Autor Subiect: ALLGRIP - "moft" sau "optiune utila si necesara sigurantei si confortului"  (Citit de 31647 ori)

0 Membri şi 6 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Bobi

Si cum va spuneam, AllGrip e alta mâncare de peste pentru Vitara, Sx4 si deosebit pentru Jimny, iar pentru Ignis si Swift e pus acolo sa fie, intra in "pâine" doar când patinezi mai mult de 5 secunde, vedeți clipul de la minutul 6.
Vedeți cât timp ii trebuie uleiului sa devina vâscos și sa antreneze rotile din spate.
 
The following users thanked this post: kellogs, smiley

Offline rexkrokiDAU

Te rog să nu-mi răstălmăcești vorbele.
Pentru sistemul AllGrip în sine există un topic dedicat sistemelor 4x4 de la Suzuki.
Aici e vorba de percepția și părerea utilizatorilor. Părere pe care ți-ai exprimat-o de nenumărate ori.

Offline steph

Bobita, acolo e un soi de ambreiaj in ulei. Nu uleiul in sine antreneaja rotile ci niste placi de frictiune. Tot te aud cu treaba asta cu uleiul acre se face marmelada si invarte rotile. Sunt alte cauze pentru care rotile din spate nu reactioneaza instant.
S-Cross `18 / Vitara `19 / ex Swift `14

 
The following users thanked this post: enicky

Offline Bobi

Se poate trăi și fără allgrip și chiar bine.
 
The following users thanked this post: enicky

Offline Utilizator_Anonim

@Bobi  Se vede ca iarna nu umblii cu masina la munte
Ti-ai luat suv eunuc pentru fala nu pentru utilitate.
Mie imi foloseste allgrip, car caiacul prin namol pe malul raui, urc la harghita bai iarna, nu desapezesc masina sa ies din parcare. Umblu pe zapada pe drumuri forestiere la diverse partii izolate sau vara pe drumuri inisipate.
Daca nu ai condus masina cu tractiune integrala in conditii mai deosebite si dai din gura dupa ce te-ai uitap pe youtube, discutam degeaba sau esti frustrat ca ai dat multi bani pe o masina incompleta si vrei sa te convingi ca ai facut bine
Iti spun eu, nu ai facut bine, ai facut o prostie de 17000 € cand ai renuntat la allgrip si ai ales gageturi
Eu am mai povestit ca am avut sx4 clasic su tractiune fata si am regretat 7 ani
De banii dati pt o masina schioapa iti puteai lua un brek sau o berlina, daca tot nu scoti masina de pe asfalt si ne scuteai de cicaleala ca allgrip e inutil
Nu, nu e inutil, unii din noi tocmai pt allgrip am cuparat suzuki, pt ca e foarte util
Cu toate gageturile cu care te lauzi iti lipseste un lucru esential, butonul sport

Ps


Pt autostrada am masina dedicata, saabul de 230 cp, tractiune fata
« Ultima Modificare: 09.Mai.2020, 04:03:34 p.m. de hippo »
  • Scross 1.4 allgrip pasion, skoda yeti 2.0 tdi 4x4, saab 900 coupe 230 cp
 

Offline kellogs

Da, sigur, cand esti sofer meserias, precum acela din clip, si te dai des pe coclauri nu iti e chiar atat de util Allgrip. Mai ales ca, daca stii ca il ai, esti tentat sa impingi limitele unei masini care si asa nu e pentru coclauri; asa cum am facut eu de am rupt ambreiajul in diverse situatii, si nu doar ambreiajul. Am mai rupt si alta piesa, la propriu. Daca eti sofer ca mine care nu le are cu sofatul, nu stie ce e ala un automobil de teren, si musai vrei coclau, atunci faci ca mine si iei un allgrip (a se citi "SUV" din asta de sosea, dar cu 4x4).

Istorisiri din epoca precovid:

O data am urcat pe un coclau asfaltat pana in varf, asa, cu masina schiopatind - ii rupsesem ceva pe la grupul diferential spate. Acolo am lasat-o si mai departe am mers cu un >>>Logan<<< pe alte drumeaguri neasfaltate. Se chinuia biata masina de ziceam ca o sa ii sara pistoanele prin capota pe niste drumuri pe unde eu, cu allgrip diesel, as fi mers aproape la relanti. Loganul era benzinar, si culmea, nu avea nimic rupt cum aveam eu.

Alta data, iarna, am fost in plimbare pana la cabana Hartagel din muntii Buzaului in care Ceausescu tragea ca sa vaneze. Astazi e un 'luxury resort'. Ei, cum mergeam eu pe acolo  pe drumeaguri inzapezite de imi fugea masina de spate daca prindeam 30 kmph (cauciucuri slabe, Nexen parca?) cand sa ajung pe ultima 100m se facea o bifurcatie nemarcata. Ulterior aveam sa aflu ca cele doua drumuri sunt de fapt acelasi drum care incercuieste resortul acela de lux, iar turistii o luau pe breteaua ai'lalta ca sa urce, panta fiind mai lina. Sus la resort ma intampina niste dulai de toata frumusetea. Gasesc si un angajat de acolo cu care stau un pic de vorba. Omul se uita la drumul de il aveam in spate, la mine, la masina: "Pe aici ati urcat ?", se mira omul. "Da", "Nu toti reusesc". Eu, cu anvelopele mele proaste si dieselul de rupe aderena inca dela turatii joase, urcasem pe acolo... Ia stati ca am produs si un videoclip; mai ales pentru partea cu cdulaii, click: https://youtu.be/Qv9c75iD02A?t=486

Alta: tot in aceeasi iarna, poate tot in aceeasi zi, nu retin, in muntii Buzaului, prin rezervatia Panatau. Eram singur pe forestiere, iarna, cu 4 lanturi, allgrip si diesel. Dar ce era sa raman pe acolo...

