Autor Subiect: Scut metalic motor-diferential  (Citit de 114157 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline migabi

Re: Scut metalic motor-diferential
« Răspuns #250 : 03.Oct.2016, 02:41:58 p.m. »
Eu am avut 2 incidente in care m-a ajutat scutul: masina a luat o lopata de pamant cu scutul si apoi am indreptat o bordura pe care nu am vazut-o. Nu s-a indoit dar a ruginit cam nasol.
SX4 SE m16a awd 2011
 

Offline enicky

Re: Scut metalic motor-diferential
« Răspuns #251 : 03.Oct.2016, 03:13:55 p.m. »
Nu mi-am dat seama ca mi-ar fi mie adresata vreo intrebare...

Eu sunt 'Pentru' scut (si motor, si diferential) chiar daca ma injura de fiecare data mecanicii ca trebuie sa-l dea jos. Macar...... pentru data aia singura cand mi-o proteja dedesubturile si s-o indoi el, si nu baia de ulei... :good:
              Nuuu, nu ti-am adresat tie intrebarea, ci colegului patit. Pe tine te-am citat pt. afirmatia logica pe care ai facut-o  legata de limitele masinii.
               Fara scut, intr-adevar ai o racire mai buna a motorului dar si tot noroiul in interior. Cu scutul montat, motorul il sterg doar de praf.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline hugbear

Re: Scut metalic motor-diferential
« Răspuns #252 : 03.Oct.2016, 04:57:45 p.m. »
Ok, toată lumea e de acord cu utilitatea scutului, inclusiv colegul Dan T (că altfel nu și-l monta...). Sigur că există fără îndoială posibilitatea ca posesorul să fi „sărit calul” în exploatare, așa cum e la fel de posibil ca lucrurile să stea așa cum susține el (scut proiectat prost și instalat defectuos). Însă fără a avea acces direct la tipul de scut montat la el, eu zic că e prematur să ne exprimăm categoric în favoarea uneia sau alteia din variante.
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline ecodrive

Re: Scut metalic motor-diferential
« Răspuns #253 : 03.Oct.2016, 05:22:29 p.m. »
                             Fara scut, intr-adevar ai o racire mai buna a motorului.

Fara scut mai ai parte si de aerodinamica din design-ul original afectata negativ de instalarea scutului.

Dupa unii reprezentanti Suzuki, consumul ar creste dupa instalarea scutului cu cel putin 1 l/100 km. Personal nu am remarcat o asemenea crestere de consum. Teoretic e corect ce spun ei, dar in realitate cel mai probabil vorbim de o crestere mult mai mica.
Vitara 1.4 Boosterjet S Allgrip AT  Galactic Grey Metalic
 

Offline AT

Re: Scut metalic motor-diferential
« Răspuns #254 : 03.Oct.2016, 05:44:23 p.m. »
Sunt anumite scuturi motor, la care partea scutului dinspre fata masinii are marginea usor indoita neinspirat si neaerodinamic in jos catre asfalt, captand astfel aerul ca o frana aerodinamica,  influentand cu siguranta in mod negativ consumul. Spre exemplu acesta este cazul meu, scut achizitionat anul trecut de la firma SCUT PROTECTION SRL din Odorheiul Secuiesc. Va trebui sa-mi fac timp sa gasesc o solutie sa debitez mecanic acea margine (circa 2-3 cm)neergonomica si nefunctionala a scutului.  Verificati si la voi situatia.  Poate intre timp au mai modificat scuturile comercializate, anul trecut in luna Aprilie tocmai concepeau (asimilau in productie) scuturile pentru New Vitara.

http://www.scutauto.ro/scut-auto-suzuki-vitara-2015-2015
« Ultima Modificare: 03.Oct.2016, 05:54:44 p.m. de AT »
  • Suzi Quatro (spirit 1.6 vvt 4x4 2015) - Probably the first owner of New Vitara in Romania -
 

Offline sirsefu

Re: Scut metalic motor-diferential
« Răspuns #255 : 03.Oct.2016, 07:15:26 p.m. »
Oare de ce nu vinde suzuki un scut propriu, ca accesoriu opțional? Chiar dacă mult mai scump decât pe piața.

