Autor Subiect: ALLGRIP - "moft" sau "optiune utila si necesara sigurantei si confortului"  (Citit de 31641 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Bobi

Din ce mi-ati spus pana acum, am tras urmatoarele concluzii;
Allgrip este bun cand carosabilul e alunecos / pe nisip / pe zapada peste 10 cm (ca sub merge si cu 2WD) pe drumuri mocirloase, la sarit borduri si cand alergi cu masina peste limita de siguranta.

Asa ca din toate astea m-as folosi de Allgrip doar cand e zapada moderata si drum alunecos, ceea ce pot rula si cu o masina 2WD, daca merg atent si fara viteza.

In consecinta renunt la mirobolanta tractiune 4x4 de la Ignis. Singurul regret e ca pierd sistemul de asistenta la coborara din panta si cu sistemul de asistenta la pornirea din rampa.

Multumesc tuturor pentru ajutor.
« Ultima Modificare: 07.Ian.2020, 04:15:06 p.m. de Bobi »
 

Offline smiley

@enicky
Daca ai argumenta catusi de putin de ce afirmatia mea e gresita ar fi meritat sa postezi. Daca ma trimiti sa citesc pe alte site-uri sa vad cum creste 4x4 siguranta masinii sfidezi utilitatea unui forum.

Daca poti argumenteaza de ce nu am dreptate pentru urmatoarele :

Pe drum alunecos de duci in sant la fel de repede cu AWD cat si cu FWD.
Pe ploaie acvaplanezi la fel cu AWD cat si FWD
Franarea pe zapada si polei e la fel de lunga pe AWD cat si FWD

Accelerarea pe drum alunecos/zapada e mai rapida cu AWD - nu adauga siguranta masinii
Poti merge pe zapada mai mare, nu ramai impotmolit la fel de usor cu AWD - nu adauga sigranta masinii
Mergi pe nisip cu grija sa nu ramai pe burta si cu AWD - nu adauga siguranta masinii


Vitara Passion AllGrip 2018 1.4 Boosterjet White
Opel Astra H 2004 1.4 XEP
 
The following users thanked this post: Bobi

Offline ariciul

Nu-i iau apararea lui Nicu si iti dau si tie dreptate in toate punctele pe care le-ai insirat mai sus dar tine cont ca pe 4 roti tractoare stabilitatea e mai mare astfel ca momentul in care te vei duce in sant cu 4x4 va fi diferit fata de 4x2 adica se va produce mai tarziu si la o viteza mai mare. Altfel, da alunecarea pe ghiata se face fix la fel indiferent de tractiune.
Cat despre @Bobi el nu stie la ce renunta pentru ca nu a circulat pana acum pe un 4x4. Doar circuland o vreme pe o astfel de masina iti dai seama de diferenta. Si eu l-am luat nestiind de fapt cu ce se mananca (am luat modelul respectiv pt ca era cel mai rapid de adus, de aici si culoarea impusa a masinii) dar nu am regretat deloc ci dimpotriva, m-am gandit nu o data ca as fi regretat daca n-ar fi fost 4x4. Pe de alta parte noi aici in Iasi avem destule dealuri pe care ne cataram in toate anotimpurile asa ca acest cost se justifica. Daca circuli cu ea numai in Bucuresti presupun ca poti renunta mai usor.
  • Suzuki Vitara 1.6 Passion allgrip
 
The following users thanked this post: Bobi

Offline smiley

@ariciul momentul cand masina simte ca derapeaza atunci intra minunatul ESP care va frana rotile astfel incat sa puna masina pe traiectoria dorita si sa impiedice alunecarea.

Poate faptul ca la AWD mai ai o roata in spate care dupa ce eliberata de ESP poate sa "impinga" poate ajuta dar cred ca diferentele sunt prea mici.

Am ascultat si sfatul lui enicky si l-am intrebat pe google daca AWD este un sistem de siguranta, primul link a fost asta:
https://www.mrmoneymustache.com/2014/12/01/all-wheel-drive-does-not-make-you-safer/

Vitara Passion AllGrip 2018 1.4 Boosterjet White
Opel Astra H 2004 1.4 XEP
 

Offline shpeedy

@smiley : fara suparare, dar afirmatiile tale nu fac decat sa deschida cutia Pandorei...

1. Despre ce fel de drum alunecos vorbim? Asfalt cu apa, asfalt cu noroi, asfalt cu zapada, asfalt cu gheata, piatra cubica, grohotis, forestier/camp dupa ploaie, zapada, lac inghetat? Chiar si odata definita suprafata de rulare, tractiunea poate fi doar o parte a problemei ajungerii in sant - cealalta (poate cea mai importanta) este data de anvelope; dar, presupunand ca vorbim de doua masini identice, cu anvelope identice, ruland pe aceeasi suprafata, cea 4x4 va rupe aderenta mai tarziu/la o viteza mai mare fata de cea 4x2.
2. Acvaplanarea tine intr-o masura mai mare de anvelope si mai putin de tractiune - daca anvelopele permit o descarcare rapida a rotilor de pelicula de apa, asigurand astfel aderenta rotilor pe suprafata de rulare, atunci ne intoarcem la pct.1 (4x4 va rupe aderenta mai tarziu/la o viteza mai mare fata de 4x2).
3. Franarea pe zapada si gheata tine (chiar exclusiv) de anvelope pentru ca ... franare (oprirea rotilor, indiferent de care roti au fost antrenate). Iar in general pe gheata, fara crampoane la anvelope, nu prea putem vorbi de aderenta.
4. Nu atat accelerarea, cat prinderea aderentei (urmare a accelerarii) pe drum alunecos/gheata chiar tine de siguranta, iar cu 4x4 iti maresti sansele pentru simplul fapt ca rotile antrenate sunt 4 (nu 2) la numar si sunt pozitionate in extremitatile masinii, nu doar in fata (fortate sa traga) ori in spate (fortate sa impinga).
5. Mersul pe zapada mai mare - pe langa faptul ca tine de siguranta (daca chiar trebuie sa rulezi pe respectivul drum) - tine in primul rand de garda la sol (masina sa nu ramana suspendata, prin acumularea de zapada sub ea), dupa care de anvelope (profilul sa  asigure descarcarea de material, oferind aderenta pe suprafata de rulare), si in final de tractiune. Asta se cam aplica si pentru nisip, cele doua tipuri de suprafete avand multe similitudini.

LE: referitor la ESP, intai ar trebui inteles ce face ESP-ul - detecteaza devierile stg-dr de la trasa masinii si, cu suportul ABS-ului, aplica frane diferentiat pe roti pentru a elimina respectivele devieri si a  re-aduce masina pe trasa.

In noroi (ori pe alte suprafete cu aderenta scazuta), masina se va zbate stg-dr pentru a gasi un pic de aderenta. Daca la fiecare zbatere d'asta, ESP-ul va crede de cuviinta sa intervina aplicand frana ori taind din cuplul livrat de motor, pe langa faptul ca masina nu va avansa, in scurt timp ambreiajul va ceda sub o forma sau alta.

Cu alte cuvinte, exista situatii in care sa fii nevoit sa decuplezi ESP (si sa te rogi sa poata fi decuplat) pentru a prinde o farama de aderenta la roti si a avansa...

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline Bobi

Nu contest importanta allgrip, daca nu era ceva util nu il mai implementa.
Problema LA MINE se pune daca merita sa car zilnic inca >50kg de fier inutil pentru deplasarile mele, fier care mai adauga un consum de minim 0.5 L/100Km.
Ca acel sistem o sa-mi fie de ajutor vreodata, poate da, sau poate nu-i simt lipsa din moment ce nu am "gustat" din beneficiile lui.
Ma gandesc economic, dat fiind ca masina o sa o tin >de 10 ani, adica;
1. Cat folosesc acea dotare ? probabil 0.1%, ca borduri urc si cu 2WD.
2. Pe termen lung, ce implica acea dotare, costuri reparatii, intretinere.
3. Cat afecteaza consumul.
4. Cat platesc in plus pentru ea (aici 1400 euro)

Asa ca tragand linie, pentru mine acest accesoriu nu merita investitia.
 

Offline Utilizator_Anonim

Daca nu vrei tractiune integrala e foarte simplu, cumpara orice berlina/break de pe piata, e plin
La 15000€ ai o gramada de optiuni extra suzuki
Eu am cumparat scrossul special pt allgrip, sa car caiacul la balta de 5 ori pe an, sa merg la ski la partii mai izolate si sa ies de 2 ori pe zapada cand nu baga plugul sarma-n c..
Daca nu ai pasiuni outdoor ia o masina normala, bine dotata sau hybrida sa nu platesti parcarea in centru
  • Scross 1.4 allgrip pasion, skoda yeti 2.0 tdi 4x4, saab 900 coupe 230 cp
 

Offline smiley

Eu zic sa nu uitati ca nu toti suntem la fel, cu aceleasi preferinte, nevoi si nu in ultimul rand acelasi buget.
Astfel incat unii nu or sa dea 2 bani pe AllGrip daca cutia e manuala.
Altii or sa vrea AllGrip chiar daca acest sistem o sa-si dovedeasca utilitatea extrem de rar in comparatie cu o cutie automata.
Altii, care or sa aiba un buget generos or sa-si ia si AllGrip si automata cu alte cuvine cu de toate asa .