Exact asta ziceam, nu ne mai freca ca e inutil allgrip, majoritatea il folosim


Pai de ce sa nu ne frece, lasa sa ne frece, ca doar aia zice titlul subiectului.
simulatoare TPMS, pentru Suzuki si nu numai - https://spooftpms.com
adaptoare lumini frane/semnalizare SUA (rosu/rosu) -> EU (rosu/portocaliu) - https://rearlightsbox.eu/
 
The following users thanked this post: Utilizator_Anonim, Bobi

Offline smiley

@hippo  pentru mine in 1 an si cateva luni a fost absolut inutil allgrip.
Merg frecvent la munte si da se simte, urc usor pante inzapezite unde cei cu 2wd se chinuie putin dar pana la urma ajung si ei unde ajung si eu. Parerea mea e ca exagerezi cu allgripul tau sau tu chiar mergi in locuri extreme desi nu cred. Garda la sx4 sau Vitara si unghiurile de atac si degajare sunt prea mici sa poti face offroad deci nu stiu de ce vezi asa de indispensabil allgrip.

uite la videoul asta, si pariez ca pe unde au mers oamenii de acolo cu hatchurile si berlinele alea 2wd nu ai mers tu cu allgripul :

Ah si sa nu uit, daca tu ai allgrip si mergi cu allseason e....  =))
Anvelopele sunt mai importante decat allgrip.

Vitara Passion AllGrip 2018 1.4 Boosterjet White
Opel Astra H 2004 1.4 XEP
 
The following users thanked this post: Bobi

Offline Utilizator_Anonim

Era o ironie cu allseason, de iarna am nokian pe suzuki si falken pe skoda
Prin harghita merg, evident nu hard, dar pe drumuri cu multa zapada si gheata si in panta
Pe acele drumuri ai nevoie de aderenta nu de unghiuri
Le-am urcat si cu fostul sx4 clasic cu lanturi dar am maronit de cateva ori pantalonii si am dat la lopata
Asa e mult mai confortabil si fara efort
Inafara de unghiuri, prost e la motorul asta miniturbo lipsa cuplului la viteze si turatii mici
Dar asta e o alta discutie
Un alt loc unde s-a dovedit util a fost la vadu, in parcarile inisipate ( snow& mud lock, esp off) sau la comana pe malul neajlovului
Cand o sa am chef de hard o sa-mi iau atv sau jimny clasic
« Ultima Modificare: 09.Mai.2020, 10:07:33 p.m. de hippo »
  • Scross 1.4 allgrip pasion, skoda yeti 2.0 tdi 4x4, saab 900 coupe 230 cp
 

Offline enicky

Se poate trăi și fără allgrip și chiar bine.
    Cred ca am vazut clipul la 3-5minute dupa ce l-ai incarcat, am zambit si n-am scris fiind curios sa vad cine te ia la bastoane ! :)
   Ceea ce s-a si intamplat !
   Ideea este ca nu s-a inteles rostul/sensul clipului : s-a dorit sa se demonstreze ca se poate si asa !!! Evident ca nu trebuie sa ai un 4x4 sa intelegi ca se poate dar cu niste limite, adica sa nu fie ud sau zapada, nu?
   
  Daca l-ai fi pus si ai fi intrebat ce e mai bun, allgrip sau 4x2, discutiile respective isi aveau rostul(si poate si eu as fi raspuns la fel!), dar altfel n-au reusit decat sa faca rau, sa irite, sa creeze o tensiune absolut inutila, ba chiar sa jigneasca. Partea proasta este ca nu toata lumea stie ce inseamna "jignire" si atunci iti arunca o sumedenie de fraze, care chiar daca nu contin vreun cuvant jignitor, ideea rezultata din ele este jignitoare.
    Trebuie sa invatam ca suntem diferiti, ca avem opinii diferite, gusturi diferite si apropo de gusturi, poate s-a auzit de expresia : NU poti sa te c...i in gustu' omului !
     
    Clipul chiar mi-a placut : la volan era un sofer(nu un conducator auto!), care mai mult ca sigur avea un traseu bine stabilit si atent verificat in prealabil. Dar omul s-a descurcat, masina s-a descurcat, demonstratia si-a atins scopul si anume sa arate ca masina este capabila si fara allgrip, ba(suplimentar) a mai facut si valva pe forum.
    Nu stiu daca te ajuta cu ceva, dar @Bobi  si eu am patit-o de nenumarate ori si am zis ca la mine in cartier : mi se rupe !
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline ulise

Jimny joaca in alta liga, este masina de teren autentica.

Eu am facut off-road cu Peugeot 207( 4 usi), dar asta nu inseamna ca e masina pentru iesit in afara soselei. Am coborat Dichiu, cand era traseu de off-road. De doua ori. Fara a provoca daune masinii.

Nu se compara Allgrip cu tractiunea simpla.

Fiecare cu ce are nevoie sau ce isi doreste, Mie imi place ca masina sa ma duca pe oriunde si oricand. Unora le place viteza si adora masinile sport cu tractiune spate. Fiecare om reprezinta viata in miniatura.

P.S. Si fara sex se poate trai.
  • Dacia Duster- motor K4M cu GPL
Viata este prea scurta pentru a alerga prin ea.
 
The following users thanked this post: rexkrokiDAU, Utilizator_Anonim, toma