Nu știu câți bani a adus supraacciza lui Ponta pentru autostrăzi.
Uite mai jos un comentariu pe aceasta tema de pe alt forum.
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=19.msg74272.msg#74272Care este informatia oficiala ?!...
In realitate statul a pierdut bani prin introducerea supraacizei de 7 eurocenti+TVA, adica 41 de bani/litru.
In proiectul noului Cod Fiscal, aflat acum in Parlament, supraaciza este scoasa (adica se revine la vechile valori). Explicatia este simpla si apare undeva in expunerea de motive la proiectul de lege al noului Cod Fiscal: de la introducerea supraacizei veniturile la buget au scazut. (Daca supraaciza i-ar fi adus bani in plus, poti fi sigur ca nu propunea insusi guvernul eliminarea ei...)
Si nu e vorba doar de acciza, ci au pierdut foarte mult din TVA.
De ce? Pentru ca transportatorii rutieri internationali de marfa si pasageri (aprox. 25 la suta din vanzarile de carburant din Romania) si-au mutat pur si simplu punctele de alimentare in afara Romnaniei, unde carburantul este mai ieftin. Iar la un litru alimentat in afara statul nu pierde doar acciza supimentara, ci toata acciza (2,03 lei/litru benzina, 1,89 lei/litru motorină) si tot TVA-ul pe acel litru (cam 1 leu/litru la un pret mediu al carburantului de 5 lei/litru, dar TVA-ul creste pe masura ce pretul la pompa este mai mare).
Cu alte cuvinte, din pretul la pompa de 5 lei, de fapt 3 lei sunt taxe la buget.
Guvernul a spera sa stranga 40 de bani in plus pe litru, dar a pierdut 3 lei la fiecare litru alimentat in afara.
Mutarea consumului e confirmata de cifrele de vanzari ale Petrom pe 2014, anuntate in urma cu vreo liuna.
Asa ca din supraaciza de 7 eurocenti se pot construi fix zero km de autostrada..