PS: Insistati acum pe Off-road vad ca, dar cat timp spui ca poti face off-road cu o masina care nu are nici macar reductor, sunteti niste simpatici care va laudati AllGrip-ul ca pe propriul copil ca fiind cel mai bun si cel mai tare dar in realitate e un sistem care elimina unele din problemele pe care cei cu 2wd le au din cand in cand.



Vitara Passion AllGrip 2018 1.4 Boosterjet White
Opel Astra H 2004 1.4 XEP
 

Offline Utilizator_Anonim

Am mai spus
Am avut vechiul sx4 2x4 si am regretat ca nu l-am luat cu tractiune integrala, garda inalta nu compensa lipsa 4x4
Am facut test comparativ pe acelasi drum forestier din harghita, in panta cu gheata/zapada batuta nu mai trebuie sa-mi iau avant deloc
Repet daca mergi ca mine iarna pe coclauri dupa partii ascunse e bun chiar indispensabil
Daca nu, ia o berlina si termina circul, nu te va convinge nimeni la ce e bun allgrip
  • Scross 1.4 allgrip pasion, skoda yeti 2.0 tdi 4x4, saab 900 coupe 230 cp
 
The following users thanked this post: shpeedy, saureign, rzv

Offline shpeedy



Eu zic sa nu uitati ca nu toti suntem la fel, cu aceleasi preferinte, nevoi si nu in ultimul rand acelasi buget.
Astfel incat unii nu or sa dea 2 bani pe AllGrip daca cutia e manuala.
Altii or sa vrea AllGrip chiar daca acest sistem o sa-si dovedeasca utilitatea extrem de rar in comparatie cu o cutie automata.
Altii, care or sa aiba un buget generos or sa-si ia si AllGrip si automata cu alte cuvine cu de toate asa .

PS: Insistati acum pe Off-road vad ca, dar cat timp spui ca poti face off-road cu o masina care nu are nici macar reductor, sunteti niste simpatici care va laudati AllGrip-ul ca pe propriul copil ca fiind cel mai bun si cel mai tare dar in realitate e un sistem care elimina unele din problemele pe care cei cu 2wd le au din cand in cand.

Recomandarea mea ar fi sa citesti tot ce s-a discutat pana acum inainte sa tragi niste concluzii (ce s-ar putea sa nu fie cele mai corecte)...

Din ce am vazut, atat experienta in afara asfaltului, cat si documentarea aferenta off-road-ului nu este una semnificativa pentru multi din cei de p'acilea. Cititi-vedeti-intelegeti-analizati-evaluati-(daca aveti posibilitatea)incercati si dup'aia trageti niste concluzii...

De acord ca suntem diferiti si de aici prioritatile diferite de la individ la individ (ceea ce e foarte bine pentru diversitatea ofertei). Dar nimeni nu a impus ceva cuiva. A fost o simpla enumerare de opinii pro si contra Allgrip bazata pe experienta acumulata de fiecare...

Allgrip-ul - cel putin in iteratiile Select si Auto - are si el limitele lui (nu de va compara cu Pro-ul de pe Jimny, ori cu SuperSelect de la Mitsubishi, ori Xmode de la Subaru), dar - pentru multi dintre noi (in general utilizatori de turisme) - aceste limite ale masinii sunt deasupra limitelor noastre (masina poate mai mult decat soferul).

Colegul @Bobi a cerut pareri despre Allgrip - cu o doza mai mica sau mai mare de subiectivism, i s-au oferit! Depinde de el ce decizie ia... Mai mult ca sigur ca este in dilema Ignis 2wd GLX vs Ignis 4wd GL+. Eu am luat 4wd GL+ pentru ca nu ma incanta cu nimic gadget-urile aferente GLX-ului (mai multa electronica - sanse mai mari de fail).

De cand am facut cunostinta cu 4x4 - asa slab cum este el pe SX4 Classic si Ignis - recunosc ca prefer masinile cu aceasta tractiune oricaror alte tractiuni (chiar in fata multor alte dotari/sisteme).

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 
The following users thanked this post: vali22, toma