Autor Subiect: Pregatiri de sezon  (Citit de 6073 ori)

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Laurentiu

Pregatiri de sezon
« : 02.Apr.2015, 08:06:16 a.m. »
Cum ne pregatim masina de primavara: http://www.rca-ieftin.ro/blog/informatii-utile/cum-ne-pregatim-masina-de-primavara

Lunile grele de iarna, cu temperaturi scazute si conditii meteorologice nefavorabile, afecteaza puternic masina, dar o pregatire temeinica odata cu venirea primaverii poate reduce mult riscul unor defectiuni si implicit, unor neplaceri. Asadar, iata un mic ghid de urmat atunci cand intentionati sa va pregatiti masina pentru sezonul cald:
1. Revizia tehnica integrala
Este varianta cea mai rapida si mai comoda, insa si destul de costisitoare. Cu toate acestea, un mecanic specialist de incredere este cel mai bun prieten al dumneavoastra in aceasta perioada, iar o vizita in service-ul auto va poate scuti de multe probleme in viitorul apropiat. La fel ca in cazul cosmetizarii, preturile reviziei tehnice variaza in functie de service-ul auto unde se efectueaza verificarile si de consumabilele care trebuie schimbate. Orientativ, puteti face revizia masinii pentru minim 50 de lei (daca alegeti un service “de cartier”), insa preturile cresc daca optati pentru service-uri mai mari sau cele de la dealeri.
2.Spalatul masinii
Pe langa traditionalul spalat al caroseriei, acordati mare atentie zonelor ascunse ale masinii dumneavoastra, acolo unde peste iarna s-au adunat substante corozive folosite la tratarea drumurilor, ca sasiul si pasajele rotilor, precum si pe partea interioara a pragurilor laterale.
De asemenea, o ceruire completa a caroseriei nu strica odata ce vremea s-a mai incalzit, iar interiorul trebuie la randul sau curatat complet. Nu vrem sa aplicam zicala “pe afara vopsit gardul si inauntru, leopardul”, nu-i asa, mai ales ca umezeala de peste iarna si noroiul aferent nu pot fi vazute cu ochiul liber, insa pot deteriora in timp habitaclul masinii. Pentru o verificare rapida, dati la o parte covorasele de cauciuc si mocheta si asigurati-va ca totul este in ordine, curat si uscat. in functie de masina dumneavoastra si locul unde alegeti sa o cosmetizati, preturile pot varia intre 100 si 250 de lei.
3. Anvelopele
Sfatul cel mai bun ar fi sa mai pastrati o vreme anvelopele de iarna, pentru ca primavara poate fi un anotimp extrem de capricios. in plus, daca intentionati sa faceti calatorii in zone predispuse la ninsori si inghet, e de preferat sa o faceti cu anvelopele de iarna montate, pentru siguranta dumneavoastra si a buzunarelor dumneavoastra – in cazul in care sunteti oprit la un control al Politiei Rutiere, sunteti pasibil de amenda deoarece nu exista termen limita pentru obligativitatea folosirii anvelopelor de iarna.
Daca in zona in care locuiti temperaturile trec de pragul de 10 grade la orele diminetii iar riscul de ninsoare si inghet a trecut, puteti monta anvelopele de vara. Anvelopele vechi se stocheaza curate, fara urme de noroi, in locuri uscate si intunecoase.
4. Suprafetele vitrate (parbriz, geamuri) si lumini
Pentru ca o spalare exterioara rezolva problema doar pe jumatate, e bine sa curatati parbrizul si geamurile pe interior, cu o solutie speciala care nu lasa urme. De asemenea, asigurati-va ca farurile si stopurile sunt in stare de functionare si ca nu prezinta semne de umezeala, rugina sau alte impuritati acumulate in interior. Schimbatul stergatoarelor este de asemenea o idee buna – frigul face ca acestea sa devina mai dure iar folosirea lor in aceasta stare poate rezulta intr-un parbriz zgariat.
5. Motorul
Pentru o curatare rapida si completa, incercati sa tineti turometrul la peste 3.500 de turatii (la masinile diesel) si peste 4.000 de turatii (la masinile pe benzina) pe autostrada, timp de 5-6 kilometri. in acest fel veti scapa de impuritatile datorate rularii subturate excesive din timpul iernii, fie din cauza ambuteiajelor fie din cauza contitiilor de drum.
Se intelege de la sine ca este necesara si o verificare vizuala a componentelor motorului, a furtunaselor si a recipientelor cu lichid, inclusiv nivelul uleiului, antigelului si lichidului de frana. Ideal ar fi sa va faceti reviziile la timp, chiar daca masina a iesit din garantie. Este cel mai important sfat pe care vi-l putem da si incercati sa abordati problema ca si cum ar fi vorba de sanatate: este mult mai usor sa previi decat sa tratezi o eventuala problema. si nu va feriti sa apelati la serviciile unui specialist!
« Ultima Modificare: 02.Apr.2015, 08:12:07 a.m. de Laurentiu »
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline cristidav

