Autor Subiect: oprita, pleaca la vale in treapta 1 a  (Citit de 9199 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline adi1972

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 11
  • Gen: Bărbat
    • valenii de munte
Re: oprita, pleaca la vale in treapta 1 a
« Răspuns #10 : 02.Mai.2015, 03:52:29 p.m. »
in legatura cu vaiatia turatiei, la schimbarea treptei de viteza cand este pedala de ambreiaj apasata si maneta trece prin punctul mort se tureaza motorul, nu excesiv, inse se aude discret si turometrul in loc sa coboare, urca 
  • suzuki sx4 4 WD, 2012, benzina,
 

Offline Laurentiu

Re: oprita, pleaca la vale in treapta 1 a
« Răspuns #11 : 02.Mai.2015, 08:58:24 p.m. »
...cand este pedala de ambreiaj apasata si maneta trece prin punctul mort se tureaza motorul...
E normal sa se intimple asa pt ca prin apasarea ambreajului se "decupleaza" motorul de cutia de viteza.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline cristidav

Re: oprita, pleaca la vale in treapta 1 a
« Răspuns #12 : 02.Mai.2015, 09:52:25 p.m. »
Laurentiu, explica te rog procedeul de a imobiliza masina in viteza SI in frana de mana. Eu oricum am incercat, tot imi sta doar in frana de mana doar, dupa ce scapa din viteza. Daca tot avem problema asta, ne-ar placea sa stim cum s-o imobilizam in ambele variante deodata, mai ales eu care o mai las pe la munte in panta. Mersi.
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 

Offline shpeedy

Re: oprita, pleaca la vale in treapta 1 a
« Răspuns #13 : 03.Mai.2015, 09:10:08 a.m. »
Masina o poti imobiliza ori bagata in viteza, ori cu frana de mana trasa (scoasa din viteza - nu prea am vazut sa se practice, nici nu stiu daca e recomandat), ori amandoua. Fctie. de panta eu o las doar bagata in viteza (eu o las intr-a doua), ori bagata in viteza si trasa frana de mana - la pante mai mari consider a fi riscant sa lasi masina doar in viteza; in esenta, toata greutatea masinii ar sta intr-un dinte al unei roti dintate.
« Ultima Modificare: 03.Mai.2015, 09:13:10 a.m. de shpeedy »
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline Laurentiu

Re: oprita, pleaca la vale in treapta 1 a
« Răspuns #14 : 03.Mai.2015, 09:39:46 a.m. »
Laurentiu, explica te rog procedeul de a imobiliza masina in viteza SI in frana de mana.
  :-O Pai e destul de simplu:
1. apesi frina de serviciu cu ambreajul apasat;
2. opresti motorul;
3. introduci schimbatorul in viteza I-a sau mers inapoi;
4. tragi frina de mina la jumatatea cursei;
5. slabesti usor frina de serviciu; daca masina tinde sa se deplaseze, mai ridici cu un dinte frina de mina. Continui manevra pina cind masina ramine doar cu o usoara tendinta de deplasare.
6. ridici piciorul de pe ambreaj.
Masina va ramine imobilizata. Verificarea imobilizarii o poti face impingind masina.

Pt imobilizarile in planuri inclinate mari si pe timp de iarna, cel mai bine este sa se foloseasca saboti la una din roti, frina de mina in pozitie libera si maneta introdusa in viteza I-a sau mers inapoi.
« Ultima Modificare: 03.Mai.2015, 09:43:11 a.m. de Laurentiu »
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline cristidav

Re: oprita, pleaca la vale in treapta 1 a
« Răspuns #15 : 03.Mai.2015, 12:00:02 p.m. »
Pai atunci o imobilizeaza frana de mana, nu amandoua :p Am inteles, punem pietre la roata daca trebuie.
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 

Offline Laurentiu

Re: oprita, pleaca la vale in treapta 1 a
« Răspuns #16 : 03.Mai.2015, 12:40:13 p.m. »
Pai atunci o imobilizeaza frana de mana, nu amandoua :p
Masina e imobilizata de "frina" cu cea mai mare eficienta (tr. I-a sau frina de mina). A doua, este pe post de siguranta.  ;)
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3483 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: oprita, pleaca la vale in treapta 1 a
« Răspuns #17 : 03.Mai.2015, 01:45:33 p.m. »
Am inteles, punem pietre la roata daca trebuie.

Poti s-o legi si cu o funie, daca ai prin portbagaj

Si, ca sa devin serios, e bine s-o parchezi in panta (adica cu botul in jos). Ambreiajul nostru e mai slab in marsarier...
« Ultima Modificare: 03.Mai.2015, 01:59:37 p.m. de gabineg »
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline cristidav

Re: oprita, pleaca la vale in treapta 1 a
« Răspuns #18 : 03.Mai.2015, 06:42:16 p.m. »
Te referi sa o parchez cu botul in jos, daca eu apoi trebuie sa urc panta cu spatele ? Tocmai am iesit weekendul asta din parcarea lunga, ingusta si in panta a unei case cu spatele (de unde am iesit de nenumarate ori cu fata) si pot sa spun ca inca o data n-o mai bag cu botul in jos. A fpst groaznic sa urc cu spatele...
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3483 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: oprita, pleaca la vale in treapta 1 a
« Răspuns #19 : 03.Mai.2015, 06:52:24 p.m. »
Ideea era s-o pui cu botul in jos dupa ce-o intorci (adica urci cu fata si-o intorci). Evident ca nu peste tot pot sa faci asta.  :D
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice