Autor Subiect: ALLGRIP - "moft" sau "optiune utila si necesara sigurantei si confortului"  (Citit de 17721 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline hugbear

Puterea se transmite prin cardan la diferențial și de acolo se distribuie prin planetare la roți. Dacă o roată are aderență iar cealaltă nu, cuplul urmează calea minimei rezistențe și se va duce prin d9ferențial la roata fără aderență care se va învârti în gol, în timp ca perechea ei va sta pe loc; deci ioc tracțiune! ESP-ul sesizează asta și frânează roata făr= aderență, forțând p parte din cuplu să acționeze și roata cu aderență => mașina se mișcă. Același principiu se aplică și dinamic, când mașina se află în mișcare dar variază condițiile de car9sabil de sub roți. De aia ziceam că efectele sunt OARECUM aceleași.
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")
„Natura ne aseamănă. Educația ne deosebește.” (Confucius)
"First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win" (Mahatma Gandhi)
 
The following users thanked this post: ariciul

Offline georgeek

Mulțumesc. Acum am înțeles.
  • Vitara Passion 1.6 ALLGRIP 5MT Savana Yvory / Black
 

Offline hugbear

Cu plăcere!
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")
„Natura ne aseamănă. Educația ne deosebește.” (Confucius)
"First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win" (Mahatma Gandhi)
 

Offline rexkrokiDAU

sa ma refer strict la titlu...

Subiect: ALLGRIP - "moft" sau "optiune utila si necesara sigurantei si confortului" 

"moft"   -  se poate si fara

"optiune utila si necesara sigurantei si confortului"    -  categoric DA


Offline enicky

4x4 nu este un moft...in unele conditii iti da voie....
                                                                        ......sa iesi din situatii considerate in alte conditii, fara iesire. Situatie de acest gen am avut la intoarcerea de la un pescuit, cand rotile s-au incarcat asa mult cu noroi, incat se invarteau pe loc, pe un drum de pamant ce-i drept, dar nu cu sleauri sau santuri. Am fost nevoit sa merg cu spatele, sa ies de pe drum prin zona cu iarba pentru a ajunge in final la asflat.
         
  • Suzuki Vitara NewCool 4WD 1,6 benzina
 

Offline danyepz

Ca posesor de 4x2,mai adaug si factorul consum de carburant in ecuatie.
Colegul @yeti prin consumul sau imi confirma ca,consumul este cu cel putin 1 litru mai mic in varianta 4x2
La fel si la mine se situeaza tot pe acolo.
Daca faci pana in 10.000 de kilometri pe an nu este relvant,la mai multi km se merita un calcul.
Pana acum nu ma dezamgit masina din pricina aderentei,pentru cineva mai putin experimentat în ale condusului pe timp de iarna sau pe ploaie este un plus de extra siguranta.
Am vazut pe la inceputul topicului ca se vorbea de modul sport...sunt oricand disponibil vara asta in constanta si de la iarna in bucuresti sa facem o liniuta 4x2 vs 4x4 :)
Pe asfalt uscat fara dubii va castiga un 4x2 care nu are mod sport,iar pe un asfalt ud cu aderenta scazuta vom avea ca si castigator un 4x4.
Datele tehnice ne arata ca versiunea 4x2 este mai iute,lucru si normal de altfel,pierderile de putere de la ansambul motor pana la asfalt sunt mai mari cand vorbim de 4 roti fata de 2.
  • Swift 1.2 2019
 

Offline Lerua07

A lua un SUV (chiar si asa.... mic,  ca ale noastre) cu tractiune 4x2 e ca si cum ... nu ai pune sare in mancare !  ;)
  • Vitara 2015, spirit 1.6 benzina, allgrip, TM, alba,
Multumeste-te cu putin, pentru ca putinul nu-ti va lipsi niciodata !
 
The following users thanked this post: enicky, Mjustin

Offline rdc

asta-i un non-argument. adica reduci o chestiune pur tehnica, pragmatica, la o 'zicala' de genul celei de mai sus
adevarul e ca in conditii normale de rulare, fie ploaie, zapada, etc dar pe drumuri asfaltate/amenajate, 4x4 nu are decat un plus de siguranta 'psihica' fata de un 4x2 cu esp. 4x4-le reduce din comportamentul subvirator al unui 4x2, dar asta foarte rar observi daca ai un stil normal de condus.

in plus, fiecare utilizator de 4x4 (chiar si basic, cum avem noi), are tendinta sa subapriecieze un 4x2, sau mai bine zis sa exagereze un pic situatiile 'din teren'. nu de putine ori am ajuns in varful muntelui mandru ca s-a descurcat masina ca sa dau peste un... logan

pentru mine (si repet, merg mult pe drumuri de munte, frecvent neasfaltate, in toate conditiile), 4x4 inseamna ca ma descurc mai putin 'dramatic' decat cu un 4x2. asta nu inseamna ca nu trebuie sa recunosc ca 4x4 in oras e inutil, si 4x4-istii care se avanta odata pe an printr-un pic de noroi, ca sa nu uite ca au 4x4, sunt mai putin penibili
my 2 cents
 

Online gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 11350
  • Thanked: 1591 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
...asta nu inseamna ca nu trebuie sa recunosc ca 4x4 in oras e inutil, si 4x4-istii care se avanta odata pe an printr-un pic de noroi, ca sa nu uite ca au 4x4, sunt mai putin penibili...

Cam neclara fraza, poate detaliezi un pic... :-?
  • SX4 by Giugiaro
 

Offline Leutz

Mai e si un alt aspect care in general este scapat din vedere, desi este poate mai important decat tractiunea in sine.

Este vorba de distributia maselor. Tractiunea 4x4 inseamna ~100 de kg in plus (sau mai mult. La SX4 sunt vreo 150, daca-mi aduc bine aminte) situate foarte jos si in spate => diferential si planetare, "teava" care conecteaza fata si spatele, plus alte componente aferente lor. Asadar, centrul de greutate coboara simtitor, iar centrul longitutinal de masa e mult mai in spate.

Prin urmare considerand doua masini cu si fara 4x4 apartinand aceluiasi model, cea 4x4 sta in mod clar mult mai bine asezata pe drum; tinuta de drum in general este mult mai buna.

La frane, rotile din spate au contributie la franare mai mare datorita contactului mai ferm dat de apasarea suplimentara. La curbe, tendinta spatelui de a derapa e mai mica, din acelasi motiv. La viteze mari, fundul sta lipit de sosea. La vant lateral puternic, la fel.
Felul cum se simte masina 4x4 la condus este net diferit (in sensul pozitiv) de felul in care se simte cea 4x2.

Deci inainte de a discuta de utilizarea in namol si in zapada, sunt aspectele condusului de zi cu zi care fac de fapt diferenta.
  • Suzuki SX4 AWD 2.0 / Hyundai Getz 1.4