Re: Pregatiri de sezon
« Răspuns #1 : 02.Apr.2015, 01:42:55 p.m. »
Am nedumeriri...
1. Sa inteleg ca trebuie sa dau cu jetul de apa si sub masina ?
2. De ce pe autostrada ? Pe drum national, in a 3 la 120kmph nu se curata ? :D
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3483 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Pregatiri de sezon
« Răspuns #2 : 02.Apr.2015, 02:16:48 p.m. »
Am nedumeriri...
Pe drum national, in a 3 la 120kmph nu se curata ? :D

In 5-6 minute in conditiile astea ai sansa mare sa "cureti" si ceva participanti la trafic, sau ca radarul sa-ti "curete" tie portofelul.
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline cristidav

Re: Pregatiri de sezon
« Răspuns #3 : 02.Apr.2015, 02:52:19 p.m. »
Am uitat detaliu asta :D In a doua la 80 ? :-)) Nu de alta, dar ajung pe autostrada la Sfantu Asteapta...
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 

Offline shpeedy

Re: Pregatiri de sezon
« Răspuns #4 : 02.Apr.2015, 02:57:02 p.m. »
Pe drum national, in a 3 la 120kmph nu se curata ? :D

Da' ie pacat sa te rezumi la 120kmph, daca pe bord arata mai mult...  :-))
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline cristidav

Re: Pregatiri de sezon
« Răspuns #5 : 03.Apr.2015, 09:14:54 p.m. »
Am nedumeriri...
1. Sa inteleg ca trebuie sa dau cu jetul de apa si sub masina ?


Si totusi, nu mi-a raspuns nimeni... Cum fac o spalare completa exterior la masina ?
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3483 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Pregatiri de sezon
« Răspuns #6 : 03.Apr.2015, 10:17:52 p.m. »
Sub masina e greu sa patrunda jetul, dar prin zona adiacenta a rotilor si prin zona pragurilor si scuturilor intra.
Daca totusi vrei spalare completa, te poti inspira din reclama pentru Aspacardin.

  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline Laurentiu

Re: Pregatiri de sezon
« Răspuns #7 : 04.Apr.2015, 08:57:46 a.m. »
1. Sa inteleg ca trebuie sa dau cu jetul de apa si sub masina ?
De ce nu? Sub masina se aduna materialul antiderapant de nisip cu sare din timpul iernii si tot de acolo incepe si coroziunea tablei. Daca nu stii cum si cu ce anume sa ajungi "sub masina", ori mergi la o spalatorie auto ori iti cumperi cel mai ieftin aparat de spalat sub presiune la care iti atasezi un "pistol" cu virf curbat.

  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline cristidav

Re: Pregatiri de sezon
« Răspuns #8 : 04.Apr.2015, 09:40:23 a.m. »
@gabineg, parca nu, totusi :-))
@Laurentiu, dilema mea nu era cum sa ajung sub masina, ci daca am voie sa dau cu jetul sau stric ceva. Am inteles, deci pot. ok, cat merge, dau. OMV-ul unde o spal are pistol cu varf incovoiat, asa ca merge :)
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 

Offline sxtelu

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1590
  • Thanked: 41 times
  • Gen: Bărbat
    • În vecinătatea casei memoriale Nicolae Iorga
Re: Pregatiri de sezon
« Răspuns #9 : 04.Apr.2015, 09:48:28 a.m. »
Am spălat de câteva ori maşina la "robot" şi consider că iarna e cea mai bună soluţie deoarece:
- Spală maşina pe dedesubt;
- Spală bine jantele (perii rotative dedicate);
- Suflă maşina cu jet de aer sub presiune - iarna este excelent pentru chedere;
- Aplică un strat uniform de ceară lichidă la "temperatura camerei" pe caroseria rece, acesta făcând să "fugă" apa / zăpada / gheaţa pentru o vreme.
Există şi dezavantaje la spălarea cu instalaţii automate, esenţial este ca la respectiva spălătorie să se facă iniţial o spălare cu jet pentru ca periile să nu ridice pe caroserie depozitele (gheaţă + noroi / sare).
"Este mai uşor să înşeli oamenii decât să-i convingi că au fost înşelaţi."

Mark Twain