Autor Subiect: ALLGRIP - "moft" sau "optiune utila si necesara sigurantei si confortului"  (Citit de 31654 ori)

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline rexkrokiDAU

Opțiunea e utila, nice to have sau inutilă, depinde de profilul utilizatorului. Asta dacă rămânem la partea practică, dacă e să abordăm subiectul din punct de vedere teoretic putem scrie un roman. :)

Offline Bobi

De exemplu pe mine ma coafeaza acest allgrip numai pentru simplul fapt ca masina nu o mai ia la vale cand stau in trafic cocotat pe un pod.
Sistemul asta il are si un amarat de logan, dar ma rog la ignis trebuie sa cumpar allgrip sa beneficiez de acest lucru elementar, ca pe 2wd nu vor sa-l puna.
 

Offline kellogs

Sisteme de genul ABS sau ESP sunt suficient de utile pentru a isi merita banii in plus. Altele sunt mai mult marketing (precum AllGrip, TPMS). Trebuie sa remarc cum autovehicule 4x4 sau 2x4 coexista de peste 100 de ani, insa cu scopuri diferite. In marea majoritate a cazurilor 4x4 e pentru offroad, 2x4 pentru asfalt. Treaba cu 4x4 de asfalt e o gaselnita noua; in era afluentei si a tehnologiei, pur si simplu nu stii, ca producator auto, ce sa mai faci sa iesi cu ceva nou pe piata.
Sigur, toate tehnologiile astea cresc un pic siguranta / confortul, insa financiar nu merita. Ca sa nu fiu luat de Gica - contra; mai zilele trecute RBS m'a salvat de la a ma infige in atelajul unui tractor de mergea noaptea ca orbetele.
simulatoare TPMS, pentru Suzuki si nu numai - https://spooftpms.com
adaptoare lumini frane/semnalizare SUA (rosu/rosu) -> EU (rosu/portocaliu) - https://rearlightsbox.eu/
 

Offline shpeedy

Cateva clarificari ar fi poate necesare:
- interventia Allgrip se face in fractiuni de secunda, cardanul invartindu-se - la fel ca la celelalte modele de Suzuki - tot timpul si necesitand doar un impuls electric pentru a angrena si spatele;
- atata vreme cat exista buton de activare, eu zic ca e destul de cuplabil si Allgrip-ul de pe Ignis:



Acuma, ca "se merita" sau nu este o chestie destul de subiectiva - eu recunosc ca am devenit fan al tractiunii integrale; consider ca - asa firave cum sunt astea de pe modelele in discutie - iti deschid destul de multe posibilitati de utilizare in plus fata de un 4x2...

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline rexkrokiDAU

De exemplu pe mine ma coafeaza acest allgrip numai pentru simplul fapt ca masina nu o mai ia la vale cand stau in trafic cocotat pe un pod.
Sistemul asta il are si un amarat de logan, dar ma rog la ignis trebuie sa cumpar allgrip sa beneficiez de acest lucru elementar, ca pe 2wd nu vor sa-l puna.

În cazul ăsta e simplu, pagubă în ciuperci. Cumperi Logan și gata.

Offline Bobi

Am deja, masina de servici !
@shpeedy cu trei roti fara aderenta, e cam mort acest allgrip.
Ca idee am sa-l achizitionez allgrip ca sa fie acolo, vorba cuiva de mai sus, "e in plus".
 

Offline Utilizator_Anonim

Discutia e inutila
Daca nu vrei allgrip ia un break sau o berlina, nu are rost sa cumperi o masina incompleta
Garda la sol te imbie la iesiri de pe asfalt, iar fara allgrip impingi masina
Suv/crossover fara tractiune integrala e fala care ascunde saracie
  • Scross 1.4 allgrip pasion, skoda yeti 2.0 tdi 4x4, saab 900 coupe 230 cp
 

Offline shpeedy

Recomand vizionarea testelor facute de polonezii astia - astfel ai ocazia sa vezi cum se descurca diferitele modele, pentru a putea evalua situatia in ansamblu.

Si atentie ca la cele 3 roti lipsite de aderenta (situatie destul de improbabila in mediul normal de utilizare al masinii), doar la scenariul cu roata cu aderenta = cea de pe spate a dat Ignisul chix (doar masinile gen BMW Xdrive... ori Mercedes 4matic, care au in general tractiunile by default pe spate au sanse sa se descurce in situatii standard mai bine).

LE: @hippo : nu neaparat - in lumea civilizata se cumpara destul de multe SUV-uri/crossovere 4x2 pentru ca au asfalt pe care sa mearga pe toate directiile si in toate conditiile de vreme / accesul pe drumurile ne-asfaltate este destul de drastic limitat...

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 
The following users thanked this post: Bobi

Offline enicky

  Ignis este o masina mica !! Adica mica-mica, la propriu, nu ca denumire generica!
  Alta caracteristica este garda la sol mare ceea ce ii ridica centrul de greutate si o face si mai vulnerabila curentilor de aer. Poate veti spune ce au curentii de aer cu stabilitatea?! Uite ca au ! Cine il are sau a mers cu el intelege combinatia dintre un carosabil alunecos/umed  un vant puternic si eventual si o curba coroborata cu greutatea mica a masinii. Tot la fel de bine cred ca orice posesor de Ignis s-a simtit mai sigur pe masina cand a avut o greutate suplimentara in spate(1-2 pasageri), in traficul extraurban.
  In conditiile enumerate mai sus, tractiunea integrala este un factor important, ca sa nu zic decisiv, in asigurarea stabilitatii masinii si sigurantei pasagerilor.
 Cat despre traficul urban, este adevarat ca iarna sau pe mazga poti pleca de la semafor si dupa ce s-a invartit in gol 5-10sec singura roata tractoare din fata(la masinile 4x2), sau poti pleca normal, in siguranta, fara derapaj/patinare, tractiunea impartindu-se si pe fata si pe spate(Ignis 4x4), moment in care apare "zambetul tamp" privind la ceilalti ramasi in urma si chinuindu-se sa plece de pe loc.
   Nu trebuie sa te astepti la ceva fabulos-vizibil la tractiunea 4x4, trebuie sa te astepti doar la normalitate si siguranta, adica in timp ce altuia ii tzatzaie ceva intr-o curba, tu vei trece prin ea fara probleme. O singura data pe an, daca te-a ajutat, si-a scos banii, zic eu.
  Deci, vrei si iti place Ignis, il iei ca atare, cu "defectul" lui 4x4, nu-ti place, cumperi altceva.
 
 
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 
The following users thanked this post: saureign, Bobi

Offline smiley

Totusi sunt curios cum 4x4 salveaza Ignisul sa nu fie luat de vant, ma gandesc ca doar cele 30 kg in plus sau cat are sistemul ajuta :))
In zilele noastre masinile au ESP fie ele 4x4 sau 4x2 care o sa impiedice patinatul la plecarea de pe loc te tin pe curbe deci ala adauga siguranta, e drept o sa pleci mai greu decat un 4x4 in conditii de zapada multa sau polei.

Nu vad cum 4x4 adauga siguranta, in schimb adauga confort ca nu trebuie sa mai dai la lopata cand iesi din parcari inzapezite, urci dealuri inzapezite mai usor in comparatie cu 2x4 care poate nu le urca deloc...
A si poate daca ti se rupe o planetara cu 4x4 in lock o sa poti merge mai departe.

Vitara Passion AllGrip 2018 1.4 Boosterjet White
Opel Astra H 2004 1.4 XEP
 
The following users thanked this post: Bobi