Sent from my ONE E1003 using Tapatalk

 

Offline Lerua07

Re: Scut metalic motor-diferential
« Răspuns #256 : 03.Oct.2016, 07:47:23 p.m. »
Simplu : ptr ca Vitara nu este proiectata ptr offroad si ptr ca nu vor "sa se lege la cap fara sa-i doara" !  ;)
Sincer sa fiu eu m-as fi bucurat ca ei sa aiba ca optional macar un scut din plastic care sa acopere tot motorul .  :-?
  • Vitara 2015, spirit 1.6 benzina, allgrip, TM, alba,
Multumeste-te cu putin, pentru ca putinul nu-ti va lipsi niciodata !
 

Offline Catalln

Re: Scut metalic motor-diferential
« Răspuns #257 : 03.Oct.2016, 08:03:48 p.m. »
Sincer la nici un producator nu veti mai gasi scuturi metalice pentru masinile de serie.
Motivele sunt dintre cele mai variate,  dar unul dintre ele este
 reducerea masei totale (se renunta la roata de rezerva, inclusiv cea temporara, se utilizeaza tabla tot mai subtire sau alte materiale de inlocuit, se renunta la componente "neesentiale" cum ar fi scutul metalic chiar si cel de plastic este doar "pe jumatate" etc.) iar Suzuki nu face exceptie.

Recunosc mi-ar fi placut
dar nu se justifica pretul pentru ce ofera,  plus e prea aproape de baia de ulei.
« Ultima Modificare: 03.Oct.2016, 08:15:41 p.m. de Catalln »
  • Suzuki Vitara Passion 2015 1.6 VVT 4WD MT
Consum declarat: urban 6,5 L/100 Km; mixt 5,6 L/100 Km; extra urban 5,1 L/100 Km
Consum mixt realizat la
 

Offline enicky

Re: Scut metalic motor-diferential
« Răspuns #258 : 03.Oct.2016, 08:05:51 p.m. »
  @AT intamplarea face ca eu am ajuns chiar la sediul lui http://www.scutauto.ro/scut-auto-suzuki-vitara-2015-2015 , cand ma intorceam de la Sovata, si am luat scut de la ei pt. ford. L-am cunoscut chiar  pe patron, si cu toate ca nu vorbea bine lb.romana, a fost amabil si mi l-au montat gratis la un service vecin cu ei, ba mi-au luat si pret mai mic decat cel afisat. Am vazut ca produceau mult atunci si erau f. organizati. Ciudat cum au proiectat scutul Vitarei.
  @Lerua07 am avut tot la ford din fabrica scut de plastic care m-a tinut vreo 2 ani. Se crapa mereu in zonele de pridere, atarna si-l prindeam cu soricei de plastic. Iar cu Vitara nu-i nevoie sa faci offroad ca s-o atingi pe dedesubt, se mai gasesc si alte...posibilati.
  @Catalin este perfect adevarat : greutatea si costurile sunt priincipalele motive.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline Dan T

Re: Scut metalic motor-diferential
« Răspuns #259 : 04.Oct.2016, 09:36:52 a.m. »
Ok, toată lumea e de acord cu utilitatea scutului, inclusiv colegul Dan T (că altfel nu și-l monta...). Sigur că există fără îndoială posibilitatea ca posesorul să fi „sărit calul” în exploatare, așa cum e la fel de posibil ca lucrurile să stea așa cum susține el (scut proiectat prost și instalat defectuos). Însă fără a avea acces direct la tipul de scut montat la el, eu zic că e prematur să ne exprimăm categoric în favoarea uneia sau alteia din variante.

Bineinteles ca am optat pentru montarea unui scut ca fiiind necesar.
Intre cele doua variante, exagerare in utilizare vs calitate scut, va sugerez sa aruncati un ochi la scuturile de la Radacini. Este simplu, au vandut multe masini, este imposibil sa nu gasiti macar una.
Cu un ochi critic si atent, verificati distanta de la scut la transversala si unde sunt pozitionate suruburile de fixare. Apoi intrebati-va care este posibilitatea ca o creasta de sleau sa intre in acel spatiu si liber si sa indoaie tabla, care este foarte moale plus faptul ca nu are suruburi de fixare frontale.
  • Vitara 1.6 Passion ALLGRIP