Autor Subiect: Scut metalic motor-diferential  (Citit de 114148 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline rexkrokiDAU

Re: Scut metalic motor-diferential
« Răspuns #190 : 29.Mar.2016, 10:33:37 p.m. »
..... ai scris in cartea masinii la ce forta trebuie strans?

Uite valorile pentru SX4, banuiesc ca sunt aceleasi si la Vitara. :)




Offline aleksanders

Re: Scut metalic motor-diferential
« Răspuns #191 : 29.Mar.2016, 10:46:40 p.m. »
Mda. Cu simt de raspundere  :D
  • vitara-spirit 1.6 vvt 4x4 2015
http://www.suzuki-club.ro/forum/index.php?topic=5810.msg220737;topicseen#new2015 Spirit 4x4 1.6 VVT benzină - Suza - prima japoneza din viata mea
 

Offline Laurentiu

Re: Scut metalic motor-diferential
« Răspuns #192 : 30.Mar.2016, 05:34:09 p.m. »
Solicita strangerea lor cu cheie dinamometrica.
Unii te vor intreba "ce e aia".  :) In afara de banda de montaj (fabrica), crezi ca-si mai bate cineva mintea cu cuplurile de stringere in afa de suruburile de chiulasa si volanta? Totul se face la simtul miinii mecanicului.
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline AT

Re: Scut metalic motor-diferential
« Răspuns #193 : 01.Apr.2016, 09:47:38 a.m. »
Unii te vor intreba "ce e aia".  :) In afara de banda de montaj (fabrica), crezi ca-si mai bate cineva mintea cu cuplurile de stringere in afa de suruburile de chiulasa si volanta? Totul se face la simtul miinii mecanicului.

Sa incercam sa verificam printr-o intrebare simpla, adresata tuturor care au Suzuki.
Cu ocazia vizitelor in service pentru reviziile in garantie sau reparatii post garantie,
de cate ori ati vazut mecanicul utilizand cheia tarata pentru strangerea suruburilor
la cuplul de strangere indicat in manualul de service ?

Considerati ca nerespectarea strangerii suruburilor (macar la ansamblurile foarte importante
cum ar fi volanta, ambreiaj, revizii motor, chiuloasa, ansamblu directie, franare, linie esapament)
are ca rezultat o lucrare conforma sau una neconforma care poate genera ulterior anomalii de
functionare pe cheltuiala noastra a clientului ?


   
« Ultima Modificare: 01.Apr.2016, 09:50:56 a.m. de AT »
  • Suzi Quatro (spirit 1.6 vvt 4x4 2015) - Probably the first owner of New Vitara in Romania -
 

Offline Laurentiu

Re: Scut metalic motor-diferential
« Răspuns #194 : 01.Apr.2016, 10:30:33 a.m. »
de cate ori ati vazut mecanicul utilizand cheia tarata pentru strangerea suruburilor la cuplul de strangere indicat in manualul de service ?
Asta ar insemna sa stea cu manualul in fatza si s-ar dubla timpul lucrarii. Trebuie sa te gindesti doar la cite elemente sint prinse prin suruburi si fiecare are cuplul sau de stringere.
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline AT

Re: Scut metalic motor-diferential
« Răspuns #195 : 01.Apr.2016, 10:37:18 a.m. »
Am mentionat mai sus:
"macar la ansamblurile foarte importante cum ar fi volanta, ambreiaj, revizii motor, chiuloasa, ansamblu directie, franare, linie esapament".
  • Suzi Quatro (spirit 1.6 vvt 4x4 2015) - Probably the first owner of New Vitara in Romania -
 

Offline enicky

Re: Scut metalic motor-diferential
« Răspuns #196 : 01.Apr.2016, 11:28:58 a.m. »
    Deci in 24 de ani de cand am masini, 3 au fost noi. La prima masina noua, care a fost Dacia Nova, imi amintesc cand am facut prima revizie ca mecanicul ma enervase, ca mi-a cerut toate cartile masinii, a luat una, s-a asezat pe un mosor si a inceput sa citeasca, si eu asteptam sa-mi faca revizia ! "Eu astept si el citeste", ma gandeam eu.
    Dar de atunci si pana acum.... n-am remarcat prezenta cheii respective si "aferente" in mana mecanicului. Faza cu cartea era prin anii '97 la Dacia-pantelimon.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline AT

Re: Scut metalic motor-diferential
« Răspuns #197 : 01.Apr.2016, 11:58:06 a.m. »
Nu cred ca ar fi indicat ca la inlocuirea kit-ului ambreiaj sa nu stranga suruburile la acelasi cuplu cu cheia dinamometrica
sau sa nu centreze placa de ambreiaj cu dispozitivul special indicat in manualul de service. Specialistii in domeniu ne pot
confirma consecintele posibile in cazul nerespectarii procedurilor din manual in cazul acestor operatii. 

Altfel spus, de ce credeti ca in multe din cazurile de inlocuire a unor ansambluri cum  este exemplul cu ambreiajul, dupa
inlocuirea lui "la ochi" adica fara utilizarea SDV-rilor specializate si a procedurilor din manualul de service, functionarea
ansamblului schimbat nu mai este la fel de buna ca a ansamblului initial, apar zgomote noi sau functionare imperfecta
a ansamblului schimbat sau a celor invecinate implicate in oparatiunile de montare demontare ?
De ce credeti ca in service-urile care se respecta si respecta clientul (avem ca referinta service-urile din Germania)
efectueaza operatiunile su SDV-urile si dupa indicatiile din manualele de service?

Stiu ca la noi s-a impamantenit (din pacate) sau este o mostenire dinainte de revolutie ca " las ca merge si asa"
insa clar nu este normala nerespectarea procedurilor din manualul de service. V-ati gandit de ce cand efectuati
o revizie sau reparatie si sunteti facturati 1,5 ore pentru o operatiune ( si platiti manopera pentru 1,5 ore ! )
mecanicul a lucrat rapid, in doar jumatate de ora?    Foarte simplu: procedurile de normare a timpului de lucru
sunt bazate pe manualul de service si in conditiile utilizarii SDV-urilor si respectarii tuturor operatiunilor indicate,
insa in realitate de cele mai multe ori nu se folosesc acele SDV-uri si sunt sarite operatiuni indicate in manualul de service.

Va mai intrebati cand dupa o revizie sau reparatie, reclamati aparitia unui zgomot anormal care inainte de revizie nu era
si primiti raspunsul   "lasa dom'le ca este normal, nu-i problema,  toate face asa "   ?
  • Suzi Quatro (spirit 1.6 vvt 4x4 2015) - Probably the first owner of New Vitara in Romania -
 

Offline enicky

Re: Scut metalic motor-diferential
« Răspuns #198 : 01.Apr.2016, 12:24:20 p.m. »
dupa o revizie sau reparatie, reclamati aparitia unui zgomot anormal care inainte de revizie nu era
si primiti raspunsul   "lasa dom'le ca este normal, nu-i problema,  toate face asa "   ?

              Mi se pare firesca si chiar indicata aparitia unui zgomot anormal pentru ca atunci ai certitudinea ca intr-adevar s-a umblat acolo. Altfel sunt dubii.... =))
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline rexkrokiDAU

Re: Scut metalic motor-diferential
« Răspuns #199 : 01.Apr.2016, 01:03:32 p.m. »