Am cautat pe forum un topic pe acest subiect, dar nu am gasit.
Daca totusi exista, am rugamintea sa mute un moderator intrebarile mele acolo.
As vrea sa inteleg mai bine cum sta treaba cu acest sistem, in special in varianta "Select".
Intrebarile mele ar fi
Pe partea de constructie:
1. Din ce e format sistemul?
Diferential fata, cardan, cutie transfer, sistem cuplaj (Haldex sau de care?), diferential spate?
2. Unde se afla cutia de transfer?
3. Unde se afla sistemul Haldex?
Pentru partea de intretinere:
1. La ce interval se schimba uleiul in componente?
2. Uleiul din diferentialul fata nu se schimba odata cu cel din cutie (in special automata ma intereseaza), sau sunt circuite separate de ulei?
3. Uleiul din diferentialul spate este separat de cel pentru sistemul Haldex?
4. Cum se schimba mai exact uleiul in ele? E pe sistemul cu buson de golire in partea de jos, si buson de umplere/nivel in lateral?
Sau e mai complicat, cu ulei care trebuie incalzit la o anumita temperatura, pentru nivel, asemanator cu cel din cutiile automate?
5. Exista vreun filtru pe undeva, sau e vorba doar de ulei?
Pe partea de functionare:
1. Cum se intampla mai exact cuplarea puntii spate? Are ceva similar cu un ambreiaj multidisc, sau cum?
2. Cum e posibil sa cupleze procentual de ex. 30%?
Nu e ceva ce patineaza acolo si se incinge?
Adica pentru faptul ca nu cupleaza complet, din moment ce cardanul are o anumita turatie, cum e posibil ca doar o parte din cuplul cardanului sa fie transmis spre puntea spate?
3. In momentul in care puntea spate e decuplata, la fel, cum sunt posibile diferentele de turatie intre cardan si roti, fara sa se strice ceva?
Va multumesc anticipat pentru lamuriri.
