Autor Subiect: ALLGRIP - "moft" sau "optiune utila si necesara sigurantei si confortului"  (Citit de 31655 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline enicky

Da , ai dreptate.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline artudor

Pe timp de vara si pe drumuri asfaltate, sistemul 4x4 nu este necesar, ba chiar "omoara" putin consumul. Pe de alta parte, pentru aderenta mai buna (pe orice suprafata), 4 roti motoare vor fi intotdeauna mai eficiente decat 2.

Depinde si unde locuiesti si pe ce drumuri mergi, dar in Romania cu siguranta un sistem 4x4 va fi util iarna, pe timp de ploaie, pe nisip, drumuri batatorite, rampe si poate te vei duce si undeva la munte o data sau de doua ori pe an (offroad). Eu cred ca cei 1600 euro pentru sistemul Allgrip merita. La consum nu va fi mare diferenta cand se conduce normal - modul Auto mentine doar 2 roti cuplate (tractiune fata) si doar cand pierde aderenta trag toate cele 4 roti.

Pe langa modul Auto mai sunt si alte moduri 4x4 – Snow, Sport si Lock. Modul Snow, asa cum sugereaza numele este pentru zapada si suprafete alunecoase, modul Sport trimite 70% din putere pe spate si 30% pe fata, iar pe Lock masina are diferentialul blocat (pentru conditii severe).  :)
 

Offline Cosmin09

modul Sport trimite 70% din putere pe spate si 30% pe fata

Nu e invers? :)
  • Vitara S 1.4 turbo 4x4 6AT Galactic Grey din 18.11.2015 pana in 07.02.2022
 

Offline rexkrokiDAU

modul Sport trimite 70% din putere pe spate si 30% pe fata

Unde ai gasit specificate aceste procente?  :-/


http://www.globalsuzuki.com/allgrip/


Offline shpeedy

Poate omu' are ceva informatii din sistem, intrucat pare a fi ceva reprezentant al Marshal Rm. Valcea...

Chiar si asa, informatia cu privire la impartirea puterii fata<>spate e gresita, sistemul mergand pe maxim 50<>50%. Mai mult ca sigur ca e o confuzie la mijloc...
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
A se vedea (engleza):
http://www.awdwiki.com/en/suzuki/

Allgrip este explicat la SX4 S-Cross. In setarea SPORT raportul de trasmitere a puterii catre punti (fata:spate) este de la 100:0 la maxim 50:50. Si pe AUTO la fel.  Ce se mai schimba pe SPORT este setarea calculatorului  si schimbarea treptelor la turatii cu cel putin 500rpm mai sus ca in modul AUTO. Si alte "fineturi" mai greu de vazut.
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline Fredie17

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 2
  • Gen: Bărbat
    • Bucuresti
Salut tuturor!
Imi place Vitara din tot ce am citit si vazut, incerc sa ma lamuresc cu unele aspecte, inainte de a ma decide ce model sa iau.
Sper ca experienta voastra si cunostintele generale despre Suzuki sa ma ajute. Am inteles de la dealeri ca nu e posibil sa primesc o masina personalizata, sa aiba doar optiunile cerute, ci trebuie sa aleg din echiparile de fabrica..cool, passion in cazul meu. Dpdv anvelope, toate vin cu unele de vara..nu mi e clar ce brand.
Daca stiti un dealer care poate comanda si livra masina personalizata va rog frumos sa l mentionati. Cei din Bucuresti ma intereseaza.
Referitor la all grip, am inteles beneficiile sale. Judecand pe termen lung, stie cineva ce implica ca si costuri acel sistem? Un dealer spunea ca atrage costuri suplimentare..nu a detaliat clar de ce..Presupunand ca se strica acel sistem, diferential sau senzori, etc, in afara garantiei..exista posibilitatea de a utiliza masina ca un 4x2 obisnuit? Se poata dezactiva din soft sistemul..sau da jos de pe masina daca ajung in acea ipostaza? Dpdv garantie, am vazut pe site Suzuki 5 ani..altii spun 7 ani. Presupun ca pentru cei doi ani se achita in plus..E suma fixa sau procent din pret masina? Sistemele de asistenta franare la all grip pot fi dezactivate de sofer?
Va multumesc!

  • Opel astra H
 

Offline jupanul1

@Fredie17 - deci, foarte pe scurt:
1. La Suzuki nu se pot comanda autovehicule personalizate (cel puțin în ultimii 7 ani, de când mai am eu habar, așa a fost). Au niște „combinații„, alegi din ele. Mai poți interveni ocazional la mici accesorii, dar nu spectaculos și toate sunt contra-cost. Nu poți renunța la dotări, conform versiunii alese.
2. Anevlopele de vară OEM sunt suficiente pentru necesitățile zilnice. Ocazional Suzuki mai are promoții (parcă a fost anul trecut așa ceva) cu roți de iarnă cadou.
3. Nu există dealer ce să poată să-ți livreze autovehicul personalizat. Vezi pct. 1
4. Allgrip este un sistem intrinsec autovehiculului, nu se poate pune sau da jos după plac. Nici măcar nu se poate dezactiva, dacă ți-ai dori așa ceva, cel puțin nu direct, de către utilizator. Poți dezactiva, în funcție de dotările mașinii, unele sisteme de siguranță: ESP, RBS. Nu poți dezactiva ABS. Repet, nu direct.
5. Despre garanție există topic separat, poți căuta cu încredere pe forum.

Referitor la faptul că se poate strica sistemul AllGrip și ai vrea să-l ”dai jos”, eu te sfătuiesc, cu maxim de condescendență (și nu foloses aici sensul peiorativ), să-ți refaci calculele privind costurile estimate de întreținere a autovehiculului pentru perioada dorită de tine a-l avea în uz. Dacă dă cu virgulă, alege altă marcă/alt model, poate mai accesibil din acest punct de vedere.

Vă rog să mă scuzați pentru off-topic-ul de la pct. 1-3 și 5. Mulțumesc de înțelegere.
  • Hyundai Tucson HEV (NX4e); ex Vitara 1.4 S, Allgrip, AT, turquoise
 
The following users thanked this post: gabineg, NicNic

Offline Fredie17

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 2
  • Gen: Bărbat
    • Bucuresti
Din raspunsul primit inteleg ca dealerul care a spus ca all grip inseamna costuri suplimentare a fost cinstit. Adica daca se strica sistemul dupa garantie, necesita bani seriosi. Iar daca am necazuri in garantie, cu siguranta nu se vor grabi sa repare, din moment ce nu e ceva ieftin..ori usor de reparat.
 Pentru a sti daca se poate utiliza masina fara acel sistem sau cu el dezactivat, o sa intreb la reprezentanta sa vedem daca ei stiu. Costuri normale de utilizare nu ar trebui sa dea cu virgula nimanui ce are bani sa cumpere masina, cat timp nu da peste o vitara careia ii pica chestii grave, gen all grip..cutii viteze, etc imediat post garantie. Spre exemplu la astra h pe care o detin, luata de la reprez de noua, dupa 5 ani a picat casetofonul original. Cost schimbat cerut in reprez aprox 2000 ron, am zis pas..acel aparat nu merita in o mie de ani acei bani. Mi s a parut penibila faza, iar raspunsul primit in service..cum e posibil..avand in vedere ca masina are sub 20 mii km, a fost din cauza ca n a stat in garaj..a batut soarele capota..
Cum spunea cineva parca tot aici pe forum, in sub 20 mii euro cam toate marcile au modele low cost, adica chestii ce pica pe ele din senin sunt normale se pare..Am prieteni care au cautat masina noua, sedan. VW jetta, skoda rapid..alte modele m ieftine, toate cu tabla subtirica..si alte chestii ce pareau super fragile, facute sa tina in garantie si f putin dupa.
Cine tine o masina noua peste 5 ani..deja e considerat sarac chiar si n ro..Mie unul mi se pare natural sa am o masina noua aprox 10 ani, fara probleme serioase..dar probabil am ramas in urma cu gandirea, pe vremurile cand marcile chiar aveau de respectat un nume, sigla..nu era goana dupa profit de acum. Pe vremuri, o masina made in germany, chiar avea si piesele, subansamble facute acolo, acum doar aduna piese din toata lumea si le pun gramada..nu e aceeasi calitate.
  • Opel astra H
 

Offline jupanul1

După cum vezi, s-a dezbătut intens dacă AllGrip e un moft sau o necesitate. Mie, personal, mi se pare o necesitate. Și, evident, îmi asum costurile acestei necesități (atât cele de achiziție cât și cele de mentenanță), chiar dacă e ”necesitate„ numai două săptămâni pe an. Sunt destui alții care văd AllGrip ca pe un ”moft„, și e ok așa, pentru modul lor de utilizare al autovehiculului, poate chiar este.

Restul discuției este off-topic.
  • Hyundai Tucson HEV (NX4e); ex Vitara 1.4 S, Allgrip, AT, turquoise