Autor Subiect: ALLGRIP - "moft" sau "optiune utila si necesara sigurantei si confortului"  (Citit de 31646 ori)

0 Membri şi 5 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline shpeedy

Care Allgrip, Bobi?

Asa cum la Suzuki sunt 3 tehnologii diferite sub numele Allgrip, asa si sub quattro/4motion/4matic/Xdrive se ascund tehnologii diferite, fctie. de model/amplasare a motorului/transmisie/generatie...

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline toma

AllGrip are 3 implementari: Auto, Select si Pro diferentele intre ele fiind suficient de semnimificative astfel incat o discutie "la gramada" despre sistem sa nu aiba noima.

Daca adaugam la asta faptul ca "utilitatea" este un lucru subiectiv, fiecare avand propriile cerinte si experiente obtinem un topic ca cel prezent:  (:|

Pentru o discutie constructiva si cat de cat coerenta incercati sa va nuantati opiniile: de exemplu facand referire la care tip de implementare AllGrip va referiti sau la ce folositi masina.

Deasemeni atentie la offtopic!

Multumesc
  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 
The following users thanked this post: shpeedy, Utilizator_Anonim

Offline Bobi

Care Allgrip, Bobi?

Asa cum la Suzuki sunt 3 tehnologii diferite sub numele Allgrip, asa si sub quattro/4motion/4matic/Xdrive se ascund tehnologii diferite, fctie. de model/amplasare a motorului/transmisie/generatie...

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

Ai dreptate, ma refeream la varianta AllGrip de la Ignis, pe celelalte modele probabil sa aiba cuplaj cu ambreiaj electro.
 

Offline rexkrokiDAU

O lectură necesară pentru a avea o bază comună de discuție:

https://www.globalsuzuki.com/allgrip/

Offline Sefer Jesirah

Rezumat! Si specific, e doar punctul personal de vedere! E util cand il ai, il folosesti si iti permiti sa dai in plus cand cumperi masina. Nu e util, cand...nu l-ai citit pe La Fontaine!
  • Ex sx4 s-cross 1.6 DDIS Luxus AT Allgrip / Renegat Night Eagle
 
The following users thanked this post: toma

Offline Bobi

O lectură necesară pentru a avea o bază comună de discuție:

https://www.globalsuzuki.com/allgrip/

Exact ce ziceam, nimic nou sau revolutionar.
Iar pe Ignis la un derapaj, 80% din treaba o face ESP-ul. Daca avea si el modul "sport" sau macar ceva sa cupleze 4x4 cand ai nevoie era o treaba, asa e conform lozincii "AllGrip for all people" sa fie la toti.

"A viscous coupling (hydraulic clutch) positioned in front of the rear differential uses high-viscosity silicone oil to transfer drive power. When rotational variance occurs between the front and rear wheels, a shear effect caused by wheel spin heats the silicone oil and causes it to expand. The pressure resulting from the expanded silicone oil engages a multiple-disc clutch, which transfers torque to the rear wheels."
 

Offline toma

@Bobi: cu totii citim acelasi text dar nu toti il interpretam la fel  ;)

Uite o alta interpretare: mergi cu Ignis cu AllGrip pe un drum cu suprafata alunecoasa (sa spunem cu zapada batatorita). Sunt momente in care rotile din fata au mai putin aderenta ca cele din spate, lucru care "activeaza" AllGrip si incepe sa transfere putere catre rotile din spate. Nu am in vedere un moment de pierdere a controlului, derapaj necontrolat, ci doar rularea normala pe drum. Antrenarea rotilor din spate va ajuta masina sa se deplaseze mai "uniform" (stiu, exprimarea e aiurea). Asta nu se traduce in mai multa siguranta ci in mai multa stabilitate si confort.
Daca soferul simte schimbarea comportamentului sau nu e alta discutie.
La fel cum daca simtind masina mai stabila soferul decide sa accelereze e alta discutie: in acest caz un fals sentiment de siguranta poate fi pagubos, AllGrip in conjunctura cu decizie proasta devine mai periculos nu mai sigur. 
Dar daca pastrezi o viteza sigura, masina va merge mai stabil si asta induce confort. La drum lung confortul te ajuta sa obosesti mai greu iar un sofer mai odihnit si mai putin stresat = siguranta.

Prin urmare in cazul Ignis (AllGrip Auto) nu vorbim despre un sistem de siguranta in situatii de urgenta ci de un sistem care asigura mai multa stabilitate si confort, care se pot transforma in mai multa siguranta.

Dar nimic nu poate inlocui prudenta si experienta soferului.
« Ultima Modificare: 10.Ian.2020, 04:12:47 p.m. de toma »
  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 
The following users thanked this post: shpeedy, Bobi

Offline friedrr

Eu am avut un VW Golf 5 cu 4motion si m-am simtit in siguranta fata de o masina cu 4x2.
La final cand am hotarit sa i-mi cumpar masina noua (daca am avut posibilitatea) am preferat un 4x4 (chiar daca este low cost).
Diferenta de senzatie este ca atunci cand conduci o masina 4x2 iarna cu cauciucuri de vara, un plus de incredere si un plus de siguranta
   
  • Vitara Luxus 1.6 allgrip benzina
 

Offline Bobi

Astazi m-a convins cineva, ca AllGrip pentru Ignis si Swift e frectie la picior de lemn, ca atare mi-am schimbat si semnatura in 2WD.
Tot persoana respectiva mi-a zis ca pentru celelalte modele AllGrip chiar merita achizitionat fara ezitare.

Trebuie sa vedeti optiunea mea prin prisma Ignisului si nu a lui SX sau Vitara, de Jimny nu mai vorbesc.

Asa ca raman la 2WD.
 

Offline shpeedy

Urmaream de ceva vreme aparitia acestui filmulet - multumita vizibilitatii aplicatiei SZviewer, un studiu de caz pe comportamentul Allgrip Select:



Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 
The following users thanked this post: hugbear, NicNic, toma, ariciul