Autor Subiect: Roata de rezerva  (Citit de 137456 ori)

0 Membri şi 5 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline traian.rosoiu

Re: Roata de rezerva
« Răspuns #160 : 03.Iun.2016, 08:50:16 p.m. »
Mulțumesc. @Bxxenl, care e diferența intre 4x4 permanent si AWD? Allgrip de la Suzuki e AWD?Scuze dacă intreb vreo prostie,  dar nu ma pricep deloc.
  • Suzuki S-Cross Premium 1.6 benzina Allgrip
 

Offline BXXENL

Re: Roata de rezerva
« Răspuns #161 : 03.Iun.2016, 09:10:42 p.m. »
Da, allgrip e All Wheel Drive, si are diferentiale fata centru spate, orice roata se poate invarti in orice moment independent de celelalte.

4x4 e cel cu cutie de transfer. Cutia de transfer imparte puterea egal intre punti. Cand virezi, rotile din spate cat si rotile de pe exteriorul virajului parcurg o distanta mai mare, dar rotile vor sa se invarta toate 4 cu aceeasi viteza stresand transmisia. La fel si cand ai o roata mai mica, acea roata parcurge o distanta mai mare (din punctul de vedere al masinii), fapt care tensioneaza transmisia.

AWD e cu diferentiale, diferentiale care neblocate permit invartirea rotilor cu viteze diferite, exact ce ai nevoie in curbe sau cand o roata e mai mica decat celelalte. Probabil in 4x4 LOCK ar fi probleme, insa pe 4x4 auto nu cred.

In manual ar trebui sa fie evidentiat clar daca e o problema sa folosesti o roata de dimensiuni diferite, si la fel si pe masina ar trebui sa fie stickere.

« Ultima Modificare: 03.Iun.2016, 09:18:46 p.m. de BXXENL »
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline traian.rosoiu

Re: Roata de rezerva
« Răspuns #162 : 04.Iun.2016, 01:47:57 p.m. »
Mulțumesc. După ce imi iau masina voi citi mai multe in manual. Intre timp am mai aflat ca inelele de centrare se folosesc doar la jantele de aliaj. In concluzie, pt. rezerva e bine sa se folosească doar jantele pt. Suzuki sau o parte din cele de Toyota (Auris, Corolla Verso si unele midele de Avensis) care au aceeasi gaura centrala de 60 mm.
  • Suzuki S-Cross Premium 1.6 benzina Allgrip
 

Offline Laurentiu

Re: Roata de rezerva
« Răspuns #163 : 04.Iun.2016, 06:24:14 p.m. »
... pt. rezerva e bine sa se folosească doar jantele pt. Suzuki sau o parte din cele de Toyota (Auris, Corolla Verso si unele midele de Avensis) care au aceeasi gaura centrala de 60 mm.
Nu neaparat. Cind ai gaura centrala mai mare de 60,1 mm, janta de tabla se centreaza prin intermediul prezoanelor (suruburilor) ORIGINALE ce sub capul hexagonal au o forma conica.

ATENTIE !!! Stringerea prezoanelor de la roata nu se face la rind ci in cruce.
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline Dan T

Re: Roata de rezerva
« Răspuns #164 : 09.Iun.2016, 02:13:42 p.m. »
Tocmai ce am achizitionat Vitara 1.6 Allgrip. Si tocmai am facut o pana. Toate bune si frumoase.
De unde cumpar solutia necesara? Sa fie cateva in portbagaj.
Livrarea masini s-a facut fara cric. Dar cu coarba de desfacut prezoane. Mi se pare cam ciudat. A pastrat dealerul cricul sau asa se livreaza?
Multumesc.
  • Vitara 1.6 Passion ALLGRIP
 

Offline rexkrokiDAU

Re: Roata de rezerva
« Răspuns #165 : 09.Iun.2016, 02:17:42 p.m. »
Asta da ghinion. 

Vezi ca solutia exista in portbagaj in cadrul chitului de pana iar instructiunile de utilizare cred ca sunt trecute si in manualul primit impreuna cu masina. :)

PS. cred ca m-am grabit si am inteles gresit.  :pardon: Tu ai facut deja pana si acum cauti solutie pentru viitor. In cazul asta nu stiu ce sa zic, eu mi-am cumpara o roata de rezerva. :)
« Ultima Modificare: 09.Iun.2016, 02:39:07 p.m. de rexkrokiDAU »
 

Offline marcone

Re: Roata de rezerva
« Răspuns #166 : 09.Iun.2016, 02:55:09 p.m. »
Iti trebuie roata de rezerva si cric, cric ce nu vine odata cu masina.
E absurda situatia, n-ai cum sa faci pana, chiar si cu snur,  fara cric.
 

Offline enicky

Re: Roata de rezerva
« Răspuns #167 : 09.Iun.2016, 09:51:33 p.m. »
       Se mai gasesc si spray-uri cu solutie de reparat cauciucul. Tubul are un furtun care se pune la valva si se apasa pe buton : http://www.dedeman.ro/ro/spray-reparat-si-umflat-anvelope-300ml-help.html sau aici
« Ultima Modificare: 09.Iun.2016, 09:53:47 p.m. de enicky »
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline aleksanders

Re: Roata de rezerva
« Răspuns #168 : 09.Iun.2016, 10:06:32 p.m. »
au redus din costuri si au eliminat cricul - cam absurd - eu nu am folosit chitul de pana si nici nu prea am degand sa il folosesc pana nu aflu daca poate dauna senzorului de presiune....
  • vitara-spirit 1.6 vvt 4x4 2015
http://www.suzuki-club.ro/forum/index.php?topic=5810.msg220737;topicseen#new2015 Spirit 4x4 1.6 VVT benzină - Suza - prima japoneza din viata mea
 

Offline valmar67

Re: Roata de rezerva
« Răspuns #169 : 09.Iun.2016, 10:41:31 p.m. »
Foarte bine ca au scos roata de rezerva din standard. Cu mașina anterioara in 10 ani nu am făcut nici o pana. Roata de rezerva este virgina.
Dacă vrei sa faci ceva offroad(iar Vitara este doar un SUV) iti iei roata ,cric.
Totul a fost făcut pentru maximizarea spațiului  si  minimizarea greutății mașinii.
  • Vitara passion 1,6 benzina,MT, Allgrip, Horizon Orange Metallic / Cosmic Black Pearl Metallic