici pe forum care vinde jante  noi pt. Vitara : jante.otel, au mai luat colegi si au fost multumiti. Vezi pe "Bursa auto".
« Ultima Modificare: 05.Sep.2016, 06:33:39 p.m. de hugbear »
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 
The following users thanked this post: jante.otel

Offline MBL

Re: Roata de rezerva
« Răspuns #218 : 04.Sep.2016, 06:36:52 p.m. »
Da, multumesc. Am vazut si am citit despre asta, numai ca acolo se vinde doar janta. Ce vazusem eu era o roata completa si daca s-ar fi potrivit, as fi mers pe acea varianta din comoditate... In situatia actuala, nefiind echivalente, voi merge probabil pe varianta cumpararii jantei si a anvelopei separat.  M-am uitat la anvelope, diferenta intre Maxxis si Continental este undeva intre 40 si 80 lei.
  • Vitara Passion 1.6VVT AllGrip MT
 

Offline jante.otel

Re: Roata de rezerva
« Răspuns #219 : 05.Sep.2016, 06:39:54 p.m. »
Salut MBL,
Duster are roti de 16". Daca vreun model de Duster are roata de rezerva ingusta, apoi aceea este tot de 16" (eu dupa cate stiu numai modelul facut in Rusia are roata de rezerva ingusta si alea nu sunt foarte multe).
Anvelopa de rezerva ingusta de Vitara este 135/90R16. Balonul mare al acesteia echivaleaza rotile de 17"cu anvelope de vara, dar si pe cele de 16" cu anvelope de iarna (diametrul exterior total este cam la fel). In nivi-un caz nu este roata de rezerva de 15" pt masina ta.
Achizitia unei roti de rezerva nu este o afacere foarte buna ca s-ar putea (din nefericire!?) sa n-o folosesti niciodata pe parcursul vietii masinii (asta e un mesaj mobilizator sa comanzi janta de la mine si anvelopa de undeva ...)  :)
Bafta!

  • S-Cross
jante.otel@yahoo.ro

Tel: 0799354972